Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Inregistrarea ambalajelor in contabilitate. Studiu de caz

Data actualizarii: 30 Decembrie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inregistrarea ambalajelor in contabilitate. Studiu de caz
ambajajeinregistrari contabileactivitate de productie

Expertul nostru in domeniu prezinta, in continuare, procedura de inregistrare a ambalajelor in contabilitate. Vom lua drept exemplu un contribuabil care isi produce singur ambalajele.
 

O societate comerciala de productie (confectii) isi produce singura ambalajele pentru impachetarea produselor finite cu ajutorul echipamentului profesional pe care il detine. Reprezentantul firmei doreste sa afle care este inregistrarea corecta a ambalajelor si care sunt implicatiile fiscale care rezulta (inclusiv pentru administratia de mediu). Este important de specificat faptul ca o parte din cartoanele cumparate nu sunt prelucrate, ci sunt folosite doar ca separatoare intre produse, nu pentru ambalat.

 

Inregistrarea ambalajelor in contabilitate: raspunsul specialistului

Realizarea ambalajelor reprezinta activitate de productie.

Inregistrarea cheltuielilor aferente:
 
- consum materii prime
601 =           301
 


- consum materiale
602 = 302
 
- salarii
641 = 421
 
- Amortizari
6811 = 2813/2814
 
- Inregistrarea produselor finite obtinute
345 = 711
 
- Transferul acestora in categoria ambalajelor
381 = 345
 
Cartoanele utilizate ca atare sunt transformate in separatoare sau fac parte din alt ambalaj

Pentru acestea se inregistreaza

 - consum materii prime
601 =           301

- inregistrarea produselor finite obtinute
345 = 711
 
- transferul acestora in categoria ambalajelor
381 = 345
 
 
Ambalajele pot circula intre furnizorii de marfa si clienti sub doua forme: prin schimb, fara facturare, sau prin facturare.
Potrivit art. 286 alin. (4) lit. d) din Codul fiscal, baza de impozitare nu cuprinde valoarea ambalajelor care circula intre furnizorii de marfa si clienti prin schimb, fara facturare.
 
Ambalajele care circula intre furnizorii de marfa si clienti prin schimb, fara facturare, nu se includ in baza de impozitare a taxei, chiar daca beneficiarii nu detin cantitatile de ambalaje necesare efectuarii schimbului si achita o garantie baneasca in schimbul ambalajelor primite.
 
Ambalajele care circula intre furnizorii de marfa si clienti prin schimb nu sunt facturate si nu se supun taxei pe valoarea adaugata, clientul fiind obligat sa le restituie.

Documentul justificativ este avizul de insotire a marfii.
 
La vanzarea bunurilor (confectiilor) ambalate- care nu se restituie

411 = %
           707
           4427
 
Descarcarea din gestiune
607 = 371
378 = 371

si
Inregistrarea consumului ambalajelor
608 = 381
 
La vanzarea bunurilor (confectiilor ) cu ambalaje in sistem de restituire
411 = %
          707
          419
          4427
 
Descarcarea din gestiune
607 = 371
378 = 371

La indeplinirea obligatiei de restituire se inregistreaza
419 = 411
 
Potrivit prevederilor art. 9 lit d) din OUG 196/2005 se plateste o contributie de 2 lei/kg, de operatorii economici care introduc pe piata nationala bunuri ambalate, care distribuie pentru prima data pe piata nationala ambalaje de desfacere, si de operatorii economici care inchiriaza, sub orice forma, cu titlu profesional, ambalaje, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de ambalaje corespunzatoare obiectivelor minime de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si de valorificare prin reciclare prevazute in anexa nr. 3 a actului normativ mentionat si cantitatile de deseuri de ambalaje efectiv valorificate sau incinerate in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si valorificate prin reciclare.
 
Operatorii economici prevazuti la art. 9 alin. (1) lit. d) sunt obligati sa declare lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea, cantitatile de ambalaje, introduse pe piata nationala si cantitatile de deseuri de ambalaje valorificate.

Obiectivul anual de valorificare a deseurilor de ambalaje se realizeaza in mod individual prin:

a) valorificarea de catre operatorii economici responsabili a deseurilor de ambalaje generate si a propriilor ambalaje preluate/colectate de pe piata;

b) incredintarea de catre operatorii economici responsabili a deseurilor de ambalaje generate si a propriilor ambalaje preluate/colectate de pe piata, in baza unui contract, unui operator economic valorificator.

Potrivit pct. 22 din Ordinul 576/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, obligatia de a declara la Fondul pentru mediu contributia de 2 lei/kg prevazuta la art. 9 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, revine:
   
a) operatorilor economici care introduc pe piata nationala produse ambalate, operatorilor economici care importa/achizitioneaza intracomunitar produse ambalate pentru utilizare/consum propriu, responsabili pentru deseurile generate de ambalajele primare, secundare si tertiare folosite pentru ambalarea produselor lor, cu exceptia ambalajelor de desfacere care sunt folosite pentru ambalarea, la locul de vanzare, a produselor;

b) operatorilor economici care supraambaleaza produse ambalate individual in vederea revanzarii/redistribuirii, responsabili pentru deseurile generate de ambalajele secundare si tertiare pe care le introduc pe piata nationala;

c) operatorilor economici care introduc pe piata nationala ambalaje de desfacere, inclusiv pungi de transport din plastic, responsabili pentru deseurile generate de respectivele ambalaje;

d) operatorilor economici care dau spre inchiriere, sub orice forma, cu titlu profesional, ambalaje, responsabili pentru respectivele ambalaje.
   
Contributia se plateste anual de catre operatorii economici pentru diferenta dintre cantitatile corespunzatoare obiectivelor anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie, si cantitatile de deseuri de ambalaje incredintate spre valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si valorificare prin reciclare.
 
Cantitatea de deseuri de ambalaje incredintate spre valorificare prin reciclare se considera ca fiind greutatea deseurilor de ambalaje care intra in operatia de reciclare in care acestea sunt reprelucrate in produse, materiale sau substante.
 
Contributia se plateste numai in cazul neindeplinirii obiectivelor anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie corespunzatoare diferentei dintre cantitatile de ambalaje introduse pe piata nationala si cantitatile care au fost preluate de organizatiile prevazute la art. 16 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, cu modificarile si completarile ulterioare.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar.

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X