Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"
Lichidarea firmei se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 237 alin (6)- (10) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale. Aceasta varianta de lichidare este un act voluntar si se poate derula in masura in care asociatii se pun de acord cu privire la modul de impartire a activelor. Doar in masura in care asociatii nu au ajuns la un acord cu privire la modul de impartire al activelor se apeleeaza la lichidarea cu numirea unui lichidator.
Intrebare: "O societate incepe procedura de lichidare voluntara in februarie 2025 la Registrul Comertului. Pana la acest moment nu a depus bilantul pentru anul 2024.
In aceasta situatie: poate sa depuna direct bilantul de lichidare? Ce alte operatiuni mai sunt necesare in vederea finalizarii lichidarii?"
Procedura de lichidare voluntara a patrimoniului se va realiza prin intreprinderea urmatoarelor activitati:
- inventarierea patrimoniului;
- intocmirea bilantului de inceput al lichidarii;
- plata obligatiilor fata de terti, inclusiv fata de bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale;
- intocmirea si depunerea declaratiilor nedepuse la termenele legale;
- incasarea eventualelor creante neprescrise;
- evaluarea si valorificarea activelor;
- pastrarea registrelor contabile si a actelor de proprietate a bunurilor aflate in patrimoniu;
- infiintarea unui registru pentru operatiunile contabile care se efectueaza;
- repartizarea bunurilor, respectiv a sumelor obtinute din valorificarea patrimoniului catre actionari;
- incheierea unui protocol de predare-primire a activelor catre asociati, autentificat la un birou notarial;
- plata impozitului rezultat din lichidare;
- obtinerea certificatului de atestare fiscala emis de organul fiscal teritorial din care sa rezulte ca societatea nu inregistreaza debite restantei;
- intocmirea raportului de lichidare;
- intocmirea raportului de repartizare catre asociati a activului ramas in urma lichidarii societatii.
Lichidarea firmei se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 237 alin (6)- (10) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale.
Procedura complexa a radierii unui SRL/PFA explicata pas cu pas, conform ultimelor modificari fiscale!
Parcurgeti aceasta lucrare de top, care contine numeroase studii de caz! Evitati pasii gresiti, economisiti timp si bani! Detalii aici >>
1. Etapa de dizolvare si lichidare, in care societatile comerciale isi inceteaza practic activitatea, iar asociatii decid cu privire la modul de impartire a activului proportional cu cota de capital social detinuta de fiecare.
Astfel, dizolvarea si lichidarea au loc simultan, deoarece asociatii s-au inteles asupra modului de impartire a bunurilor ramase in urma lichidarii firmei, fara a fi necesara interventia unui lichidator.
Se platesc toate datoriile catre toti creditorii, inclusiv catre ANAF. In aceasta etapa are loc depunerea si publicarea hotararii AGA in Monitorul Oficial al Romaniei cu privire la lichidare.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
E util sa obtineti in prealabil un certificat de atestare fiscala deoarece daca ANAF face opozitie, identificand datorii, societatea va fi chemata in instanta pentru remedierea situatiei, prelungindu-se foarte mult intregul proces pret de cateva luni.
Depuneti declaratii in regim normal la ANAF pana obtineti certificatul de radiere (100, situatii financiare ).
Depuneti S1039 in prima etapa (avand un bilant excel atasat semnat cu soldurile de pornire din balanta de verificare, de ex la 06.02.2025).
Ulterior, depuneti S1039 si in etapa 2, avand atasat bilant in excel cu solduri zero pe coloana 2.S1039 recipisa veti atasa la dosarul de depus la ONRC in etapa 2.
S1039 - Situatiile financiare anuale intocmite in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau lichidare impreuna cu recipisa de depunere la ANAF, se vor include in documentatia ce se va depune la ONRC in etapa radierii.
Lista documentelor necesare pentru inregistrarea mentiunilor privind radierea urmare dizolvarii si lichidarii simultane a SNC, SCS, SRL si GIE (art. 235 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) poate fi consultata AICI >>
Documentele necesare la ONRC sunt in principiu:
Toate operatiunile contabile de lichidare (vanzarea stocurilor, casarea stocurilor, plata datoriilor, incasarea creantelor sau renuntarea la ele, distribuirea patrimoniului catre asociat etc.) si de partaj vor fi cuprinse in Raportul de lichidare. Daca la momentul lichidarii societatea inregistreaza profit il va declara si plati catre stat in mod obisnuit.
In timpul lichidarii se vor depune toate declaratiile din vectorul fiscal.
Pentru ONRC este posbila depunerea documentatiilor online cu procura notariala sau imputernicire in calitate de salariat a firmei aflata in procedura de lichidare voluntara.
In cazul societatii dvs., veti depune situatii financiare anuale aferente anului 2024 si orice alta declaratie D100, D300, D394, D101 etc. asa cum procedati de obicei.
La depunerea documentatiei pentru etapa 1 ONRC depuneti S1039 la ANAF si fixati data de incepere a lichidarii.
Inregistrati lichidarea conturilor in contabilitate (vanzare stocuri, plati furnizori, incasare clienti, plati datorii, obtineti certificat de atestare fiscala ANAF etc.).
In etapa 2 ONRC intocmiti din nou S1039 cu conturile din balanta pe zero.
Dupa depunere cerere radiere ONRC considerati lichidarea voluntara incheiata.
Nu ratati: Cartea Verde a Contabilitatii - editia 2025
Cartea Verde a Contabilitatii 2025 va ofera explicatii si solutii pentru subiecte precum:
•Aplicarea sistemului e-Factura
•Sistemul RO e-Transport
•Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
•Raportarea SAF-T
•Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T etc.
Stocul la Cartea Verde a Contabilitatii 2025 se epuizeaza rapid!
Articole similare
Lichidare voluntara societate: Care este procedura de urmat?Dizolvarea voluntara si lichidarea unei societati: Etape de parcurs si ce documente se intocmescRadiere SRL fara activitate: obligatii si proceduri legaleSediul social expirat. Ce obligatii are firma dupa radierea din Registrul Comertului?Comunicat: Prevederile aplicabile de catre persoanele juridice care se dizolva cu lichidare sau fara lichidareUltimele articole
Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?Zoom fiscal: Dizolvarea de drept a SRL cu asociat unicDIZOLVARE SOCIETATE si transfer imobil catre asociat. Ce implicatii fiscale apar?In atentia contabililor: Ati primit notificare ANAF privind dizolvarea societatii?Cum procedati daca ati primit notificare ANAF privind dizolvarea societatii?Articole similare
Lichidare voluntara societate: Care este procedura de urmat?Cum se desfasoara lichidarea voluntara (fara numirea unui lichidator): Demersuri la ONRC si ANAFFuziune societati: Etape de parcurs si inregistari contabileRadiere firma fara activitate: care sunt etapele de urmatRepartizarea profitului: 4 studii de caz cu impact mare in 2023Ultimele articole
S-au afisat rezultatele! 21% - rata de promovare la examenul de expert contabilPrincipalele modificari contabile aparute in 2020 pentru societatile comercialeModificarile din Codul Fiscal pentru 2020: noutati privind TVA, Impozitul pe Profit, Salarizare si SPVBilant de lichidare. Cum se procedeaza in cazul unei societati fara activitate?Ingrijorator! 28.787 de firme au fost radiate pana la data de 30 aprilieArticole similare
LICHIDARE VOLUNTARA societate: Care este procedura de urmat?Cum se desfasoara lichidarea voluntara (fara numirea unui lichidator): Demersuri la ONRC si ANAFRadiere SRL/PFA: procedura explicata pas cu pasRepartizarea profitului: 4 studii de caz cu impact mare in 2023Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, explicata de specialistiUltimele articole
ANAF a oficializat noua procedura de rambursare a TVA-ului, potrivit modificarilor aplicate de la 1 februarie 2022Procedura de administrare a obligatiilor datorate de persoanele fizice independente, in MonitorOG 11/2021 introduce noi reguli in Codul de procedura fiscala: SAF-T, obligativitatea inrolarii in SPV si permanetizarea unor proceduriOrdonanta de urgenta nr. 48/2020. Bilanturile au fost amanate oficial. Iata si alte masuri fiscale!MODIFICARE TVA. Transforma in oportunitati schimbarile de pe tot parcursul anului