email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Credit garantat de Guvern pentru inchiderea balcoanelor

reabilitare termicacreditinchiderea balcoanelor

Legea nr. 76/2011 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala (publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 403 din 8 iunie 2011) va poate ajuta sa va inchideti balcoanele cu bani de la Guvern.
 
Conform acestei legi, "repararea si/sau inchiderea, dupa caz, a balcoanelor/logiilor blocurilor de locuinte, in conditiile respectarii reglementarilor tehnice in vigoare privind asigurarea ventilarii naturale a incaperilor" se va putea realiza prin finantare din credite bancare cu garantie guvernamentala si cu dobanda subventionata.
 
In prezent, finantarea se acorda doar pentru programele de reabilitare termica a anvelopei cladirii si a instalatiilor aferente, repararea, inlocuirea sau achizitionarea cu montaj a centralei termice si introducerea unor sisteme alternative pentru asigurarea partiala/totala a energiei pentru apa calda de consum, iluminat si/sau incalzire.
 
Exista si o conditie obligatorie:  plata facturilor la utilitati. Beneficiarul nu trebuie sa aiba mai mult de doua rate scadente si neachitate la plata facturilor la utilitati, in ultimele 3 luni calendaristice anterioare evaluarii conditiilor de acordare a creditelor de catre finantator.
 
Practic, finantarea executarii lucrarilor de interventie se va afectua astfel:
 
a) minimum 10% din valoarea totala a cheltuielilor prevazuta in devizul general din sursele beneficiarilor si/sau din alte surse, constituind contributia proprie a beneficiarilor;
 
b) maximum 90% din valoarea totala a cheltuielilor prevazuta in devizul general din credite bancare, in lei, cu garantie guvernamentala si cu dobanda subventionata, contractate de beneficiari si garantate in procent de 100% de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A. – I.F.N. in numele si in contul statului.
 
LEGE
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic. - Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69 din 30 iunie 2010 privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul 3, dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
„a1) repararea si/sau inchiderea, dupa caz, a balcoanelor/logiilor blocurilor de locuinte, in conditiile respectarii reglementarilor tehnice in vigoare privind asigurarea ventilarii naturale a incaperilor;”.

2. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 9. - Executarea lucrarilor de interventie se finanteaza astfel:
a) din sursele beneficiarilor si/sau din alte surse, constituind contributia proprie a beneficiarilor si reprezentand minimum 10% din valoarea totala a cheltuielilor prevazuta in devizul general;
b) din credite bancare, in lei, cu garantie guvernamentala si cu dobanda subventionata, contractate de beneficiari si garantate in procent de 100% de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A. - I.F.N. in numele si in contul statului, reprezentand maximum 90% din valoarea totala a cheltuielilor prevazuta in devizul general.”

3. La articolul 10 alineatul (1), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 10. - (1) Prin exceptie de la prevederile art. 9, autoritatile administratiei publice locale, la solicitarea asociatiilor de proprietari, pot finanta, din fondurile aprobate anual cu aceasta destinatie in bugetele locale si/sau din alte surse legal constituite, in cuantum de maximum 30% din valoarea totala a cheltuielilor prevazuta in devizul general, urmatoarele:”.

4. La articolul 13, dupa alineatul (4) se introduc doua noi alineate, alineatele (41) si (42), cu urmatorul cuprins:
„(41) La incheierea contractelor de credit, beneficiarii — proprietarii locuintelor unifamiliale, persoane fizice, respectiv membrii asociatiei de proprietari incheie conventiile de fidejusiune in cadrul institutiilor de credit.
(42) Prin exceptie de la prevederile alin. (41), nu incheie conventie/conventii de fidejusiune membrul/membrii asociatiilor de proprietari care finanteaza, din venituri proprii, cota-parte ce ii/le revine din valoarea de executie a lucrarilor de interventie din devizul general.”

5. La articolul 16, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:
„(11) Proprietarii persoane fizice ai locuintelor unifamiliale si asociatiile de proprietari pot beneficia de credite pentru executarea lucrarilor de interventie in conditiile prezentei ordonante de urgenta daca nu inregistreaza mai mult de doua rate scadente si neachitate la plata facturilor la utilitati, in ultimele 3 luni calendaristice anterioare evaluarii conditiilor de acordare a creditelor de catre finantator.”

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
IOAN OLTEAN

PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANA

Bucuresti, 6 iunie 2011.
Nr. 76.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reabilitare termicacreditinchiderea balcoanelor


Data aparitiei: 09 Iunie 2011

Votati articolul "Credit garantat de Guvern pentru inchiderea balcoanelor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X