email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

15 intrebari frecvente legate de raportul VIES

viesTVAintracomunitar


1. Ce este Sistemul de Schimb de Informatii privind TVA-ul (VIES)?
VIES este un mijloc electronic de transmitere a informatiei referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA, la validitatea numerelor de inregistrare pentru TVA al companiilor inregistrate in UE si la li vrarile intracomunitare efectuate de furnizori din state membre.

2. Cum se obtin aceste informatii?
Informatiile referitoare la numerele de inregistrare pentru TVA si livrarile intracomunitare efectuate sunt preluate de catre administratiile nationale si introduse in bazele de date nationale ale statelor membre.

3. De ce anumiti furnizori de software solicita numarul de inregistrare pentru TVA atunci cand se achizitioneaza produse pe internet?
Furnizorii de servicii electronice (de exemplu, furnizori de programe actualizate antivirus) sunt obli gati sa taxeze serviciul respectiv si sa colecteze TVA. In anumite situatii, daca beneficiarul acestor servicii este o persoana platitoare de TVA, acesta nu trebuie sa achite TVA. Din acest motiv, furnizorul poate solicita clientului numarul de inregistrare pentru a confirma daca obligatia de plata revine clientului sau isi asuma el aceasta obligatie.

4. Cat de actualizate sunt informatiile din raportul VIES?
Informatiile din raportul VIES sunt in timp real. La fiecare solicitare, un mesaj este transmis statului membru care a eliberat numarul de inregistrare pentru TVA, in scopul verificarii validitatii numarului solicitat.

5. Pot fi efectuate diverse solicitari electronice prin sistemul VIES?
Nu. Sistemul este conceput doar pentru o singura solicitare.

6. Este posibil sa obtin informatii suplimentare?
Nu. Se obtine doar confirmarea daca acel numar este sau nu este valid.

7. Sistemul indica un numar de inregistrare pentru TVA invalid. Cum se procedeaza?
Un numar poate fi invalid din diverse motive. In primul rand, numarul de inregistrare trebuie verificat impreuna cu respectivul client pentru a verifica daca numarul indicat de acesta este corect (numar exact de caractere, lungimea corecta). Daca si in astfel de conditii numarul indicat de client este invalid, acesta trebuie sa ia legatura cu administratia fiscala care a eliberat codul respectiv.

8. Numarul de inregistrare pentru TVA al clientului trebuie obtinut anterior efectuarii unei livrari intracomunitare?
Pentru o livrare intracomunitara considerata scutita cu drept de deducere a TVA, persoana impozabila din Romania trebuie sa se asigure ca persoana careia ii sunt livrate bunurile este o persoana platitoare de TVA intr-un alt stat membru si sa se asigure ca bunurile in cauza au fost sau vor fi expediate din Romania intr-un alt stat membru.

9. Este necesar sa detin un numar valid de inregistrare pentru TVA pentru declaratia recapitulativa?
Da! Numarul de inregistrare al clientului mentionat in declaratia recapitulativa completata si depusa la organul fiscal teritorial trebuie sa fie corect.

10. Ce este o declaratie recapitulativa?
Persoanele platitoare de TVA care efectueaza livrari intracomunitare sau achizitii intracomunitare mentioneaza numarul total de livrari sau achizitii efectuat in trimestrul de referinta catre fiecare persoana platitoare de TVA (pentru LIC) si de la fiecare persoana platitoare de TVA (pentru AIC).

11. Cum se procedeaza in cazul in care numarul de in registrare pentru TVA al unui furnizor sau cumparator din Romania apare invalid?
Pagina web a Comisiei este un sistem in timp real care verifica validitatea numerelor de inregistrare pentru TVA in baza de date gestionata de statele membre.

12. Cum se procedeaza in situatia in care numarul de in registrare pentru TVA al cumparatorului stabilit intr-un stat membru figureaza ca fiind invalid?
Pagina web a Comisiei este un sistem in timp real care verifica validitatea numarului de inregistrare pentru TVA in baza de date gestionata de statele membre. Altfel spus, cand se verifica un numar, acesta este verificat in baza de date a statului membru in cauza. Daca numarul de inregistrare pentru TVA a clientului apare ca invalid, trebuie solicitate clarificari de la administratia fiscala a acestuia.

13. Cum se procedeaza in situatia in care sistemul nu functioneaza?
Se asteapta sau se revine cu solicitarea informatiilor! Unele parti ale sistemului pot fi inaccesibile in anumite momente datorita necesitatii de a face un back-up al bazelor de date detinute de statele membre. Aceasta este o problema cunoscuta, iar Comisia colaboreaza cu statele membre pentru a se asigura ca perioada necesara pentru actualizarea bazelor de date este cat mai scurta.

14. Este posibila obtinerea unui numar de inregistrare pentru TVA in baza denumirii si adresei unui partener intracomunitar?
Numarul de inregistrare pentru TVA trebuie sa fie comunicat direct de catre clientul sau furnizorul firmei din Romania. Comisia nu are acces la aceste informatii. Site-ul web al Comisiei permite doar confirmarea validitatii unui numar de inregistrare pentru TVA.

15. Poate exista o interfata deschisa cu site-ul web al Comisiei?
Este disponibil un serviciu SOAP, care ofera aceeasi functionalitate ca si serviciul interactiv. Paginile referitoare la declinare a responsabilitatii, ajutor si FAQ sunt de asemenea disponibile in cadrul acestui serviciu. Orice problema tehnica le gata de acest serviciu poate fi comunicata catre TAXUD – VIES pe Internet.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
viesTVAintracomunitar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 18 Noiembrie 2011


Votati articolul "15 intrebari frecvente legate de raportul VIES":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 18 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X