email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Discutii in urma protestelor: Concluzii ale MF dupa intalnirea cu expertii contabili

Discutii in urma protestelor: Concluzii ale MF dupa intalnirea cu expertii contabili
protest contabili 2024e-tvae-facturad394

Luni, economistii, contabilii si antreprenorii au organizat un protest in Piata Victoriei din Capitala, solicitand predictibilitate legislativa si criticand guvernul pentru deciziile fiscale adoptate peste noapte, fara consultare prealabila. Protestatarii au subliniat dificultatea punerii in aplicare a noilor obligatii fiscale impuse contribuabililor, in conditiile in care legislatia se schimba rapid si fara dialog public. Principalele nemultumiri au fost legate de instabilitatea fiscala si de climatul economic dominat de haos legislativ si incertitudine fiscala”.

Un exemplu al nemultumirilor il reprezinta modul in care proiectele pentru Ordonantele de Urgenta 69 si 70 au fost gestionate. Acestea au stat doar doua zile in sectiunea "transparenta decizionala", fara a fi supuse unei dezbateri publice inainte de a fi aprobate. Aceasta a generat o reactie puternica din partea mediului de afaceri, care se simte afectat de lipsa de transparenta si de consultare in procesul de adoptare a masurilor fiscale.

Protestatarii au atras atentia asupra faptului ca, intr-o tara in care mediul de afaceri ar trebui sustinut si incurajat, realitatea este cu totul alta. Institutiile statului adopta masuri fara consultare si fara a tine cont de impactul lor asupra contribuabililor si afacerilor. Ei au descris contextul actual ca fiind marcat de „haos legislativ si teroare fiscala”.

Concluziile intalnirii dintre ministrul Marcel Bolos si reprezentantii expertilor contabili 

Ca raspuns la protestele din Piata Victoriei, o delegatie a Ministerului Finantelor, condusa de ministrul Marcel Bolos, a avut o serie de discutii cu reprezentanti ai contabililor si economistilor. In cadrul acestei intalniri, profesionistii contabili si-au exprimat preocuparile legate de impactul reglementarilor aduse prin OUG 69/2024 si OUG 70/2024 asupra activitatii lor si asupra mediului de afaceri in general.

Discutiile s-au concentrat pe principalele probleme ridicate de protestatari, care au subliniat necesitatea unei mai mari transparente si predictibilitati in adoptarea masurilor fiscale.

In cadrul intalnirii, ministrul Finantelor a subliniat disponibilitatea la un dialog deschis si discutii constructive pentru a identifica solutii care sa vina in sprijinul tuturor partilor implicate.

In acest sens, au fost stabilite de comun acord urmatoarele:

  • implementarea e-TVA: reprezentantii contabililor au subliniat ca sunt deschisi in ceea ce priveste masura, daca isi va dovedi eficienta. Ministrul Marcel Bolos i-a invitat sa fie parte din comitetul e-TVA, in cadrul caruia se va analiza acuratetea datelor generate de acest instrument, urmand ca o decizie privind posibilitatea prorogarii sistemului sa fie luata in baza rezultatelor preliminare;
     
  • implementarea e-Factura in regim B2C si protectia datelor cu caracter personal: MF a dat asigurari ca implementarea sistemului se va realiza in conformitate cu cele mai bune practici de securitate a datelor si ca nu se va solicita CNP-ul persoanelor fizice pentru care se emite factura. Echipa MF a explicat ca lucreaza la un sistem prin care datele cu caracter personal regasite pe factura electronica sa fie convertite intr-o forma de identificare fiscala care sa nu permita corelarea directa cu identitatea persoanei pentru care s-a emis factura. De asemenea, echipa MF a prezentat deschidere fata de realizarea unui studiu privind implactul implementarii acestei masuri asupra comportamentului consumatorilor;
     
  • revenirea la legea preventiei: ministrul Finantelor a subliniat ca nu exclude aceasta posibilitate si a solicitat din partea reprezentantilor contabililor o propunere concreta in acest sens;
     
  • simplificarea procesului de declarare prin eliminarea unor declaratii acolo unde exista deja informatii: Echipa MF a subliniat ca vor fi pasi facuti in acest sens, unul fiind modificarea/eliminarea D394;
     
  • nevoia de predictibilitate in sistemul fiscal: Ministrul Marcel Bolos a propus organizarea unui comitet de fiscalitate, cu accent asupra normelor si procedurilor fiscale, la care sa fie invitati delegati ai organizatiilor profesionale /patronatelor/sindicatelor reprezentative, care sa aiba intalniri trimestriale in care sa fie discutate orice eventuale modificari de aceasta natura care se au in vedere;
     
  • se va analiza posibilitatea compensarii concediilor medicale cu contributiile sociale, fiind insa necesara o discutie la nivelul Guvernului Romaniei;
     
  • se va analiza posibilitatea de a acorda credit fiscal pentru achizitia caselor de marcat care pot tipari bonuri QR;
     
  • vor urma noi discutii in care sa fie analizate punctual situatiile intampinate de contribuabili in completarea declaratiilor e-Transport.
     

Ministerul Finantelor isi reafirma angajamentul de a mentine un dialog constant cu toti partenerii sociali, pentru a evita astfel de situatii de nemultumire si pentru a asigura un climat economic stabil si predictibil.

 


de Alina Ilie

NOUTATI din Legislatia Contabila

Cine are obligatia efectuarii inventarierii patrimoniului? AMENDA ajunge pana la 5.000 lei!


Scapati de orice grija privind inventarierea!
Urmati pas cu pas instructiunile prezentate pe lucrarea “Manualul de Inventariere”!


Gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
protest contabili 2024e-tvae-facturad394


Data aparitiei: 09 Iulie 2024

Votati articolul "Discutii in urma protestelor: Concluzii ale MF dupa intalnirea cu expertii contabili":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Examenul de acces la stagiul CECCAR 2024: 5 intrebari cu raspunsuri clare, fara ambiguitati

    • Obtinerea calitatii de expert contabil reprezinta un moment important in cariera oricarui contabil. Aceasta realizare nu atesta doar competenta in domeniul contabilitatii, ci deschide noi perspective de cariera, contribuind la dezvoltarea personala si profesionala.    Un eveniment de o importanta majora pentru cariera dvs., examenul de acces la stagiul CECCAR din 26-27 septembrie 2024 este un examen obligatoriu pentru o...» citeste mai departe aici

  • Impozit MICRO pentru un nou SRL: Ce conditii trebuie indeplinite daca aveti deja o firma cu acelasi cod CAEN

    • In urmatorul studiu de caz se analizeaza posibilitatea infiintarii unei societati cu raspundere limitata (SRL) cu asociat unic, avand codul CAEN 6201 – „Activitati de realizare a software-ului la comanda (software orientat client)”. Problema fiscala de interes este daca noua societate poate opta pentru regimul de impozitare pe veniturile microintreprinderilor (cota de 3%), in conditiile in care asociatul unic are deja o alta societate cu acelasi domeniu de activ...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare punct de lucru cu peste 5 salariati: CUM se declara la ANAF

    • Cu privire la deschiderea unui punct de lucru, va reamintim ca, indiferent de numarul de salariati care lucreaza la respectivul sediu secundar, acesta trebuie declarat la ANAF.​ Urmatorul studiu de caz isi propune sa clarifice demersurile necesare pentru declararea unui punct de lucru cu 7 salariati la ANAF si sa ofere o interpretare a obligatiilor legale aferente pentru a asigura conformitatea cu cerintele impuse de legislatia fiscala. In acest context avem ...» citeste mai departe aici

  • Amnistia fiscala: principalele masuri reglementate prin OUG 107/2024

    • Ministerul Finantelor a finalizat legislatia subsecventa a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar in anul 2024, publicata in Monitorul Oficial nr.905 si intrata in vigoare in 6 septembrie 2024. Ordinul de ministru care stabileste procedura de aprobare, referatul si anexele sunt publicate la rubrica ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X