email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anularea accesoriilor pentru obligatii bugetare administrate de ANCOM

Anularea accesoriilor pentru obligatii bugetare administrate de ANCOM
accesoriiobligatii bugetarecerere de anulare

Prin Decizia 1331/2019 publicata in M.Of. nr. 984 din 06/12/2019, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii a aprobat Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii ale debitorilor care, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, figureaza in evidentele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii cu obligatii bugetare principale restante.
 

Aceasta procedura se aplica pentru obligatiile bugetare administrate de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), respectiv obligatii bugetare principale reprezentand:

- tarif de monitorizare,
- tarif de utilizare a spectrului,
- tarif de utilizare a resurselor de numerotatie,
- contributie pentru compensarea costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal,
- amenda administrativa,
- alte sume datorate bugetului ANCOM, precum si obligatiile accesorii aferente acestora, dupa caz.
 

Obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv sunt obligatiile bugetare datorate bugetului ANCOM pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata pana la data de 31 decembrie 2018 inclusiv. Obligatiile bugetare accesorii ce urmeaza a fi anulate sunt cele calculate de catre ANCOM.


 

Procedura stabileste:

    •  modalitatea de acordare a a amanarii la plata, in baza unei "Notificari privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii datorate bugetului ANCOM potrivit Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale depusa la registratura ANCOM sau prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

    • Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii  in baza unei "Cereri de anulare a obligatiilor de plata accesorii datorate bugetului ANCOM, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale", depusa la registratura ANCOM sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.
 

Conditiile de anulare a obligatiei de plata a dobanzilor si penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor bugetare principale datorate bugetului ANCOM, restante la data de 31 decembrie 2018 (inclusiv), sunt urmatoarele:

    1.  toate obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv se sting prin orice modalitate prevazuta de Codul de procedura fiscala, pana la data de 16 decembrie 2019 inclusiv;
    2.  sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de ANCOM, cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 16 decembrie 2019 inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
    3.  debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la pct. 1. si 2., dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.
 

Dupa primirea cererilor, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, ANCOM:

    • analizeaza indeplinirea de anulare a obligatiilor accesorii;
    • emite si comunica, daca este cazul, "Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere datorate bugetului Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii", in vederea actualizarii obligatiilor de plata accesorii ce pot face obiectul anularii;
    • reface evidenta contabila in situatia in care au fost stinse obligatii de plata accesorii ce pot face obiectul anularii;
    • emite "Decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii datorate bugetului ANCOM" sau "Decizia de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii datorate bugetului ANCOM", dupa caz.  Inainte de emiterea deciziei de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, ANCOM audiaza debitorul, ocazie cu care ii indica conditiile ce nu au fost indeplinite.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
accesoriiobligatii bugetarecerere de anulare


Data aparitiei: 10 Decembrie 2019

Votati articolul "Anularea accesoriilor pentru obligatii bugetare administrate de ANCOM":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X