email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe autovehicule. Autoritatea fiscala competenta in cazul schimbarii sediului social

Impozitul pe autovehiculeANAFmarii contribuabilischimbare sediu social

Silviu Stoica, consultant fiscal

Problema

Sediul social al societatii nostre este in Bucuresti,sector 3.
Domiciliul fiscal este in comuna Glina, jud.Ilfov.

Societatea noastra este administrata de ANAF ( SUNTEM MARI CONTRIBUABILI).

Daca dorim sa schimbam sediul social al societatii la domiciliul fiscal adica in comuna Glina jud.Ilfov. Astfel, dorim sa stim ce facem cu impozitele pe masinile existente ale societatii si cu numerele de inmatriculare care sunt cu B? (impozitele pe masini le platim la Sector 3- Bucuresti unde este sediul social al societatii). Suntem obligati sa inmatriculam masinile pe Ilfov?
Impozitele pe masini le platim la Ilfov?

Solutie

In conformitate cu prevederile art. 264 alin. 4 din Codul fiscal orice persoana care dobandeste/instraineaza un mijloc de transport sau isi schimba domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligatia de a depune o declaratie fiscala cu privire la mijlocul de transport, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul/sediul/punctul de lucru, in termen de 30 de zile inclusiv de la modificarea survenita.

De asemenea, pct. 125 alin. 1 din Normele metodologice prevede ca, in cazul schimbarii domiciliului, a sediului sau a punctului de lucru, contribuabilii au obligatia sa declare data schimbarii si noua adresa, la compartimentul de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale din raza administrativ-teritoriala unde sunt inregistrate aceste mijloace de transport.

De aici rezulta ca mijloacele de transport se inregistreaza, de regula, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are sediul societatea, cu exceptia situatiei in care aceasta dispune de un punct de lucru, caz in care mijloacele de transport alocate respectivului punct de lucru se inregistreaza la compartimentul de specialitate al autoritatii locale pe a carei raza teritoriala se afla punctul de lucru.

In speta, avand in vedere ca pe raza sectorului 3 societatea nu va mai detine nici macar sediul social, ci il va muta pe raza judetului Ilfov, punand de acord domiciliul fiscal cu sediul social, rezulta ca este obligata sa anunte modificarea intervenita la compartimentul de specialitate unde sunt deja inregistrate aceste autovehicule (la sectorul 3), in termen de 30 de zile de la data schimbarii sediului. Pe baza acestei declaratii, dosarul in vederea impunerii va fi transmis compartimentului de specialitate de la noul sediu (din judetul Ilfov), asa cum se arata la pct. 125 alin. 2 si 3 din Normele metodologice. Impozitul pe masini va fi achitat la organ fiscal local de la noul sediu (din judetul Ilfov).

In privinta inmatricularii autovehiculelor se aplica prevederile legale in materia inmatricularilor auto, conform carora inmatricularea se efectueaza de serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, in a caror raza de competenta proprietarii isi au sediul social. La cererea persoanei juridice, autovehicolele se pot inmatricula la autoritatea competenta in raza careia persoana juridica are reprezentante, filiale, sucursale, puncte de lucru ori unitati alte subordonate (art. 1 alin. 2 ti 3 din OMAI 1.501/2006 privind procedura inmatricularii, inregistrarii, radierii si eliberarea autorizatiei de circulatie provizorie sau pentru probe a vehiculelor. Administrarea fiscala realizata de ANAF, datorita incadrarii societitii in categoria marilor contribuabili nu prezinta nicio relevanta in administrarea impozitului local pe mijloacele de transport.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Impozitul pe autovehiculeANAFmarii contribuabilischimbare sediu social


Data aparitiei: 10 Decembrie 2012

Votati articolul "Impozitul pe autovehicule. Autoritatea fiscala competenta in cazul schimbarii sediului social":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X