Â
Initial, s-a spus ca acest comision va fi suportat de catre primarii. A fost data, insa, HG nr. 1235/2010 pentru aprobarea realizarii Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar, care a decretat ca respectivul comision ar putea fi achitat, partial sau integral, de contribuabilii care isi platesc impozitele online.
Â
“Comisionul perceput de furnizorul de servicii selectat conform art. 8 alin. (2), aferent efectuarii platii electronice, poate fi suportat de catre contribuabil, de catre institutia publica sau in orice alta varianta aleasa de catre institutia publica la momentul inregistrarii in SNEP”, se arata in art. 10 al HG.
Â
Acest comision nu va reprezenta singurul venit al bancilor de pe urma platii online a impozitelor. Fiecare banca mai poate percepe institutiilor publice un comision pentru verificarea conformitatii transferului de date cu specificatiile standard ale SNEP, care se va percepe o singura data la inregistrarea institutiei publice in SNEP, si nu va depasi echivalentul in lei a 300 euro, calculat la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil in ziua platii.
Â

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Primariile care se vor inscrie in SNEP isi vor informa contribuabilii prin posta cu confirmare de primire ca, incepand cu o anumita data, pot accesa www.ghiseul.ro printr-un user si o parola. Dupa ce s-au autentificat in sistem, acestia pot afla ce taxe si impozite au de platit catre autoritatea locala de care apartin si vor putea sa le achite online cu ajutorul unui card bancar", a precizat Marius Fecuiru, secretar de stat in MCSI.