email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 152/2020 - extinderea platilor care pot fi efectuate prin Sistemul national electronic de plata online

OUG 152/2020 - extinderea platilor care pot fi efectuate prin Sistemul national electronic de plata online
ghiseul.rotaxepasapoarte

In Monitorul Oficial nr.  802 din 1 septembrie 2020 a fost publicata OUG 152/2020 pentru extinderea categoriilor de plati care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului national electronic de plata online. 

De acum, prin ghiseul.ro vor putea fi achitate si platile pentru pasaport, permis de conducere, certificat de inmatriculare si autorizatia de circulatie provizorie. 

"Astfel, aducem mai aproape de cetateni o serie de servicii publice foarte importante si foarte solicitate. Prin interconectarea sistemelor Ministerului Afacerilor Interne – Directia Generala de Pasapoarte si Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor – cu sistemul informatic al Companiei Nationale „Imprimeria Nationala“-S.A. si al R.A.-A.P.P.S, vor fi considerabil reduse procedurile necesare pentru eliberarea acestor documente, iar cetatenii vor scapa de hartiile prin care fac dovada platilor si de drumurile inutile intre institutii.”, a declarat Sabin Sarmas, presedintele Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei. 
 

OUG 152/2020: continutul actului normativ

Avand in vedere dispozitiile Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora contravaloarea pasapoartelor se incaseaza intr-un cont distinct de disponibil deschis la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele institutiei publice cu personalitate juridica din care face parte structura cu atributii in eliberarea si evidenta pasapoartelor, ulterior acestea fiind virate in contul Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A.,

 

avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in conformitate cu care tarifele aferente emiterii certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere se achitata de catre proprietarii de vehicule sau detinatorii mandatati ai acestora prin intermediul casieriilor unitatilor Trezoreriei Statului, precum si la ghiseele serviciilor publice comunitare aferente, in conturile institutiilor prefectului ori la casieriile institutiilor prefectului din care face parte serviciul public comunitar si, ulterior, acestea sunt virate in contul institutiei abilitate cu desfasurarea operatiunilor necesare emiterii acestor documente, respectiv in contul Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat",

avand in vedere ca in perioada lunii august se inregistreaza o crestere semnificativa a numarului de persoane care solicita emiterea unui pasaport, iar posibilitatea achitarii sumelor aferente in acest sens prin intermediul ghiseului virtual reprezinta un demers necesar in contextul actualei situatii epidemiologice,

avand in vedere ca procesul de digitalizare a serviciilor publice reprezinta o necesitate, dar si un scop al societatilor care, in contextul noilor provocari determinate de pandemia COVID-19, vor sa raspunda in mod adecvat nevoilor de acces rapid al persoanelor fizice si juridice la serviciile oferite de stat, respectiv pentru a le asigura acestora din urma instrumentele necesare executarilor obligatiilor,

avand in vedere ca implementarea unui sistem eficient care sa permita efectuarea inclusiv a platilor necesare pentru prestarea unor servicii publice, dar si a platilor efectuate catre diverse entitati, cum ar fi plata aferenta pentru emiterea unor documente necesare pentru libera circulatie a cetatenilor, astfel incat aceasta sa vina in sprijinul cetateanului, este un deziderat a carui realizare nu este posibila, in situatiile precizate, cat timp nu se intervine la nivel legislativ,

luand in considerare importanta existentei unor mecanisme eficiente din perspectiva practica care sa contribuie, printre altele, la asigurarea exercitarii dreptului constitutional la libera circulatie,

constatandu-se ca aspectele mentionate vizeaza un interes public de cea mai mare importanta si constituie, in contextul evolutiei pandemiei COVID-19, dar si al masurilor privind combaterea efectelor acesteia, o situatie a carei reglementare nu poate fi amanata si care impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. -

Articolul 151 din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 682 din 29 iulie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 151. - 
(1) Pasapoartele simple electronice se elibereaza titularului sau reprezentantului legal dupa achitarea contravalorii acestora.

(2) Pentru cererile de eliberare a pasapoartelor depuse in tara, contravaloarea pasapoartelor se achita in contul Companiei Nationale «Imprimeria Nationala» - S.A. prin mijloace de plata online, inclusiv prin intermediul Sistemului national electronic de plata online - SNEP sau prin unitatile bancare cu care Compania Nationala «Imprimeria Nationala» - S.A. incheie conventii in acest scop.

(3) Serviciile publice comunitare de pasapoarte sunt abilitate sa verifice incasarea sumei reprezentand contravaloarea pasapoartelor, achitata in conditiile alin. (2), potrivit metodologiei de lucru comune incheiate intre Compania Nationala «Imprimeria Nationala» - S.A. si Directia Generala de Pasapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

(4) Contravaloarea pasaportului simplu electronic achitata eronat sau pentru care nu a fost prestat serviciul aferent se restituie, la cererea scrisa a platitorului adresata Companiei Nationale «Imprimeria Nationala» - S.A., insotita de documentul prin care s-a efectuat plata, in cel mult 5 zile lucratoare de la depunerea acestei cereri, in conditiile stabilite de normele metodologice de aplicare a prezentei legi."
 

Art. II. -

Articolul 111 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 111. -
(1) Autoritatile competente sa realizeze operatiuni de inmatriculare, autorizare provizorie si eliberare a permiselor de conducere incaseaza:

a) tarifele aferente confectionarii si valorificarii placilor cu numere de inmatriculare permanenta, de proba, temporare si provizorii, atribuirii unui numar de inmatriculare preferential sau pastrarii combinatiei numarului de inmatriculare;
b) tarifele aferente emiterii certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere.

(2) Tarifele mentionate la alin. (1) lit. a) pot fi achitate prin virament, prin mijloace de plata online, prin intermediul POS-urilor instalate la unitatile Trezoreriei Statului sau la sediile institutiilor publice beneficiare ale sumelor si prin alte modalitati de plata reglementate de acte normative in vigoare, prin mandat postal sau in numerar la ghiseele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor din cadrul institutiilor prefectului, la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului, in conditiile legii. Pentru sumele incasate prin intermediul POS-urilor instalate la unitatile Trezoreriei Statului, comisioanele se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul institutiilor publice din structura carora fac parte unitatile Trezoreriei Statului, iar pentru cele incasate prin intermediul POS-urilor instalate la sediile institutiilor publice beneficiare, comisioanele se suporta din bugetele acestora.

(3) Tarifele mentionate la alin. (1) lit. b) se incaseaza intr-un cont distinct de disponibil deschis pe numele Regiei Autonome «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat», prin urmatoarele mijloace de plata: prin virament, prin mijloace de plata online, inclusiv prin Sistemul national electronic de plata online - SNEP, prin intermediul POS-urilor instalate de catre Regia Autonoma «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat» la sediile serviciilor publice emitente ale documentelor, prin mandat postal, precum si prin alte modalitati de plata reglementate de acte normative in vigoare.

(4) Tarifele prevazute la alin. (1) lit. a) se incaseaza intr-un cont distinct de disponibil deschis la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele institutiei prefectului din care face parte serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.

(5) Unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului la care isi au deschise conturile institutiile prefectului din care fac parte serviciile publice comunitare regim permise conducere si inmatriculare a vehiculelor incaseaza tarifele prevazute la alin. (1) lit. a) in numerar, in contul prevazut la alin. (4).

(6) Sumele incasate in numerar la ghiseele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor se depun la casieriile institutiilor prefectului in aceeasi zi, la terminarea programului de lucru.

(7) Sumele predate la institutiile prefectului potrivit alin. (6) se depun de catre acestea in contul distinct de disponibil prevazut la alin. (4) in urmatoarea zi lucratoare.

(8) Tarifele prevazute la alin. (1) lit. a), incasate in contul prevazut la alin. (4), se vireaza de catre institutiile prefectului, in termen de cel mult doua zile lucratoare de la incasare, in contul de venituri al bugetului activitatii finantate integral din venituri proprii «Venituri din prestari servicii» al Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor.

(9) Restituirea sumelor prevazute la alin. (1), achitate eronat sau pentru care nu au fost prestate serviciile aferente, se face de catre Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, respectiv de catre Regia Autonoma «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat», la cererea scrisa a platitorului adresata acestora, insotita de documentul prin care s-a efectuat plata."

Art. III. -
Situatiile in care contravaloarea pasapoartelor simple electronice/simple temporare a fost achitata pana la data intrarii in vigoare a prezentului act normativ raman supuse prevederilor normative incidente la data efectuarii platii, inclusiv in ceea ce priveste procedura de restituire a contravalorii pasapoartelor.
 

Art. IV. -
In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. si Directia Generala de Pasapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne vor elabora metodologia de lucru comuna prevazuta la art. 151 alin. (3) din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ghiseul.rotaxepasapoarte


Data aparitiei: 02 Septembrie 2020

Votati articolul "OUG 152/2020 - extinderea platilor care pot fi efectuate prin Sistemul national electronic de plata online":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X