email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati contabile 2012: procedura eliberare dovada spatiu pentru sediul societatii comerciale

eliberare certificatsediu societateanafOPANAF NR. 108/2012



Va reamintim ca anul acesta au fost efectuate mai multe modificari in domeniul financiar-contabil, multe dintre acestea fiind pus in aplicare in urma ordinelor emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Un astfel de ordin il reprezinta Ordinul ANAF nr. 108/2012 care modifica procedura de eliberare de catre organele fiscale a documentului ce atesta existenta unui spatiu pentru inmatricularea unei societati comerciale. Procedura este valabila si in cazul schimbarii sediului.

Spre deosebire de alte situatii, consideram aceasta noua procedura foarte bine-venita, deoarece nu mai obliga contribuabilul sa se deplaseze la ANAF. Eliberarea dovezii de existenta a spatiului se face la solicitarea Registrului Comertului, avand in vedere documentatia depusa de persoana/persoanele ce solicita inmatricularea unei societati comerciale sau schimbarea sediului.

Astfel, Registrul Comertului are obligatia sa verifice prevederile de la art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata cu modificari, privind dovada existentei spatiului pentru sediul social, si solicita ANAF in format electronic printr-o cerere transmisa la o adresa de e-mail dedicata, sa elibereze o adeverinta privind existenta spatiului.

Solicitarea se transmite in format PDF insotita de actele depuse de solicitantul inmatricularii societatii, privind detinerea spatiului (contract de proprietate, contract de inchiriere, contract de comodat etc.). Organul fiscal verifica documentatia depusa si elibereaza adeverinta cu dovada existentei spatiului, pe care o transmite la Registrul Comertului, in format electronic, la o adresa de e-mail dedicata.

Ordinul stabileste urmatoarele termene de eliberare a adeverintei, de catre ANAF:

a) solicitarile efectuate in prima parte a programului normal de lucru, insotite de documentatia completa, se elibereaza in aceeasi zi, in partea a doua a programului de lucru al ANAF;
b) cererile primite in a doua jumatate a programului de lucru, insotite de documentatia completa, se elibereaza in prima parte a zilei urmatoare celei in care s-a trimis solicitarea.

Pentru respectarea termenelor de eliberare a certificatului cu spatiul, ordinul stabileste in cadrul ANAF faptul ca aceste atributii la are compartimentul responsabil cu gestiunea registrului contribuabilului.

De retinut:

Cu ocazia primirii si prelucrarii documentelor ce atesta existenta spatiului, organul fiscal infiinteaza "Registrul de evidenta al spatiilor cu destinatia sediu social" ce cuprinde urmatoarele elemente minimale:
- localizarea spatiului la nivel de adresa completa;
- numele/denumirea titularului spatiului;
- documentul ce confera dreptul de utilizare a spatiului;
- perioada de valabilitate a detinerii spatiului.




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
eliberare certificatsediu societateanafOPANAF NR. 108/2012


Data aparitiei: 07 Mai 2012

Votati articolul "Noutati contabile 2012: procedura eliberare dovada spatiu pentru sediul societatii comerciale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X