email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Utilizarea ocazionala a casei de marcat. Cand apare obligatia scoaterii rapoartelor zilnice sau lunare?

Utilizarea ocazionala a casei de marcat. Cand apare obligatia scoaterii rapoartelor zilnice sau lunare?
casa de marcatdeclaratia F4109OPANAF 627/2018

Analizam cazul unei firme dotate cu casa de marcat care efectueaza ocazional cate o operatiune catre persoane fizice. Expertul nostru explica in continuare care sunt obligatiile operatorului economic in aceasta situatie, cum ar fi necesitatea intocmirii unor declaratii sau scoaterea rapoartelor zilnice sau lunare. 
 

Utilizarea ocazionala a casei de marcat - obligatii: raspunsul specialistului

Conform art. 3 alin. 1-2 din Procedura aprobata prin OPANAF 627/2018 in situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate in perioada de raportare, respectiv in situatia in care casa de marcat nu a fost utilizata in nicio zi din cursul unei luni calendaristice operatorul economic nu trebuie sa depuna declaratia A4200, ci declaratia F4109 „Declaratia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”.

In privinta rapoartelor zilnice sau periodice, potrivit art. 4 alin. 6 din OUG 28/1999 si art. 64 alin. 1 din Normele metodologice de aplicare, aprobate prin HG 479/2003 raportul Z de inchidere zilnica este documentul de finalizare a gestiunii pe termen scurt, respectiv zi de lucru, care contine in mod detaliat date ce se vor inregistra in memoria fiscala ca date de sinteza pe termen lung, odata cu emiterea acestui raport. Comanda de inchidere zilnica a totalizatoarelor zilnice cu caracter fiscal este unica si obligatorie.

De asemenea, potrivit art. 34 lit. l din normele metodologice anterior amintite, printre functiile interzise caselor de marcat se numara si emiterea bonului fiscal fara tiparirea raportului Z, daca au trecut 24 de ore de la primul bon emis.

Totodata, conform art. 2 din Procedura aprobata prin OPANAF 627/2017, prin intermediul programului de asistenta existent pe portalul ANAF, fisierele XML create de casa de marcat pentru fiecare raport fiscal de inchidere zilnica din perioada de raportare (luna calendaristica), precum si fisierul registru care contine numerele de ordine ale acestora, exportate pe un mediu de stocare extern, validate si atasate unui fisier PDF se comunica organului fiscal pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de urmatoare.

De aici rezulta ca raportul Z de inchidere zilnica este aferent zilei lucrate, putand fi emis si in urmatoarea zi calendaristica si ca rapoartele Z aferente zilelor calendaristice nelucrate pot lipsi din declaratia A4200, de unde rezulta ca nu trebuie emise rapoarte pentru zilele/perioadele in care nu s-a lucrat.
 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatdeclaratia F4109OPANAF 627/2018

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 31 August 2020


Votati articolul "Utilizarea ocazionala a casei de marcat. Cand apare obligatia scoaterii rapoartelor zilnice sau lunare?":
Rating:

Nota: 1.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Tratament contabil cheltuieli cu stiudiul de brand.

Intrebare: Buna ziua,
Societatea la care lucrez va avea un cost cu un studiu de brand ( pentru compania proprie), in urma acestui studiu, in functie de rezultatele obtinute, vor intreprinde, in timp, diverse actiuni, pe anumite zone. Plata studiului se va face intr-o singura transa. Intrebarea ar fi: cum se poate inregistra costul cu studiul de brand? Se inregistreaza pe opex, in avans, daca da, imi puteti explica, va rog, de ce? Se poate capitzaliza, daca da, de ce? Care ar fi monografia.ile contabila/e? Cheltuielile care se vor genera ulterior acestui studiu, de exemplu: campanii de loializare a clientilor, cum vor fi tratate din punct de vedere contabil?

Multumesc frumos.

Raspuns: Un studiu realizat, se inregistreaza ca o prestate de servicii, costul acestuia nefiind considerat...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 August 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 8 - 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X