Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Asigurarea de raspundere profesionala, o noua obligatie pentru firme

Asigurarea de raspundere profesionala, o noua obligatie pentru firme
registrul comertuluiinsolventaevaziune fiscala

Firmele ar putea fi obligate de acum incolo sa isi faca anual o asigurare de raspundere financiara, potrivit unui proiect de Lege privind registrul comertului, elaborat de Oficiul National al Registrului Comertului si publicat in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Justitiei.
 

Printre principalele modificari aduse de acest proiect se numara obligarea societatilor la incheierea anuala a asigurarii de raspundere profesionala pentru insolventa, dizolvare, lichidare si radiere judiciara si instituirea unor parghii care sa conduca la reducerea evaziunii fiscale, precum si la cresterea gradului de colectare a veniturilor bugetare, prin prezentarea certificatului de atestare fiscala privind datoriile la bugetul de stat sau local, in cazul mentiunilor avand ca obiect transmiterea partilor sociale la societatile cu raspundere limitata.

Intregul proces de reforma legislativa al activitatii ONRC este gandit pentru a veni in sprijinul mediului de afaceri si a raspunde nevoilor acestuia de simplificare a formalitatilor administrative birocratice legate de initierea si derularea unei afaceri in Romania.

Pe termen mediu, proiectul prevede inlocuirea publicitatii prin Monitorul Oficial a actelor profesionistilor inregistrati in registrul comertului cu publicitatea prin Buletinul electronic al Registrului Comertului, o platforma informatizata, usor accesibila publicului larg, fara costuri.
 

Lista cu principalele aspecte care se preconizeaza a fi reglementate si reformate prin proiectul de lege, in scopul eficientizarii activitatii de inregistrare in registrul comertului:

● Unificarea prevederilor care reglementeaza activitatea de inregistrare in registrul comertului a persoanelor fizice si juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului, a actelor, faptelor si mentiunilor care se inregistreaza in registrul comertului;

● Stabilirea elementelor cererii de inregistrare, a sanctiunilor pentru neindeplinirea obligatiei de inregistrare, a procedurii de inregistrare in registrul comertului;



● Stabilirea unei noi modalitati de efectuare a publicitatii obligatorii, prin infiintarea Buletinului electronic al registrului comertului;

 ● Reglementarea statutului registratorului de registru, crearea unui compartiment care sa asigure coordonarea si indrumarea metodologica a registratorilor, pentru a se asigura caracterul unitar al practicii si a unei structuri responsabile cu pregatirea profesionala a registratorilor si a celorlalte categorii de personal din cadrul O.N.R.C.;

● Stabilirea regimului juridic al drepturilor si obligatiilor personalului ONRC;

● Simplificarea formalitatilor administrative, prin reducerea numarului de documente solicitate pentru inregistrarea in registrul comertului;

● Asigurarea unei mai bune identificari si stabiliri a sediului social, precum si a identificarii solicitantului;

● Transferul competentei de solutionare a actiunilor de dizolvare judiciara de la instantele judecatoresti la ONRC, precum si a solutionarii mentiunilor avand ca obiect fuziunea si divizarea, ceea ce implica reducerea timpului necesar efectuarii acestor operatiuni;

● Infiintarea Registrului Beneficiarilor Reali.

● Obligarea societatilor la incheierea anuala a asigurarii de raspundere profesionala pentru insolventa, dizolvare, lichidare si radiere judiciara;

● Instituirea unor parghii care sa conduca la reducerea evaziunii fiscale, precum si la cresterea gradului de colectare a veniturilor bugetare, prin prezentarea certificatului de atestare fiscala privind datoriile la bugetul de stat sau local, in cazul mentiunilor avand ca obiect transmiterea partilor sociale la societatile cu raspundere limitata.

● Stabilirea, in sarcina Ministerului Finantelor Publice, a obligatiei de a solicita dizolvarea societatilor mentionate la art. 15324 din Legea societatilor nr. 31/1990, in situatia scaderii activului net la mai putin de jumatate din valoarea capitalului social subscris;

● Posibilitatea depunerii cererii de inregistrare, precum si a documentelor din sustinerea acesteia, la oricare dintre oficiile registrului comertului ori, dupa caz, la ONRC;

● Inregistrarea in registrul comertului a actelor si a faptelor prevazute de lege in termen de 48 ore de la inregistrarea cererii;

● Introducerea, in declaratiile pe proprie raspundere date de fondatori, primii administratori si, dupa caz, primii directori, respectiv primii membri ai directoratului si ai consiliului de supraveghere si, daca este cazul, de imputernicitii sucursalelor a mentiunii ca au absolvit invatamantul general obligatoriu;

● Obligativitatea inregistrarii in registrul comertului a sediului social/profesional/secundar, precum si a oricaror modificari ale acestora in baza extrasului de Carte Funciara;

● Inregistrarea in Cartea Funciara a sediilor profesionistilor conduce la realizarea opozabilitatii fata de terti a existentei inscrierii/notarii sediului social/profesional/secundar, in cazul transferului de proprietate;

● Introducerea posibilitatii depunerii, prin mijloace electronice, a cererilor de inregistrare si a inscrisurilor care o insotesc, de catre notari publici, de catre avocati sau de catre executori judecatoresti.


Consultati documentele atasate mai jos:

Proiectul de lege privind registrul comertului
Expunerea de motive

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul comertuluiinsolventaevaziune fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 22 Aprilie 2019


Votati articolul "Asigurarea de raspundere profesionala, o noua obligatie pentru firme":
Rating:

Nota: 4.92 din 5 din 6 voturi


Alte articole publicate in data de 22 Aprilie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X