Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Studiu de caz: Procedura de evidenta a facturilor anulate

Data actualizarii: 31 August 2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
facturiLegea contabilitatiiOrdinul 2226/2006

Valabil la 1.09.2011

Procedura de anulare a unei facturi trebuie executata in conformitate cu legea, deoarece orice greseala in acest sens poate fi interpretata in unele situatii ca o infractiune sau ca o metoda de incalcare a legii, chiar daca erorile nu au fost savarsite cu rea intentie. Astfel, in ceea ce priveste anularea unei facturi, vor fi cele trei exemplare barate cu mentiunea "anulat"? In plus, va trebui societatea sa tina o evidenta a facturilor anulate?

In acest sens, Ordinul 2226/2006 cu modificarile si completarile ulterioare stabileste regimul de utilizare al facturilor. Astfel, persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii societatii respective, trebuie sa desemneze, prin decizie interna scrisa, persoana sau, dupa caz, persoanele cu atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de persoana impozabila.
 
Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura – tot prin Decizie interna.
De asemenea, persoanele prevazute la art.1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata trebuie sa emita proceduri proprii de stabilire si/sau alocare a numerelor, in care vor mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura.
 
Ordinul nu prevede intocmirea unei situatii cu privire la facturile anulate (fisa documentelor cu regim special ), insa daca prin procedurile interne aprobate se agreeaza asa, atunci se va intocmi o astfel de evidenta. Insa, in  cazul unui control fiscal vi se poate solicita prezentarea evidentei documentelor cu regim special anulate.
 
In cazul formularelor anulate, recomandam pastrarea tuturor exemplarelor  care au fost emise, barate purtand mentiunea "anulat".

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X