email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF publica Ordinul privind eliberarea certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social

eliberare certificatinregistrare spatiu sediu socialregistrul comertuluiOPANAF nr. 2.112/2010



In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 99/08.02.2012, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 108/2012 pentru modificarea OPANAF nr. 2.112/2010 privind aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatia de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, ale carui prevederi le prezentam in sinteza in articolul de mai jos.


Procedura

Inregistrarea documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social la organul fiscal se va efectua la solicitarea Oficiului Registrului Comertului de pe langa tribunalul judetean sau al municipiului Bucuresti, prin transmiterea in format electronic a "Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social", completata de persoana solicitanta, insotita de actele doveditoare ale dreptului de folosinta (cum ar fi: titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat sau alte acte care atesta dreptul de folosinta).

Oficiul Registrului Comertului va transmite organului fiscal documentele mentionate mai sus, in format .pdf, prin posta electronica, pe adresa de e-mail dedicata.

Organul fiscal verifica datele inscrise in cerere cu cele din actele doveditoare, preia informatiile in Registrul de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social, inscriind si numarul de inregistrare atribuit de Oficiul Registrului Comertului cererii si emite "Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social" si "Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social" in format .pdf, inscriind in acestea si numarul de inregistrare atribuit de Oficiul Registrului Comertului cererii. Documentele se transmit prin posta electronica Oficiului Registrului Comertului de la care a fost primita solicitarea.


Termen de eliberare

Pentru cererile insotite de documentatia completa, primite de organul fiscal in prima jumatate a programului de lucru, "Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social" si "Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social" se transmit Oficiului Registrului Comertului in aceeasi zi. Pentru cererile primite in a doua jumatate a programului, cele doua documente se transmit in prima jumatate a programului de lucru din ziua imediat urmatoare.

Organul fiscal competent este administratia finantelor publice municipala, oraseneasca, comunala sau a sectoarelor municipiului Bucuresti, din cadrul ANAF, in a carei raza teritoriala se afla situat spatiul cu destinatie de sediu social.


Evidenta

Organul fiscal va organiza evidenta documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social in cadrul Registrului de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social care va cuprinde:

- adresa completa a spatiului cu destinatie de sediu social (strada, numar, bloc, apartament, localitate, judet/sector);

- datele de identificare a titularului dreptului de folosinta (nume si prenume/denumire, adresa domiciliului/domiciliului fiscal si cod de identificare fiscala).

- documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (tipul documentului, numar si data);

- perioada de valabilitate a dreptului de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (data de inceput, data de final).


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
eliberare certificatinregistrare spatiu sediu socialregistrul comertuluiOPANAF nr. 2.112/2010

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 10 Februarie 2012


Votati articolul "ANAF publica Ordinul privind eliberarea certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 10 Februarie 2012 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X