email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Este corect ca o societate sa subinchirieze o parte a ...

act constitutivsubinchiriere
Intrebare:
Este corect ca o societate sa subinchirieze o parte a spatiului in care functioneaza, chiar daca aceasta activitate nu este prevazuta in actul constitutiv?

Raspuns:
Clauzele cuprinse in actul prin care este dobandit dreptul de proprietate sau de folosinta asupra acestuia determina posibilitatea modificarii destinatiei imobilului detinut, utilizat cu titlu de sediu social. Pe fond, din perspectiva legislatiei privind functionarea societatilor comerciale Legea nr. 31/1990, schimbarea destinatiei unei parti a imobilului in care se afla sediul social nu necesita parcurgerea unor formalitati speciale.

Titularul dreptului de folosinta asupra imobilului poate decide inchirierea unei parti din imobil in scopul administrarii mai eficiente a acestuia. Este insa posibil ca in actul constitutiv sa existe prevederi speciale cu privire la procedura prealabila dispunerii asupra unor imobile detinute de catre societate. In astfel de cazuri este posibil ca subinchirierea sa poate fi efectuata de catre administratorul societatii numai in urma unui mandat special acordat de catre adunarea generala a asociatilor.

In lipsa unor limitari ale dreptului administratorului de a dispune de patrimoniul societatii acesta are libertatea de a lua masuri pentru buna administrare a patrimoniului societatii inclusiv prin inchirierea unei parti a imobilului in care se afla sediul social.

Desigur ca adunarea generala a asociatilor poate cenzura masurile dispuse de catre administrator insa vor trebui avute in vedere eventuale daune datorate chiriaşului in cazul rezilierii unilaterale a contractului.

In conformitate cu cele prevazute mai sus, in cazul in care dreptul de folosinta asupra imobilului este acordat prin intermediul unui contract de inchiriere, analiza clauzelor contractuale va fi necesara, in sensul identificarii unora care sa interzica total orice subinchiriere sau sa o permita numai cu acordul expres al proprietarului.

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
act constitutivsubinchiriere


Data aparitiei: 08 Martie 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Este corect ca o societate sa subinchirieze o parte a ...":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X