Analizam in acest material cazul unei societati care a avut mai multe case de marcat. Unele dintre acestea nu au fost utilizate, motiv pentru care s-a procedat in noiembrie 2021 la scoaterea memoriei fiscale de catre o unitate specializata si s-a depus la ANAF formularul F4105 - notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal cu privire la scoaterea memoriei fiscale.
Trebuie depuse in continuare declaratii F4109 - "Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate" pentru aceste case de marcat? Iata ce a raspuns specialistul nostru!
Citeste si: Casa de marcat defecta. Mai trebuie depusa declaratia F4109?
- Noi 1899 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Scoaterea memoriei fiscale la case de marcat neutilizate: raspunsul specialistului
Din prevederile art. 3 alin. 1-2 din Anexa la OPANAF 627/2018, in situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, operatorii economici utilizatori au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea formularului F4109 Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate, prin neutilizare intelegandu-se neutilizarea aparatelor in nicio zi din perioada de raportare/luna calendaristica.
Citeste si: Societatile comerciale cu activitatea suspendata sunt obligate sa conecteze casa de marcat la ANAF?
Formularul F4109 se depune pe intreaga perioada de neutilizare, cata vreme aparatele de marcat electronice fiscale sunt fiscalizate. Daca societatea a procedat, dupa scoaterea memoriei fiscale si depunerea formularului F4105, si la defiscalizarea casei de marcat si a obtinut dovada anularii numarului de ordine alocat initial casei de marcat cu prilejul fiscalizarii, atunci nu va mai fi nevoie de depunerea formularului F4109. Pana la finalizarea defiscalizarii, formularul F4109 trebuie depus in continuare.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea verde a contabilitatii
Examen Consultant Fiscal 2024
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist.