email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asigurarea de raspundere profesionala, o noua obligatie pentru firme

Asigurarea de raspundere profesionala, o noua obligatie pentru firme
registrul comertuluiinsolventaevaziune fiscala

Firmele ar putea fi obligate de acum incolo sa isi faca anual o asigurare de raspundere profesionala, potrivit unui proiect de Lege privind registrul comertului, elaborat de Oficiul National al Registrului Comertului si publicat in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Justitiei.
 

Printre principalele modificari aduse de acest proiect se numara obligarea societatilor la incheierea anuala a asigurarii de raspundere profesionala pentru insolventa, dizolvare, lichidare si radiere judiciara si instituirea unor parghii care sa conduca la reducerea evaziunii fiscale, precum si la cresterea gradului de colectare a veniturilor bugetare, prin prezentarea certificatului de atestare fiscala privind datoriile la bugetul de stat sau local, in cazul mentiunilor avand ca obiect transmiterea partilor sociale la societatile cu raspundere limitata.

Intregul proces de reforma legislativa al activitatii ONRC este gandit pentru a veni in sprijinul mediului de afaceri si a raspunde nevoilor acestuia de simplificare a formalitatilor administrative birocratice legate de initierea si derularea unei afaceri in Romania.

Pe termen mediu, proiectul prevede inlocuirea publicitatii prin Monitorul Oficial a actelor profesionistilor inregistrati in registrul comertului cu publicitatea prin Buletinul electronic al Registrului Comertului, o platforma informatizata, usor accesibila publicului larg, fara costuri.
 

Lista cu principalele aspecte care se preconizeaza a fi reglementate si reformate prin proiectul de lege, in scopul eficientizarii activitatii de inregistrare in registrul comertului:

● Unificarea prevederilor care reglementeaza activitatea de inregistrare in registrul comertului a persoanelor fizice si juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului, a actelor, faptelor si mentiunilor care se inregistreaza in registrul comertului;


● Stabilirea elementelor cererii de inregistrare, a sanctiunilor pentru neindeplinirea obligatiei de inregistrare, a procedurii de inregistrare in registrul comertului;

● Stabilirea unei noi modalitati de efectuare a publicitatii obligatorii, prin infiintarea Buletinului electronic al registrului comertului;

 ● Reglementarea statutului registratorului de registru, crearea unui compartiment care sa asigure coordonarea si indrumarea metodologica a registratorilor, pentru a se asigura caracterul unitar al practicii si a unei structuri responsabile cu pregatirea profesionala a registratorilor si a celorlalte categorii de personal din cadrul O.N.R.C.;

● Stabilirea regimului juridic al drepturilor si obligatiilor personalului ONRC;

● Simplificarea formalitatilor administrative, prin reducerea numarului de documente solicitate pentru inregistrarea in registrul comertului;

● Asigurarea unei mai bune identificari si stabiliri a sediului social, precum si a identificarii solicitantului;

● Transferul competentei de solutionare a actiunilor de dizolvare judiciara de la instantele judecatoresti la ONRC, precum si a solutionarii mentiunilor avand ca obiect fuziunea si divizarea, ceea ce implica reducerea timpului necesar efectuarii acestor operatiuni;

● Infiintarea Registrului Beneficiarilor Reali.

● Obligarea societatilor la incheierea anuala a asigurarii de raspundere profesionala pentru insolventa, dizolvare, lichidare si radiere judiciara;

● Instituirea unor parghii care sa conduca la reducerea evaziunii fiscale, precum si la cresterea gradului de colectare a veniturilor bugetare, prin prezentarea certificatului de atestare fiscala privind datoriile la bugetul de stat sau local, in cazul mentiunilor avand ca obiect transmiterea partilor sociale la societatile cu raspundere limitata.

● Stabilirea, in sarcina Ministerului Finantelor Publice, a obligatiei de a solicita dizolvarea societatilor mentionate la art. 15324 din Legea societatilor nr. 31/1990, in situatia scaderii activului net la mai putin de jumatate din valoarea capitalului social subscris;

● Posibilitatea depunerii cererii de inregistrare, precum si a documentelor din sustinerea acesteia, la oricare dintre oficiile registrului comertului ori, dupa caz, la ONRC;

● Inregistrarea in registrul comertului a actelor si a faptelor prevazute de lege in termen de 48 ore de la inregistrarea cererii;

● Introducerea, in declaratiile pe proprie raspundere date de fondatori, primii administratori si, dupa caz, primii directori, respectiv primii membri ai directoratului si ai consiliului de supraveghere si, daca este cazul, de imputernicitii sucursalelor a mentiunii ca au absolvit invatamantul general obligatoriu;

● Obligativitatea inregistrarii in registrul comertului a sediului social/profesional/secundar, precum si a oricaror modificari ale acestora in baza extrasului de Carte Funciara;

● Inregistrarea in Cartea Funciara a sediilor profesionistilor conduce la realizarea opozabilitatii fata de terti a existentei inscrierii/notarii sediului social/profesional/secundar, in cazul transferului de proprietate;

● Introducerea posibilitatii depunerii, prin mijloace electronice, a cererilor de inregistrare si a inscrisurilor care o insotesc, de catre notari publici, de catre avocati sau de catre executori judecatoresti.


Consultati documentele atasate mai jos:

Proiectul de lege privind registrul comertului
Expunerea de motive

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul comertuluiinsolventaevaziune fiscala


Data aparitiei: 22 Aprilie 2019

Votati articolul "Asigurarea de raspundere profesionala, o noua obligatie pentru firme":
Rating:

Nota: 4.92 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X