email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a inceput procedurile de introducere a taxei pe autostrada, suplimentara rovinietei

rovinietetaxefinantare

Guvernul a inceput procedurile de introducere a unei taxe pentru circulatia pe autostrada, in paralel cu sistemul existent al rovinietei, cu argumentul ca sumele alocate de la buget si din veniturile CNADNR nu sunt suficiente pentru intretinerea autostrazilor care vor fi construite cu finantare UE.

Introducerea sistemului de taxare a accesului pe autostrazi este propusa intr-un document discutat si aprobat, miercuri, de Guvern.

Romania are in prezent 320 kilometri de autostrada, iar in perioada urmatoare, prin Programul Operational Sectorial Transport (POS-T), ar urma sa fie cofinantate din Fondul de coeziune alti 373 kilometri de autostrada, respectiv sectiunile Nadlac-Arad, Arad-Timisoara, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu, Cernavoda-Constanta si varianta de ocolire a municipiului Constanta.

Sectiunile Cernavoda-Constanta, Arad-Timisoara si varianta de ocolire a municipiului Constanta se afla in faza de lucrari, iar pentru tronsoanele Nadlac-Arad, Orastie-Sibiu, Timisoara-Lugoj si Lugoj-Deva au fost finalizate studiile de fezabilitate si sunt in curs de finalizare documentatiile de licitatie, estimandu-se ca in 2011 vor fi semnate contractele de lucrari.

"O conditie esentiala pentru finantarea proiectelor de autostrazi prin POS-T este asigurarea sumelor pentru operarea si intretinerea acestor autostrazi. Din analizele efectuate de catre Comisia Europeana a reiesit faptul ca fondurile pentru operarea si intretinerea autostrazilor nu pot fi asigurate de la bugetul de stat si nici din veniturile proprii ale Companiei Nationale de Autostrazi, iar Comisia Europeana a conditionat aprobarea proiectelor pentru constructia de autostrazi de luarea la nivel politic in Romania a unui angajament privind asigurarea sustenabilitatii constructiilor de autostrazi cofinantate de UE prin introducerea unui sistem de taxare a accesului la autostrazi, atunci cand acestea vor fi date in folosinta", au declarat agentiei MEDIAFAX surse ministeriale, care citeaza din documentul aprobat de Guvern.

In prezent, pentru utilizarea infrastructurii rutiere se percept taxe/tarife care includ impozitul pe masina, taxa de import, rovinieta, acciza pe carburant, tariful de trecere la podurile dunarene, dar veniturile incasate din aceste surse si din amenzile pentru incalcarea normelor privind greutatile admise pe reteaua rutiera sunt utlizate numai partial pentru acoperirea cheltuielilor de intretinere si operare a retelei rutiere, in particular pentru autostrazi, au adaugat sursele.

"Ministerul Transporturilor considera necesar introducerea unui sistem de taxare a accesului la autostrazile din Romania in paralel cu sistemul existent al rovinietei. In scopul minimizarii efectelor asupra aplicatiilor la Comisia Europeana pentru finantarea din Fondul de coeziune, pentru autostrazile finantate prin intermediul POS-T se va urmari ca valoarea fondurilor obtinute sa nu produca venituri nete, deci sa acopere doar cheltuielile de operare si intretinere", se arata in document.

Sursa mai releva ca, prin facilitatea de finantare JASPERS lansata de Comisia Europeana (Joint Assistance to Support Projects in European Regions - Asistenta comuna pentru sustinerea proiectelor in regiunile europene), sustinuta din fonduri structurale si din Fondul de Coeziune al UE, va fi realizat, pana la sfarsitul acestui an, un studiu de analiza privind sistemele de finantare, prin taxare directa si/sau vinieta, a autostrazilor din alte tari europene si posibilitatile de aplicare a acestui sistem in Romania, studiu care va asigura "substanta" deciziei finale a Ministerului Transporturilor si Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri privind sistemul de taxare optim.

Documentul a fost avizat atat de Ministerul Transporturilor, cat si de Ministerul Finantelor.

Fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu declara, in vara acestui an, ca utilizarea autostrazilor din Romania ar putea fi taxata, din vara anului viitor, cu 3 sau 4 euro pe suta de kilometri, bani care sa fie folositi pentru intretinerea autostrazilor.

El sustinea ca intretinerea autostrazilor reprezinta o cerinta a Uniunii Europene, pentru intretinerea autostrazilor conform normelor comunitare, si ca UE aloca aproximativ doua miliarde de euro pana in 2013 pentru portiuni de autostrada.

Sursa: Mediafax

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rovinietetaxefinantare


Data aparitiei: 25 Octombrie 2010

Votati articolul "Guvernul a inceput procedurile de introducere a taxei pe autostrada, suplimentara rovinietei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X