Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Consiliul IMM-urilor respinge introducerea obligativitatii incheierii anuale de catre societati a asigurarii de raspundere profesionala

Consiliul IMM-urilor respinge introducerea obligativitatii incheierii anuale de catre societati a asigurarii de raspundere profesionala
insolventaasigurare de raspundere profesionalaimm-uri

Va reamintim ca, in data 19 aprilie 2019, a fost publicat in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Justitiei un proiect prin care firmele ar putea fi obligate de acum incolo sa isi faca anual o asigurare de raspundere profesionala. Proiectul a fost elaborat de Oficiul National al Registrului Comertului si a avut la baza dorinta de a modifica Legea societatilor nr.31/1990, prin introducerea de noi sarcini administrative pentru antreprenori.
 

S-a propus introducerea a trei noi alineate, alin. (3) –(5), ale art. 73, din Legea nr. 31/1990, cu urmatorul continut:

“(3) Societatile sunt obligate sa incheie anual asigurare de raspundere profesionala care sa acopere cel putin cheltuielile de derulare a procedurilor de insolventa, dizolvare, lichidare si radiere judiciara.

(4) Asigurarea anuala incheiata conform alin.(3) se depune la oficiul registrului comertului, in vederea inregistrarii.

(5) In cazul in care profesionistii nu isi indeplinesc obligatia de inregistrare, conform celor mentionate la alin. (1), Oficiul National al Registrului Comertului din oficiu, pe cheltuiala acestora, dupa caz, va putea pronunta dizolvarea societatii, dispozitiile art. 237 devenind aplicabile[2].”

Initiativa legislativa prevede ca, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare, profesionistii inregistrati in registrul comertului au obligatia incheierii asigurarii de raspundere profesionala pentru insolventa, dizolvare, lichidare si radiere judiciara, sub sanctiunea dizolvarea societatii.

Inca de la aparitia proiectului Consiliul IMM-urilor a respins introducerea obligativitatii incheierii anuale de catre societati a asigurarii de raspundere profesionala.

Consiliul a observat ca pe piata asigurarilor nu exista la ora actuala astfel de servicii oferite IMM-urilor, societatile de asigurare nefiind interesate in oferirea acestui tip de polita. De altfel, in putinele cazuri in care asiguratorii sunt de acord sa ofere astfel de polite, acestea sunt oferite companiilor care au si alte tipuri de polite cumparare si detin un lung istoric de colaborare cu asiguratorul respectiv, coroborat cu faptul ca nu se ofera aceasta asigurare pentru toate obiectele de activitate (practic se ofera doar unora din marile companii).

CNIPMMR reaminteste ca exista Fondul de lichidare, constituit conform Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.

In Legea nr. 85/2014 se prevede la art. 39 alin. 1 ca „Toate cheltuielile aferente procedurii instituite prin prezenta lege, inclusiv cele privind notificarea, convocarea si comunicarea actelor de procedura efectuate de administratorul judiciar si/sau de lichidatorul judiciar, vor fi suportate din averea debitorului”, iar alin. 4 dispune: „In lipsa disponibilitatilor in contul debitorului, se va utiliza fondul de lichidare, platile urmand a fi facute potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza unui buget previzionat.”

CNIPMMR nu sustine introducerea de noi costuri pentru IMM-uri si propune pentru finantare fondul de lichidare, majorarea la 4% de la 2% a sumelor recuperate in cadrul procedurilor de insolventa, inclusiv din fondurile obtinute din vanzarea bunurilor din averea debitorului, in situatia in care sumele necesare nu sunt suficiente pentru fondul de lichidare, iar bugetul de stat nu are capacitatea de sustinere a acestuia.

Astfel, costurile necesare acoperirii cheltuielilor de derulare a procedurilor de insolventa, dizolvare, lichidare si radiere judiciara sunt suportate de intreprinderile aflate in aceasta situatie si nu de toate societatile.




Sursa: cnipmmr.ro

de Ioana Andreea Pavel

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
insolventaasigurare de raspundere profesionalaimm-uri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 10 Iunie 2019


Votati articolul "Consiliul IMM-urilor respinge introducerea obligativitatii incheierii anuale de catre societati a asigurarii de raspundere profesionala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Alte articole publicate in data de 10 Iunie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Descarcati Declaratia 112 - Ultima versiune valabila 2020 - Stare D112

    • UPDATE in 21 ianuarie 2020. ANAF a adus o noua actualizare, in data de 16 ianuarie, PDF-ului inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun din 01.10.2019 nr. 3063/1376/1430/2019, valabil incepand cu 1.07.2019.   Ultimele modificari aduse Declar...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 107 pentru firmele care fac sponsorizari: instructiuni si termen de depunere

    • Microintreprinderile care anul anterior au dedus din impozitul datorat sponsorizari efectuate conform art. 56 din Codul fiscal au obligatia sa depuna declaratia 107 pana la data de 27 ianuarie 2020. Exceptiile sunt doar firmele care au iesit din sistem in anul 2019 si cele care s-au dizolvat cu sau fara lichidare in anul 2019. Va reamintim ca formularul 107 reprezinta Declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private. ...» citeste mai departe aici

  • Declararea beneficiarului real de catre societati comerciale si ONG-uri

    • Persoanele juridice au o noua obligatie fiscala – declararea beneficiarului real, o masura ce a fost inclusa in Legea nr. 129/2019. Acest act normativ priveste prevenirea si combaterea spalarii banilor si are intrare efectiva in vigoare la 17 ianuarie 2020 (in termen de 180 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial).   Dar "crearea unui cont in Sistemul Electronic de Transmisie Date (pentru desemnarea persoanei si pentru raportarea on-line...» citeste mai departe aici

  • Pana la data de 27 ianuarie microintreprinderile care au efectuat sponsorizari trebuie sa depuna declaratia 107

    • Microintreprinderile care in anul 2019 au dedus din impozitul datorat sponsorizari efectuate conform art. 56 din Codul fiscal au obligatia sa depuna Declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private – Formular 107, pana la data de 27 ianuarie 2020, cu exceptia celor care au iesit din sistem in anul 2019 si a celor care s-au dizolvat cu sau fara lichidare in anul 2019. Astfel, pentr...» citeste mai departe aici

  • Nedotarea firmelor cu noile case de marcat ar putea fi eliminata din Legea prevenirii

    • Ministerul Finantelor Publice revine asupra unui proiect mai vechi care priveste nedotarea firmelor cu noile case de marcat cu jurnal electronic. In prezent, operatorii economici care nu respecta aceasta masura legislativa nu sunt direct santionati in urma unui control, ci li se prezinta un plan de conformare. Amenda fiind primita doar daca nu se respecta pasii indicati de ANAF. In vara anului 2019, cand Teodorovici era ministru de Finante s-a mai prezentat ...» citeste mai departe aici

  • Plata dividendelor in numerar in 2019. Cand apare obligatia de declarare la ONCPSB?

    • Odata cu intrarea în vigoare a Legii nr. 129/2019, au aparut mai multe obligatii pentru persoanele juridice. In afara de obligativitatea înregistrării beneficiarilor reali în Registrul Beneficiarilor Reali, mai exista si obligatia de a raporta catre ONCPSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor) tranzactiile cu sume in numerar.   Vom afla, in continuare, de la specialistul nostru cand are o societate comerciala ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X