email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obtinerea certificatului digital. Completarea formularului 150

Obtinerea certificatului digital. Completarea formularului 150
spvcertificat digitalsemnatura electronica

Pentru a accesa SPV-ul (Spatiul Privat Virtual), persoanele juridice trebuie sa urmeze, mai intai, etapele pentru obtinerea certificatului digital. Alocarea unui certificat digital se realizeaza prin completarea si depunerea formularului 150  "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat".

Comunicarea cu organul fiscal se face exclusiv online de la 1 martie 2022, potrivit OG 11/2021 care a modificat Codul de procedura fiscala. 

Citeste mai multe informatii despre obtinerea certificatului digital si despre completarea formularului 150.

Obtinerea certificatului digital: care sunt etapele? 

Pentru utilizarea serviciului «Depunere declaratii on-line» existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre persoane care detin certificate digitale calificate, in calitate de reprezentanti legali sau imputerniciti, desemnati de catre contribuabili pentru semnarea declaratiilor fiscale, se vor efectua urmatoarele operatiuni:

a) inregistrarea persoanei care detine certificat digital calificat, ca utilizator al serviciului «Depunere declaratii on-line», prin transmiterea, in format electronic, a documentului de confirmare a certificatului calificat, existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritatii de certificare, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului «Depunere declaratii on-line»;

b) depunerea formularului 150 «Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat», existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului «Depunere declaratii on-line»."

Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat - Formularul 150 

Formularul 150 «Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat» se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere on-line a declaratiilor fiscale. Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza on-line, se listeaza si se depune impreuna cu documentele necesare (documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie, documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil) la sediul organului fiscal.

Modelul si continutul formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat" este prevazut in anexa nr. 1.din Ordinul Nr. 847 din 30 aprilie 2009 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta.



Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere, iar confirmarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line", existent pe site-ul www.anaf.ro, semnata electronic prin utilizarea unui certificat digital calificat, emis de catre un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001, se transmite persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata in cerere.

Descarca Formularul 150 Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat 
 

Inregistrarea in SPV, obligatorie de la inceputul lunii martie 2022

Incepand cu 01.03.2022, documentele transmise de catre persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, P.F.A-urile, profesiile liberale, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale sa se faca, exclusiv, prin intermediul Spatiul Privat Virtual.

In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente , iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta". Documentele se vor transmite la ANAF doar prin SPV, altfel NU vor fi luate in considerare... citeste mai multe despre inregistrarea in SPV

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
spvcertificat digitalsemnatura electronica


Data aparitiei: 12 Ianuarie 2022
Ultima actualizare: 13 Iunie 2022

Votati articolul "Obtinerea certificatului digital. Completarea formularului 150":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X