Incepand cu 1 martie 2022, va fi introdusa obligativitatea inrolarii in Spatiul Privat Virtual (SPV), conform OG 11/2021 care modifica Codul de procedura fiscala.
Institutia a recomandat intens in ultima perioada inregistrarea in Spatiul Privat Virtual (SPV) pentru a putea transmite, mai usor, catre organul fiscal competent declaratii, cereri, pentru a solicita documente sau pentru a-si verifica situatia fiscala proprie.
Ce trebuie sa stie firmele si alte categorii juridice despre inregistrarea in SPV
Pentru inregistrarea in SPV se acceseaza site-ul www.anaf.ro, sectiunea SPV SPATIUL PRIVAT VIRTUAL / Inregistrare in Spatiul Privat Virtual si se completeaza un formular web securizat.
Persoanele juridice se inroleaza in SPV in baza unui certificat digital calificat (inregistrat in sistemul informatic al ANAF prin depunerea formularului 150), ulterior completand, pe portalul ANAF, formularul de inregistrare.
Beneficiile inregistrarii in SPV pentru firme
1. disponibilitate 24h/24h, 7 zile/7 zile, acces facil si gratuit;
2. inregistrarea in SPV a persoanelor juridice, pe baza certificatului digital, se realizeaza fara prezentare la ghiseu pentru identificare fizica;
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
3. accesarea electronica a extraselor de cont pentru conturile deschise la Trezorerie;
4. solicitarea/primirea de indata a fisei pe platitor;
5. posibilitatea de a solicita electronic certificatul de cazier fiscal;
6. posibilitatea de a se programa online inainte de deplasarea la sediile unitatilor fiscale, pentru a fi primiti la ora dorita;
7. primirea de acte administrative fiscale;
8. posibilitatea de a transmite solicitari de asistenta in domeniul fiscal prin formularul de contact inclus in SPV;
9. accesul la noutati legislative.
Sursa: AJFP Galati