Finalizarea unei portiuni de autostrada in doar cateva luni de zile pare, cel putin in Romania, un vis frumos. Cu toate acestea, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a declarat vineri ca pana la sfarsitul anului in curs se vor finaliza 129,2 kilometri de autostrada in care intra si tronsoanele Timisoara-Arad, Medgidia-Constanta si Bucuresti-Ploiesti.
Intr-adevar, cand aflam ca este vorba despre kilometri cumulati si despre constructia in paralel a unor bucati de autostrada, cei aproximativ 130 de kilometri par mai aproape de realitate.
In plus, potrivit declaratiilor facute de Boagiu, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) ar trebui sa finalizeze modernizarea a 515 km de drumuri nationale. Fondurile CNADNR au fost marite de Executiv cu 506,4 milioane lei de la bugetul de stat si cu 280,5 milioane lei din fonduri din privatizare.
De asemenea, ministrul Boagiu a anuntat ca in acest moment sunt in executie 276 kilometri de autostrada. Se estimeaza ca in cativa ani Romania va avea construiti 845 de kilometri de autostrada dupa investitii de circa 5,17 miliarde euro.

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Manual de politici contabile - Stick USB

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cifrele isi pierd insa insemnatatea atunci cand sunt comparate cu autostrazile din Ungaria. Desi are o suprafata care masoara 39% din cea a Romaniei, Ungaria avea in folosinta inca din anul 2008 peste 1.200 km. Autostrazile M3, M5 si M7 masurau astfel inca de atunci distante la care Romania nici macar nu poate sa spere in acest moment. Astfel, autostrada M5 detinea deja din 2008 174 km din cei estimati in acelasi an, iar acelasi lucru era valabil si pentru autostrada M7 (230 km). Autostrada M3 avea deja dati in folosinta 234 km din cei 307 km estimati. Astfel, 130 km adunati din mai multe tronsoane par sa demonstreze ca abia peste un numar foarte mare de ani, Romania ar putea spera la o cifra demna de kilometri de autostrada.