Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Factura electronica asupra careia destinatarul are obiectii. Ce implica procedura de corectare

Data actualizarii: 01 Aprilie 2024
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Factura electronica asupra careia destinatarul are obiectii. Ce implica procedura de corectare
factura electronicae-facturaarhivare facturi electronicecorectare factura

In situatia unei facturi electronice asupra careia destinatarul are obiectii, acesta instiinteaza emitentul facturii electronice, inclusiv in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, prin inscrierea unui mesaj in acest sens. Codul fiscal prevede doua modalitati de corectare a facturilor, despre care vorbim in randurile de mai jos.

Factura electronica asupra careia destinatarul are obiectii. Cum se remediaza situatia

Potrivit specialistilor PortalContabilitate.ro, in cazul unei facturi electronice asupra careia destinatarul are obiectii, acesta are posibilitatea de a notifica emitentul facturii electronice cu privire la problemele identificate. Aceasta notificare poate fi realizata inclusiv in cadrul sistemului national de facturare electronica RO e-Factura, prin adaugarea unui mesaj corespunzator.

In practica, destinatarul poate utiliza functionalitatile disponibile in platforma RO e-Factura pentru a transmite emitentului un mesaj care sa detalieze obiectiile sau problemele identificate in legatura cu factura electronica. Acest proces de comunicare si notificare permite emitentului sa fie informat cu privire la potentialele inconveniente si sa le solutioneze in consecinta.

Nu este prevazut un termen de transmitere a obiectiunilor.

Data comunicarii facturii electronice catre destinatar se considera data la care factura electronica este disponibila acestuia pentru descarcare din sistemul RO e-factura.

Important! Fisierele corespunzatoare facturii electronice in sistemul XML si mesajele de eroare sunt disponibile pentru descarcare 60 de zile de la momentul publicarii in sistem, iar ulterior vor fi arhivate electronic si eliberate la cerere. Nu uitati, fisierul XML este considerat exemplarul original si e OBLIGATORIU sa il pastram, mai ales pentru Deducerea TVA >>

In perioada celor 60 de zile in care este necesar sa descarcati facturile primite in SPV, formulati si obiectiunile.

Cele doua modalitati de corectare a facturilor

Codul fiscal prevede doua modalitati de corectare a facturilor, in functie de stadiul in care se afla documentul fiscal. Daca factura nu a fost inca transmisa beneficiarului, se procedeaza la anularea acesteia si la emiterea unei facturi noi, corectate.

In cazul in care factura a fost deja transmisa beneficiarului, procedura de corectare implica:

- Emiterea unei noi facturi care sa includa informatiile din factura initiala. Aceasta va cuprinde numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune clara despre faptul ca valorile respective sunt negative.

sau

Emiterea a doua documente distincte:

a. O noua factura fiscala continand informatiile si valorile corecte.

b. O factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte caracterul negativ al acestor valori. In aceasta se inscriu numarul si data facturii corectate.

Aceasta posibilitate o are furnizorul dvs. daca decideti ca factura nu este corecta si trebuie stornata.

Practic o factura emisa cu plus si transmisa prin SPV poate fi stornata ulterior si transmisa si aceea cu minus.

Asadar, tine de negocierea dvs. cu furnizorul cu privire la datele inscrise in factura, preturile negociate. De regula facturarea se face ca urmare a existentei unui contract semnat, are loc o receptie a bunurilor, exista procese verbale de receptie etc. Chiar daca se emite o factura si e transmisa catre dvs. in SPV daca a fost emisa din eroare, puteti aduce la cunostinta emitentului acestuia prin SPV, email etc. sa storneze respectiva factura.

Foto: pixabay.com






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X