Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Scoaterea memoriei fiscale la case de marcat neutilizate. Trebuie depuse in continuare declaratii F4109?

Data aparitiei: 04 Februarie 2022
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Scoaterea memoriei fiscale la case de marcat neutilizate. Trebuie depuse in continuare declaratii F4109?
case de marcatf4109memorie fiscaladefiscalizare

Analizam in acest material cazul unei societati care a avut mai multe case de marcat. Unele dintre acestea nu au fost utilizate, motiv pentru care s-a procedat in noiembrie 2021 la scoaterea memoriei fiscale de catre o unitate specializata si s-a depus la ANAF formularul F4105 - notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal cu privire la scoaterea memoriei fiscale.

Trebuie depuse in continuare declaratii F4109 - "Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate" pentru aceste case de marcat? Iata ce a raspuns specialistul nostru!

Citeste si: Casa de marcat defecta. Mai trebuie depusa declaratia F4109?

Scoaterea memoriei fiscale la case de marcat neutilizate: raspunsul specialistului 

Din prevederile art. 3 alin. 1-2 din Anexa la OPANAF 627/2018, in situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, operatorii economici utilizatori au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea formularului F4109 Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate, prin neutilizare intelegandu-se neutilizarea aparatelor in nicio zi din perioada de raportare/luna calendaristica.

Citeste si: Societatile comerciale cu activitatea suspendata sunt obligate sa conecteze casa de marcat la ANAF?

Formularul F4109 se depune pe intreaga perioada de neutilizare, cata vreme aparatele de marcat electronice fiscale sunt fiscalizate. Daca societatea a procedat, dupa scoaterea memoriei fiscale si depunerea formularului F4105, si la defiscalizarea casei de marcat si a obtinut dovada anularii numarului de ordine alocat initial casei de marcat cu prilejul fiscalizarii, atunci nu va mai fi nevoie de depunerea formularului F4109. Pana la finalizarea defiscalizarii, formularul F4109 trebuie depus in continuare.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist. 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X