Ai intampinat vreodata probleme tehnice la depunerea Declaratiei A4200? Daca raspunsul la aceasta intrebare este afirmativ, atunci cu siguranta studiul de caz prezentat mai jos iti va fi util.
Un contribuabil nu a putut, din motive tehnice, sa extraga si sa transmita prin declaratia A4200 datele de pe casa de marcat pentru perioada 01.05.2019-06.06.2019. Specialistul nostru ne va explica cum se procedeaza in aceasta situatie.
- Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Citeste si: Se mai trimite declaratia A4200 daca un bon fiscal a fost anulat?
Probleme tehnice la depunerea Declaratiei A4200: raspunsul specialistului
Desi nu ati mentionat care sunt motivele tehnice, in aceasta speta ar putea fi aplicabile prevederile art. 67 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999 actualizata:
"Art. 67. -
(1) La inlocuirea memoriei fiscale datele inregistrate pe intreaga perioada de functionare, incepand cu operatia de fiscalizare a memoriei fiscale, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta, vor fi tiparite, iar pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanta de urgenta vor fi inregistrate la nivel de an, luna, zi pe un suport electronic si pastrate la utilizator. Pe suportul electronic se vor inscrie si toate jurnalele electronice ce au fost initializate pe perioada de functionare a memoriei fiscale inlocuite.
(2) Atunci cand natura defectiunii nu permite citirea memoriei fiscale sau a oricarui jurnal electronic, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanta de urgenta, cu aparatul de marcat electronic fiscal, distribuitorii autorizati sunt obligati ca, in maximum 7 zile de la inlocuirea memoriei fiscale, sa asigure citirea acestora prin mijloace proprii.
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
(3) In cazul si in intervalul de timp prevazute la alin. (2) utilizatorii sunt obligati sa indeplineasca cerintele mentionate la alin. (1).
(4) In cazul in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta, acesta notifica in scris, prin posta electronica sau fax, organul fiscal competent, in termen de 24 de ore de la efectuarea interventiei. In situatia in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale sau a jurnalului electronic al aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanta de urgenta, acesta inregistreaza informatia in registru in termen de maximum 2 zile lucratoare de la efectuarea interventiei."
Datele inregistrate pe intreaga perioada de functionare, incepand cu operatia de fiscalizare a memoriei fiscale vor fi inregistrate la nivel de an, luna, zi pe un suport electronic si pastrate la utilizator. Pe suportul electronic se vor inscrie si toate jurnalele electronice ce au fost initializate pe perioada de functionare a memoriei fiscale inlocuite.
In cazul in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea datelor, acesta notifica in scris, prin posta electronica sau fax, organul fiscal competent, in termen de 24 de ore de la efectuarea interventiei.
Deci societatea nu are obligatia de notificare a organelor fiscale, ci distribuitorul autorizat in cazul in care natura defectiunii nu permite acestuia citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale.
Daca nu vorbim despre astfel de motive tehnice, atat A4200 cat si F4109 intra sub incidenta art. 59 Codul de procedura fiscala. In consecinta, in conformitate cu prevederile art. 336 lit h) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, se sanctioneaza nefurnizarea la termen de catre contribuabil/platitor a informatiilor periodice solicitate de organul fiscal potrivit art. 59.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu – Economist.