email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea contractelor de inchiriere la ANAF: 31 martie 2023 este termenul limita

Inregistrarea contractelor de inchiriere la ANAF: 31 martie 2023 este termenul limita
contract de inchiriereinregistrare contract de inchiriereformular c168

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea informeaza contribuabilii persoane fizice ca, in cazul contractelor de inchiriere aflate in derulare la data de 1 ianuarie 2023, inregistrarea la organul fiscal competent a contractului incheiat intre parti si a modificarilor survenite se efectueaza in termen de cel mult 90 de zile de la data la care a intervenit obligatia inregistrarii acestora (31 martie 2023).

Inregistrarea contractelor de inchiriere la ANAF

Reamintim ca prin O.G. nr. 16/2022 a fost instituita obligatia, pentru persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare si cele din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, incepand cu data de 1 ianuarie 2023, de a inregistra contractul incheiat intre parti, precum si modificarile survenite ulterior, la organul fiscal competent.

Pentru contractele de inchiriere incheiate dupa data de 1 ianuarie 2023, proprietarii – PERSOANE FIZICE au obligatia inregistrarii acestora, precum si a modificarilor survenite ulterior, la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data incheierii/producerii modificarii acestuia. Pentru contractele aflate in derulare la data de 1 ianuarie 2023, proprietarii – PERSOANE FIZICE au obligatia inregistrarii acestora (daca nu sunt deja inregistrate) in termen de 90 de zile (31 martie 2023).

Important! Pentru bunurile detinute in comun, fiecare coproprietar - persoana fizica are obligatia inregistrarii contractului de inchiriere la organul fiscal competent.

Cererea de inregistrare (Formular C168), insotita de copia contractului de inchiriere, se depune de persoanele fizice direct la registratura organului fiscal, prin posta cu scrisoare recomandata sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Organul fiscal va notifica persoanele fizice care figureaza in evidente cu venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si care nu si-au indeplinit obligatia de inregistrare a contractelor de inchiriere.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de inchiriereinregistrare contract de inchiriereformular c168


Data aparitiei: 15 Martie 2023

Votati articolul "Inregistrarea contractelor de inchiriere la ANAF: 31 martie 2023 este termenul limita":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X