In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 386/02.06.2011, au fost publicate ordinele presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, nr. 2.146 si 2.147, care stabilesc competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ale contribuabililor mari si mijlocii.
Potrivit noilor prevederilor, competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, infiintate de contribuabilii mijlocii, potrivit legii, revine administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, in a caror raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea.
De asemenea, competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, altele decat cele de pe teritoriul municipiului Bucuresti si al judetului Ilfov care se inregistreaza la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, revine administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene pe a caror raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea.
Atentie! Reamintim ca incepand cu 1 ianuarie 2011 potrivit prevederilor art. IV din OUG nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal, ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor.
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete