Potrivit legii, semnatura electronica va trebui detinuta de toate societatile ca urmare a obtinerii certificatului digital. Cum vor proceda insa societatile in momentul inregistrarii facturii cu kitul de semnatura electronica (certificat + token + soft semnare) pentru depunerea declaratiilor? Mai mult decat atat, in ce categorie va trebui incadrat acest kit, dat fiind faptul ca este valabil un an de zile?
In acest sens, trebuie precizat ca la baza facturii ar trebui sa existe un contract, in care sa se poata verifica modalitatea de impartire a cheltuielilor, respectiv cat reprezinta KIT-ul si cat sunt serviciile propriu-zise. Se considera ca se poate inregistra KIT semnatura electronica, pe seama contului 303 "Obiecte de inventar" prin articolul contabil:
% 401 " Furnizori"
303 " Obiecte de inventar
4426 " TVA deductibila"
603 " Cheltuieli cu obiectele de inventar" = 303 " Obiecte de inventar"
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Manual de politici contabile - Stick USB
In cazul in care se cunoaste cat reprezinta KIT-ul si cat sunt serviciile, se vor putea inregistra serviciile de utilizare pe seama contulu 626 " Cheltuili cu servicii de telecomunicatii".
De regula, o achizitie de acest gen implica si utilizarea unui serviciu de utilizare pe o perioada de minim un an. In consecinta, se poate inregistra intreaga cheltuiala pe seama contului 303 " Obiecte de inventar".