Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta contribuabililor interesati, ca a fost publicata Ordinul ministrului finantelor nr. 5521 din 16 septembrie 2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligatii bugetare (Monitorul Oficial nr. 944 din 19 septembrie 2024).
Mentionam ca Procedura de anulare a obligatiilor fiscale se aplica obligatiilor bugetare administrate de organul fiscal central (ANAF), inclusiv de catre organele vamale.
Debitorii ce pot beneficia de facilitatile prevazute in prezenta procedura sunt toate categoriile de debitori (persoane fizice si juridice), inclusiv debitorii declarati insolvabili, persoanele carora li s-a stabilit raspunderea solidara Codului de procedura fiscala sau raspunderea potrivit Legii insolventei.
Astfel ca pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale potrivit legii, organul fiscal verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. II - V si art. XVI din ordonanta de urgenta, distinct, respectiv separat de obligatiile bugetare existente pe codul unic de inregistrare/codul de inregistrare fiscala, fata de cele inregistrate pe codul numeric personal/numarul de identificare fiscala, potrivit legii, sens in care notificarea privind intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare si/sau cererea de anulare a unor obligatii bugetare, dupa caz, se depune separat de catre persoana fizica, in functie de codul de identificare fiscala pe care inregistreaza obligatii bugetare de plata.
Organul fiscal acorda urmatoarele facilitati fiscale:
a) amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii ramase nestinse la data emiterii certificatului de atestare fiscala aferente obligatiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024, pana la data solutionarii cererii de anulare a unor obligatii bugetare sau pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifica organul fiscal conform art. VI alin. (1) din ordonanta de urgenta;
b) anularea obligatiilor de plata accesorii;
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
c) amanarea unui procent de 50%, respectiv 25%, dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, ramase nestinse la data emiterii certificatului de atestare fiscala, pana la data solutionarii cererii de anulare a unor obligatii bugetare sau pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii persoane fizice (pe CNP) care notifica organul fiscal conform art. VI alin. (1) din ordonanta de urgenta si care se incadreaza in prevederile art. XVI din ordonanta de urgenta;
d) anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice (pe CNP) care se incadreaza in prevederile art. XVI din ordonanta de urgenta.
Foto: pixabay.com