Ministerul Finantelor a anuntat ca a fost actualizat ghidul pentru utilizarea sistemului national de facturare electronica.
In contextul imbunatatirii sistemului e-Factura, pe fondul colaborarii cu firmele care ofera servicii de contabilitate si cu reprezentantii mediului de afaceri, MF a actualizat ghidul de accesare si utilizare a sistemului RO e-Factura.
e-Factura: sistemul poate fi folosit acum direct de pe site-ul ANAF
Un aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesarii sistemului in situatiile in care au loc lucrari de mentenanta la nivelul Spatiului Privat Virtual. In acest sens, utilizarea e-Factura se poate face acum direct de pe site-ul ANAF (trebuie insa ca utilizatorul sa aiba cont in SPV, unde s-a inregistrat in baza certificatului digital).
„Fiecare discutie si fiecare imbunatatire adoptata au tinut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Avem deja o serie importanta de actualizari, din care reamintesc: a fost introdusa si functia de autofacturare, platforma nu mai poate inregistra aceeasi factura de mai multe ori, a fost introdusa filtrarea pe criterii specifice, descarcarea facturilor se poate face direct in PDF, a fost rezolvata problema zecimalelor si lista continua", a explicat ministrul Marcel Bolos.
Bolos, despre e-Factura: Lucram la o aplicatie simplificata pentru firmele mici
"Acum lucram la o aplicatie simplificata pentru firmele mici care nu au un volum mare de facturi, pe care o vom lansa la inceputul lunii martie. Am spus de la bun inceput ca sistemul este unul perfectibil si ca ne-am angajat sa fim flexibili si receptivi la feedback, iar toate aceste modificari demonstreaza aceasta deschidere de a face implementarea cat mai accesibila”, a mai spus ministrul.
In contextul implementarii cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 in relatia business-to-business (B2B), pana in prezent, aproximativ 40 milioane de facturi au fost inregistrate cu succes in sistemul e-Factura, in valoare totala de 397 miliarde de lei.
Obligatia de transmitere daca nu merge sistemul RO e-Factura
Reamintim ca, in situatia in care sistemul national privind factura electronica RO e-Factura nu este functional timp de minimum 24 de ore, obligatia de transmitere prevazuta la art.10 alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 se suspenda pana la repunerea in functiune a sistemului.
Termenul-limita pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii care au locul livrarii sau prestarii in Romania, in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura este de 5 zile lucratoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la data-limita prevazuta pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.
In perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limita pentru transmiterea facturilor in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura nu se sanctioneaza.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Examen Consultant Fiscal 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Foto: pixabay.com