email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Consiliul IMM-urilor respinge introducerea obligativitatii incheierii anuale de catre societati a asigurarii de raspundere profesionala

Consiliul IMM-urilor respinge introducerea obligativitatii incheierii anuale de catre societati a asigurarii de raspundere profesionala
insolventaasigurare de raspundere profesionalaimm-uri

Va reamintim ca, in data 19 aprilie 2019, a fost publicat in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Justitiei un proiect prin care firmele ar putea fi obligate de acum incolo sa isi faca anual o asigurare de raspundere profesionala. Proiectul a fost elaborat de Oficiul National al Registrului Comertului si a avut la baza dorinta de a modifica Legea societatilor nr.31/1990, prin introducerea de noi sarcini administrative pentru antreprenori.
 

S-a propus introducerea a trei noi alineate, alin. (3) –(5), ale art. 73, din Legea nr. 31/1990, cu urmatorul continut:

“(3) Societatile sunt obligate sa incheie anual asigurare de raspundere profesionala care sa acopere cel putin cheltuielile de derulare a procedurilor de insolventa, dizolvare, lichidare si radiere judiciara.

(4) Asigurarea anuala incheiata conform alin.(3) se depune la oficiul registrului comertului, in vederea inregistrarii.

(5) In cazul in care profesionistii nu isi indeplinesc obligatia de inregistrare, conform celor mentionate la alin. (1), Oficiul National al Registrului Comertului din oficiu, pe cheltuiala acestora, dupa caz, va putea pronunta dizolvarea societatii, dispozitiile art. 237 devenind aplicabile[2].”

Initiativa legislativa prevede ca, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare, profesionistii inregistrati in registrul comertului au obligatia incheierii asigurarii de raspundere profesionala pentru insolventa, dizolvare, lichidare si radiere judiciara, sub sanctiunea dizolvarea societatii.

Inca de la aparitia proiectului Consiliul IMM-urilor a respins introducerea obligativitatii incheierii anuale de catre societati a asigurarii de raspundere profesionala.

Consiliul a observat ca pe piata asigurarilor nu exista la ora actuala astfel de servicii oferite IMM-urilor, societatile de asigurare nefiind interesate in oferirea acestui tip de polita. De altfel, in putinele cazuri in care asiguratorii sunt de acord sa ofere astfel de polite, acestea sunt oferite companiilor care au si alte tipuri de polite cumparare si detin un lung istoric de colaborare cu asiguratorul respectiv, coroborat cu faptul ca nu se ofera aceasta asigurare pentru toate obiectele de activitate (practic se ofera doar unora din marile companii).

CNIPMMR reaminteste ca exista Fondul de lichidare, constituit conform Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.

In Legea nr. 85/2014 se prevede la art. 39 alin. 1 ca „Toate cheltuielile aferente procedurii instituite prin prezenta lege, inclusiv cele privind notificarea, convocarea si comunicarea actelor de procedura efectuate de administratorul judiciar si/sau de lichidatorul judiciar, vor fi suportate din averea debitorului”, iar alin. 4 dispune: „In lipsa disponibilitatilor in contul debitorului, se va utiliza fondul de lichidare, platile urmand a fi facute potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza unui buget previzionat.”

CNIPMMR nu sustine introducerea de noi costuri pentru IMM-uri si propune pentru finantare fondul de lichidare, majorarea la 4% de la 2% a sumelor recuperate in cadrul procedurilor de insolventa, inclusiv din fondurile obtinute din vanzarea bunurilor din averea debitorului, in situatia in care sumele necesare nu sunt suficiente pentru fondul de lichidare, iar bugetul de stat nu are capacitatea de sustinere a acestuia.

Astfel, costurile necesare acoperirii cheltuielilor de derulare a procedurilor de insolventa, dizolvare, lichidare si radiere judiciara sunt suportate de intreprinderile aflate in aceasta situatie si nu de toate societatile.




Sursa: cnipmmr.ro


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
insolventaasigurare de raspundere profesionalaimm-uri


Data aparitiei: 10 Iunie 2019

Votati articolul "Consiliul IMM-urilor respinge introducerea obligativitatii incheierii anuale de catre societati a asigurarii de raspundere profesionala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X