email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea Declaratiei 112 la oficiile acreditate MFP

declaratia 112ANAFMinisterul Finantelor Publiceoficii acreditatecontribuabili

In Monitorul Oficial nr. 254, Partea I au fost publicate Ordinul comun al ANAF, CNAS, ANOFM si CNPAS si Procedura de primire, prelucrare si transmitere a Declaratiei 112.

Astfel, pentru a depune Declaratia 112, contribuabilul trebuie sa prezite la oficiul acreditat:
a) "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", in format hartie, semnata si stampilata, conform legii;
b) declaratia in format electronic, pe suport CD, care cuprinde:
(i) "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate";
(ii) anexa nr. 1.1. "Anexa angajator";
(iii) anexa nr. 1.2. "Anexa asigurat" - cate o anexa completata pentru fiecare asigurat.

Mai jos puteti citi integral Ordinul si Procedura de primire, prelucrare si transmitere a Declaratiei 112.

Ordinul 1930
privind aprobarea obligatiilor care revin oficiilor nominalizate de Casa Nationala de Pensii Publice, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca in aplicarea Procedurii de primire, prelucrare si transmitere a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"

In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 9 alin. (4) din Statutul Casei Nationale de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 13/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, republicata, al art. 6 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 118/2011 privind aprobarea conditiilor de acreditare a oficiilor pentru depunerea "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", precum si privind raspunderea in gestionarea informatiilor din declaratie,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, presedintele Casei Nationale de Pensii Publice, presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si presedintele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca emit urmatorul ordin:

Art. 1. -
(1) Persoanele fizice si juridice ce au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului, prevazute la art. 2963 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia depunerii "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul portalului e-Romania.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pana la data de 1 iulie 2011, declaratia se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnata si stampilata, conform legii, insotita de declaratia in format electronic, pe suport CD.

(3) Pentru depunerea declaratiei potrivit alin. (2), contribuabilul prezinta:
a) "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", in format hartie, semnata si stampilata, conform legii;
b) declaratia in format electronic, pe suport CD, care cuprinde:
(i) "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate";
(ii) anexa nr. 1.1. "Anexa angajator";
(iii) anexa nr. 1.2. "Anexa asigurat" - cate o anexa completata pentru fiecare asigurat.

Art. 2. -
 Se aproba Procedura de primire, prelucrare si transmitere a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", depusa de contribuabili la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 3. -
 Oficiile acreditate au obligatia sa comunice contribuabililor adresa de internet de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, unde poate fi consultat stadiul de prelucrare a declaratiilor depuse, si sa asigure sprijin pentru contribuabilii care nu au acces la internet, in vederea consultarii acestor informatii.

Art. 4. -
(1) Contribuabilii care nu finalizeaza procedura de depunere a declaratiei, prin obtinerea numarului unic de inregistrare de la oficiul acreditat, depun respectiva declaratie la organul fiscal competent.
(2) Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.

Art. 5. -
 In cazul declaratiilor pentru care organul fiscal competent nu a putut prelucra informatiile de pe suportul CD, se inscriu pe formatul hartie al declaratiei numarul de inregistrare si data, iar contribuabilul va prezenta, in termen de 3 zile, organului fiscal formatul electronic al declaratiei intr-o forma care sa poata fi prelucrata.

Art. 6. -
 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 7. -
 Oficiile nominalizate de Casa Nationala de Pensii Publice, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
--

Procedura
de primire, prelucrare si transmitere a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", depusa de contribuabili la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice

A. Depunerea "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice

1. Contribuabilii ce au obligatia, potrivit legii, sa depuna "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" pot indeplini aceasta obligatie declarativa prin depunerea declaratiei in format hartie, semnata si stampilata, conform legii, insotita de declaratia in format electronic, pe suport CD, la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, din judetul in a carui raza teritoriala isi au domiciliul fiscal.

2. Fac exceptie de la prevederile pct. 1 contribuabilii mari si mijlocii, definiti potrivit legii, care depun declaratiile fiscale in conditiile prevazute de Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.520/2010 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare.

3. La depunerea declaratiei, contribuabilul prezinta declaratia in formatul prevazut la art. 1 alin. (3) din ordin.

B. Primirea si prelucrarea "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" de catre oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice

1. Persoanele nominalizate, cu ocazia acreditarii, pentru primirea si prelucrarea declaratiei, denumite in continuare operatori, asigura preluarea declaratiei de la contribuabili.

2. Operatorii trebuie sa detina un certificat digital emis de Ministerul Finantelor Publice, inrolat in sistemul de Managementul identitatii al sistemului informatic al ministerului.

3. Operatorul primeste de la contribuabil declaratia in format hartie, insotita de formatul electronic al acesteia, pe suport CD, si parcurge urmatoarele etape:

a) verifica declaratia in format hartie, urmarind ca formularul sa aiba inscrise:
(i) codul de identificare fiscala al contribuabilului;
(ii) datele de identificare ale contribuabilului, potrivit formularului;
(iii) semnatura si stampila, conform legii;

b) vizualizeaza formatul electronic al declaratiei, cu ajutorul aplicatiei puse la dispozitie de Directia generala de tehnologia informatiei;

c) verifica formatul electronic al declaratiei. Dupa lansarea programului de verificare se alege fisierul de tip PDF corespunzator:
(i) daca se identifica erori de structura a fisierului sau existenta unor date incorecte, pe ecran vor fi afisate mesaje de eroare, evidentiate cu culoarea rosie. In acest caz, programul de verificare nu permite prelucrarea declaratiei. Operatorul restituie contribuabilului declaratia, atat formatul hartie, cat si formatul electronic. In cazul in care declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de inregistrare;
(ii) daca nu se identifica erori si declaratia poate fi prelucrata, se trece la urmatoarea etapa;

d) verifica informatiile inscrise in formatul electronic al declaratiei, afisate de aplicatia informatica pe ecranul statiei de lucru, cu cele inscrise in formatul hartie prezentat de contribuabil:
(i) daca informatiile inscrise in formatul hartie si in cel electronic al declaratiei prezinta diferente, operatorul respinge declaratia (butonul "Respinge declaratia") si restituie contribuabilului atat formatul hartie, cat si formatul electronic al acesteia. In cazul in care declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de inregistrare;
(ii) daca nu se identifica erori, operatorul accepta declaratia (butonul "Accepta declaratia") si trece la urmatoarea etapa;

e) atribuie declaratiei numarul unic de inregistrare si inscrie acest numar, precum si data depunerii pe ambele exemplare ale formatului hartie al declaratiei;

f) retine un exemplar al formatului hartie al declaratiei, precum si suportul electronic si restituie contribuabilului al doilea exemplar al formatului hartie al declaratiei.

C. Transmiterea "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" de catre oficiile acreditate, in baza de date centrala a Ministerului Finantelor Publice - Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

I. Transmiterea declaratiei in baza de date centrala
In vederea transmiterii declaratiei in baza de date centrala a Ministerului Finantelor Publice-Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, persoana desemnata sa transmita declaratii prin upload trebuie sa efectueze urmatoarele operatiuni:

1. copiaza kitul aplicatiei pe statia de colectare a formatului electronic al declaratiei (fisier in format pdf), la prima utilizare a statiei de colectare;

2. dezarhiveaza continutul intr-un director de fisiere (de exemplu "D112").
In acest director se vor gasi fisierele de configurare const.properties, log4j.xml, precum si executabilul GhiseuUpload.bat;

3. configureaza urmatoarele directoare de fisiere:
-D:D112intrate
-D:D112trimise
-D:D112ramase
-D:D112logs
In cazul in care nu se foloseste adresa implicita pentru aceste directoare, atunci se poate specifica locatia si denumirea acestora in fisierul const.prop livrat cu kitul aplicatiei, astfel:
folder.i=[locatia fisierelor/declaratiilor intrate in sistem]
folder.t=[locatia fisierelor/declaratiilor care au fost trimise in baza centrala]
folder.r=[locatia fisierelor/declaratiilor care au avut erori]
Pentru configurarea locului unde se va genera fisierul de log se editeaza fisierul log4j.xml la randul:
[param name = "File" value = "D:/D112/logs/agentUpload.log"/]
Se modifica value = "[directorul si numele fisierului unde se vor loga activitatile persoanei desemnate sa transmita declaratii prin upload]"

4. lanseaza aplicatia GhiseuUpload.bat
Se introduce numele si parola utilizatorului, care este inregistrat in Managementul identitatii al sistemului informatic al Ministerului Finantelor Publice, cu rolul de transmitere.
Declaratiile transmise se vor afla in directorul folder.t
Declaratiile netransmise vor ramane in folder.i
Declaratiile in care au fost identificate erori de alta natura decat cea de conectivitate vor ramane in folder.r

II. Persoana desemnata sa transmita declaratii catre baza de date centrala are urmatoarele atributii:
-identifica, in retea, statiile de lucru care deservesc ghiseele de primire a declaratiilor;
-identifica, pentru fiecare statie de lucru, fisierele continand declaratiile depuse (acceptate) si le transfera in directorul dedicat, creat pe statia locala;
-ruleaza aplicatia de transmitere a declaratiilor catre baza de date centrala;
-verifica daca transmiterea declaratiilor catre baza de date centrala a fost completa. In caz de eroare, transmiterea se reia;
-verifica fisierul de log-uri D:/D112/logs/agentUpload.log;
-intocmeste situatii cu:
*numarul de fisiere primite, transmise si ramase;
*erori si cauzele lor;
*informatii din log-uri.

D. Transmiterea "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" in format hartie de catre oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice catre directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti

1. Oficiile acreditate au obligatia sa transmita "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", depusa in format hartie, insotita de suportul electronic, in termen de maximum 5 zile de la depunerea acestora de catre contribuabili.

2. Fiecare oficiu acreditat transmite declaratiile la directia generala a finantelor publice judeteana sau a municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala este situat.

3. Declaratiile se transmit prin delegat sau prin posta, insotite de un borderou, care cuprinde, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) datele de identificare ale oficiului acreditat de Ministerul Finantelor Publice;
b) datele de identificare ale directiei generale a finantelor publice, destinatara a declaratiilor;
c) pentru fiecare declaratie transmisa:
-numarul unic de inregistrare;
-data depunerii declaratiei;
-codul de identificare fiscala a contribuabilului care a depus declaratia;
-datele de identificare a contribuabilului.

4. In cazul declaratiilor transmise prin delegat, borderoul va fi semnat atat de persoana care a predat declaratiile din partea oficiului acreditat, cat si de persoana care a primit declaratiile din partea directiei generale a finantelor publice, inscriindu-se numele, prenumele si functia ambelor persoane.

5. In cazul transmiterii prin posta, dovada primirii de catre directiile generale ale finantelor publice o constituie semnatura de primire, potrivit procedurilor aplicabile in cazul trimiterilor postale.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

e-Factura si e-Transport. Atentie la NOUTATILE de la 1 iulie!


ANAF are la dispozitie 2 noi instrumente de control si urmarire, destinate sa stopeze evaziunea fiscala si sa creasca gradul de colectare a TVA: e-Factura si e-Transport!

  • Stiti exact ce obligatii noi aveti?
  • Care sunt erorile pe care le puteti comite?
  • Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsuri exacte gasiti in  e-Factura. e-Transport. Restart pentru sistemul fiscal din Romania!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 112ANAFMinisterul Finantelor Publiceoficii acreditatecontribuabili

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 14 Aprilie 2011


Votati articolul "Depunerea Declaratiei 112 la oficiile acreditate MFP":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 14 Aprilie 2011 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X