Prin Ordinul nr. 1706/2020 se aproba noul model al declaratiei pe propria raspundere necesara pentru obtinerea Certificatului de Situatii de Urgenta.
Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. nr. 385 din 13 mai 2020 si are denumirea completa - Ordinul M.E.E.M.A nr. 1706/2020 privind modificarea Ordinului ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2.
Citeste si: OUG 67/2020 - firmele afectate vor putea solicita certificate de situatie de urgenta si in luna mai
DE RETINUT!
"Noua declaratie utilizata pentru eliberarea certificatului de situatii de urgent tip 2 –GALBEN, adauga si luna APRILIE 2020 (alaturi de luna martie), ca luna in care se verifica diminuarea veniturilor/incasarilor realizate cu mai mult de 25% fata de media veniturilor/incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 - REDUCERE 40 Registrul de Evidenta Fiscala PFA Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Vechiul model prevedea doar diminuarea veniturilor/incasarilor realizate in luna martie, prin acest nou model de declaratie dandu-se posibilitatea de a obtine CSU GALBEN si celor care nu au indeplinit conditia de mai sus pentru luna martie, dar o indeplinesc pentru luna aprilie 2020.", informeaza expertul Ionut Jinga pe portalcontabilitate.ro.
Ordinul nr. 1706/2020: textul actului normativ
Art. I. -
Ordinul ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 248 din 25 martie 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, litera b) va avea urmatorul cuprins:
"
b) TIP 2 (GALBEN) - eliberat in forma prezentata in anexa nr. 2*), pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emise in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie sau aprilie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020."
2. La articolul 6 alineatul (1), litera b) va avea urmatorul cuprins:
"
b) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerintelor instituite in cuprinsul art. 2 cu referire la inchiderea totala sau partiala a activitatii ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta sau la diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie sau aprilie 2020, prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020. In situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens in anexa nr. 3."
3. Anexele nr. 2 si 3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
Subsemnatul/Subsemnata, . . . . . . . . . ., cetatean . . . . . . . . . ., nascut/nascuta la data de . . . . . . . . . . in . . . . . . . . . .,cu domiciliul in . . . . . . . . . ., legitimat/legitimata cu . . . . . . . . . ., seria . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., eliberat/eliberata de . . . . . . . . . . la data de . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., adresa e-mail . . . . . . . . . ., in calitate de reprezentant legal al . . . . . . . . . ., cu sediul social in . . . . . . . . . ., avand CUI/CIF . . . . . . . . . ., declar pe propria raspundere urmatoarele:
1. toate datele si informatiile furnizate in vederea obtinerii Certificatului de situatie de urgenta (CSU) sunt complete, reale si corecte in fiecare detaliu prezentat;
2. toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform conditiilor impuse de actele normative incidente;
3. imi dau acordul privind accesarea si prelucrarea datelor cu caracter personal de catre Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri si de alte institutii publice care vor oferi facilitati sau masuri de sprijin si in baza acestui CSU;
4. adresa de corespondenta electronica indicata in cadrul solicitarii CSU este veridica, functionala, verificata de catre subsemnatul si accept ca toate informatiile si documentele furnizate de catre Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prin intermediul acesteia, sa fie considerate ca fiind corespondenta transmisa oficial si receptionata;
5. optez prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro, pentru urmatorul tip de certificat:
| | TIP 1 (ALBASTRU) - pentru intreruperea activitatii total sau partial, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate;
| | TIP 2 (GALBEN) - pentru inregistrarea unei diminuari a veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie sau aprilie 2020, prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020;
6. entitatea pe care o reprezint:
| | nu este definita ca o organizatie non-guvernamentala (ONG);
| | este definita ca ONG care desfasoara si activitati economice, supuse impozitarii, conform prevederilor titlului II "Impozit pe profit" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
7. toate informatiile si documentele necesare obtinerii CSU vor fi completate, respectiv incarcate sub semnatura electronica, de catre:
| | subsemnatul, in calitate de reprezentant legal;
| | domnul/doamna . . . . . . . . . ., nascut/nascuta la data de . . . . . . . . . ., in . . . . . . . . . ., cu domiciliul in . . . . . . . . . ., legitimat/legitimata cu . . . . . . . . . ., seria . . . . . . . . . ., nr. . . . . . . . . . ., eliberat/eliberata de . . . . . . . . . ., la data de . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., in calitate de imputernicit.
Inteleg ca, in cazul in care aceasta declaratie nu este conforma cu realitatea, sunt pasibil de incalcarea prevederilor legale si suportarea consecintelor.
Totodata, declar ca am luat cunostinta de prevederile art. 326 "Falsul in declaratii" din Codul penal referitor la: (1) "Declararea necorespunzatoare a adevarului, facuta unei persoane dintre cele prevazute in art. 175 sau unei unitati in care aceasta isi desfasoara activitatea in vederea producerii unei consecinte juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci cand, potrivit legii ori imprejurarilor, declaratia facuta serveste la producerea acelei consecinte, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda".
Data
Semnatura solicitantului