email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Utilizarea ocazionala a casei de marcat. Cand apare obligatia scoaterii rapoartelor zilnice sau lunare?

Utilizarea ocazionala a casei de marcat. Cand apare obligatia scoaterii rapoartelor zilnice sau lunare?
casa de marcatdeclaratia F4109OPANAF 627/2018

Analizam cazul unei firme dotate cu casa de marcat care efectueaza ocazional cate o operatiune catre persoane fizice. Expertul nostru explica in continuare care sunt obligatiile operatorului economic in aceasta situatie, cum ar fi necesitatea intocmirii unor declaratii sau scoaterea rapoartelor zilnice sau lunare. 
 

Utilizarea ocazionala a casei de marcat - obligatii: raspunsul specialistului

Conform art. 3 alin. 1-2 din Procedura aprobata prin OPANAF 627/2018 in situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate in perioada de raportare, respectiv in situatia in care casa de marcat nu a fost utilizata in nicio zi din cursul unei luni calendaristice operatorul economic nu trebuie sa depuna declaratia A4200, ci declaratia F4109 „Declaratia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”.

In privinta rapoartelor zilnice sau periodice, potrivit art. 4 alin. 6 din OUG 28/1999 si art. 64 alin. 1 din Normele metodologice de aplicare, aprobate prin HG 479/2003 raportul Z de inchidere zilnica este documentul de finalizare a gestiunii pe termen scurt, respectiv zi de lucru, care contine in mod detaliat date ce se vor inregistra in memoria fiscala ca date de sinteza pe termen lung, odata cu emiterea acestui raport. Comanda de inchidere zilnica a totalizatoarelor zilnice cu caracter fiscal este unica si obligatorie.

De asemenea, potrivit art. 34 lit. l din normele metodologice anterior amintite, printre functiile interzise caselor de marcat se numara si emiterea bonului fiscal fara tiparirea raportului Z, daca au trecut 24 de ore de la primul bon emis.

Totodata, conform art. 2 din Procedura aprobata prin OPANAF 627/2017, prin intermediul programului de asistenta existent pe portalul ANAF, fisierele XML create de casa de marcat pentru fiecare raport fiscal de inchidere zilnica din perioada de raportare (luna calendaristica), precum si fisierul registru care contine numerele de ordine ale acestora, exportate pe un mediu de stocare extern, validate si atasate unui fisier PDF se comunica organului fiscal pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de urmatoare.

De aici rezulta ca raportul Z de inchidere zilnica este aferent zilei lucrate, putand fi emis si in urmatoarea zi calendaristica si ca rapoartele Z aferente zilelor calendaristice nelucrate pot lipsi din declaratia A4200, de unde rezulta ca nu trebuie emise rapoarte pentru zilele/perioadele in care nu s-a lucrat.
 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatdeclaratia F4109OPANAF 627/2018


Data aparitiei: 31 August 2020

Votati articolul "Utilizarea ocazionala a casei de marcat. Cand apare obligatia scoaterii rapoartelor zilnice sau lunare?":
Rating:

Nota: 1.83 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X