email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul Romaniei: Firmele isi vor putea achita online taxele catre bugetul de stat pe ghiseul.ro

Guvernul Romaniei: Firmele isi vor putea achita online taxele catre bugetul de stat pe ghiseul.ro
ghiseul.roinstitutii publicetaxeamenzi

Guvernul a anuntat ca firmele isi vor putea achita online taxele catre bugetul de stat pe platforma ghiseul.ro. Extinderea Sistemului National Electronic de Plata a fost facuta joi, 9 aprilie, printr-o hotarare. 
 

Sistemul National Electronic de Plata, operabil de pe ghiseul.ro, va fi extins pentru a introduce posibilitatea de plata a obligatiilor datorate bugetului general consolidat si pentru persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica.”, potrivit unui comunicat al Guvernului. 

Prin extinderea acestui portal, persoanele juridice vor putea plati, pe langa taxe si impozite catre bugetul de stat si alte obligatii datorate altor institutii publice (ex. amenzi, tarife), daca acea entitate este inrolata in Sistemul National Electronic de Plata. 

Prin reglementarea introducerii posibilitatii persoanelor juridice de a-si plati obligatiile catre buget prin intermediul ghiseului virtual de plati, mediul de afaceri va beneficia de aceleasi avantaje pe care SNEP le ofera cetatenilor. 

Principalul impact al acestei masuri este transformarea digitala a relatiei dintre cetateni, mediul de afaceri, mediul ONG si institutii publice, pe de o alta parte, iar pe de alta parte, reducerea sau eliminarea timpului de asteptare pentru plata serviciilor publice, facilitarea  comunicarii dintre sectorul public si cel privat, precum si cresterea calitatii serviciilor oferte de entitatile din sectorul public. 

Utilizatorii institutii publice care nu detin sisteme electronice de gestionare a obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat vor avea posibilitatea de a efectua plati cu completarea individuala, manuala, a sumei si tipului de tranzactie, se mai arata in comunicat.

Guvernul mai informeaza ca comisioanele percepute de furnizorii de servicii pentru operatiunile de tranzactionare online aferente incasarii obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat prin intermediul SNEP nu vor depasi tarifele maximale aprobate prin decizie emisa de Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei.

In cazul tranzactiilor cu cardul, comisionul perceput de institutia de credit care accepta plata este de maximum 1% din valoarea tranzactiei, dar nu mai mare de 30 de lei. 

Sistemul National Electronic de Plata (SNEP) este administrat de catre Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei, care va asigura corelarea evolutiei tehnice a SNEP cu sistemele informatice ale altor autoritati publice implicate  in acest proces si va monitoriza implementarea mijloacelor de plata.  

Normele metodologice precum si normele tehnice privind Sistemul national electronic de plata online a obligatiilor fiscale se stabilesc in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei Hotarari. 

 

In prezent, Sistemul National Electronic de Plata (SNEP) se adreseaza exclusiv platii taxelor si impozitelor si exclusiv persoanelor fizice.

SNEP este operabil de pe adresa  de internet ghiseul.ro si a functionat in parametri foarte buni pana in prezent.

In anul 2019, au fost inrolate in ghiseul.ro un numar de 384 institutii publice locale si centrale si au fost inregistrate 1,268 milioane de tranzactii online, in crestere cu 34% fata de cele operate in 2018., potrivit datelor oferite de Guvernul Romaniei. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ghiseul.roinstitutii publicetaxeamenzi


Data aparitiei: 10 Aprilie 2020

Votati articolul "Guvernul Romaniei: Firmele isi vor putea achita online taxele catre bugetul de stat pe ghiseul.ro":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X