In Monitorul Oficial nr. 201 din 10 martie 2023 a fost publicata o hotarare pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali, aprobat prin Hotararea Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 3/2022.
Astfel, in baza prevederilor art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul superior al Camerei Consultantilor Fiscali, intrunit in sedinta din 28 februarie 2023, hotaraste:
Art. I. — Regulamentul de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali, aprobat prin Hotararea Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 3/2022,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 184 din 24 februarie 2022, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 43, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 43. — (1) Consiliul superior al Camerei poate decide infiintarea unor comitete de lucru in domenii specifice, cum ar fi Comitetul fiscal sau Comitetul pentru probleme profesionale.”
2. La articolul 43, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(3) Comitetele de lucru sunt formate din consultanti fiscali cu experienta sau alti specialisti care nu sunt membrii ai Camerei, precum si din reprezentanti ai ministerelor sau ai altor institutii ori organizatii care activeaza in domenii relevante pentru obiectul de activitate al comitetului, cu acordul conducatorilor acestora.”
3. La articolul 43, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Membrii fiecarui comitet de lucru si presedintele acestuia sunt stabiliti sau inlocuiti, dupa caz, prin decizie a Consiliului superior.”
4. La articolul 43, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
SAF-T pentru Contribuabili Mici
„(5) Pentru realizarea unor lucrari sau activitati de specialitate necesare Camerei, dar care depasesc competenta si capacitatea aparatului propriu al acesteia, la nivelul comitetelor de lucru se pot infiinta structuri operative, prin decizie a Consiliului superior, care vor fi coordonate de presedintele fiecarui comitet.”
5. La articolul 43, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu urmatorul cuprins:
„(51) In cazul in care, la nivelul structurii operative, anumite lucrari cu nivel ridicat de complexitate sau specializare nu pot fi realizate in cadrul activitatii curente a acesteia, definite in regulamentul propriu de organizare si functionare, coordonatorul structurii poate propune Biroului permanent al Camerei contractarea unor servicii in acest scop. Contractarea acestor servicii se poate face cu persoane din cadrul structurii operative, comitetului de lucru si/sau cu specialisti din afara acestora, dupa caz, in conformitate cu prevederile regulamentului propriu de organizare si functionare.”
6. La articolul 43, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(6) Comunicarea dintre comitetele de lucru si Consiliul superior sau Biroul permanent, dupa caz, se realizeaza prin intermediul compartimentului Secretariatul Consiliului superior, sub coordonarea directorului executiv al Camerei.”
7. Articolul 44 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 44. — Pentru activitatea desfasurata de persoanele prevazute la art. 41—43, Consiliul superior poate stabili, prin decizie, un nivel brut (maxim) al indemnizatiilor sau tarifelor serviciilor contractate, dupa caz.”
8. Articolul 58 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 58. — Directia juridica, etica profesionala, monitorizare si control poate propune conducerii executive a Camerei realizarea unor actiuni de control, daca acestea sunt necesare pentru definitivarea cercetarii disciplinare.”
Art. II. — Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data publicarii.
Pentru a promova examenul de consultant fiscal din 2023, iata o culegere cu 124 de teste-grila rezolvate care va permit sa asimilati perfect materia, gratie unui avantaj unic si extrem de util: la fiecare intrebare, solutia corecta este insotita de explicatii clare, cu mentionarea obligatorie a textului de lege care se aplica si care justifica solutia respectiva!