email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati privind procedura de autorizare a activitatii de schimb valutar

autorizare schimb valutarcod statisticactivitati de schimb valutarcazierul fiscalOMFP nr. 1.659/2012


In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 838/12.12.2012, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 1.659/2012, pentru modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice, nr. 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei.

Prin actul normativ precizat mai sus, a fost aprobat, pe langa celelalte documente necesare autorizarii activitatii de schimb valutar, modelul declaratiei notariale pe propria raspundere a administratorului sau reprezentantului legal al Societatii Comerciale din care sa rezulte provenienta disponibilitatilor banesti in moneda nationala si/sau valute cotate in suma de 75.000 euro, model prevazut in Anexa nr. 8 la Ordinul nr. 664/2012.

Potrivit noilor reglementari, dovada existentei disponibilitatilor banesti in moneda nationala si/sau valute cotate in echivalent de minimum 75.000 euro atat la infiintare, cat si pe parcursul desfasurarii activitatii de schimb valutar se face printr-un extras de cont bancar in original, eliberat cu cel mult 5 zile lucratoare inainte de data depunerii solicitarii de autorizare. La stabilirea nivelului disponibilitatilor banesti in echivalent euro vor fi utilizate cursurile de schimb ale pietei valutare comunicate de Banca Nationala a Romaniei in fiecare zi de joi. Acest curs de schimb se utilizeaza pe toata durata saptamanii urmatoare pentru stabilirea nivelului disponibilitatilor banesti in echivalent euro in cursul acelei saptamani.

Pentru obtinerea codului statistic pentru cel putin un punct de schimb valutar al unei entitati autorizate, care detine la data depunerii cererii autorizatiei cel putin un cod statistic pentru un punct de schimb valutar, administratorul/reprezentantul legal al entitatii care intentioneaza sa organizeze si sa desfasoare activitate de schimb valutar trebuie sa faca dovada existentei disponibilitatilor banesti in moneda nationala si/sau valute cotate in echivalent de minimum 75.000 euro.

La momentul depunerii cererii, dovada se face printr-un extras de cont bancar in original, eliberat cu cel mult 5 zile lucratoare inainte de data depunerii cererii si/sau copie certificata de societate ca fiind conforma cu originalul a registrului de casa din ultima zi lucratoare anterioara depunerii cererii, pentru toate punctele de schimb valutar autorizate pe numele societatii in cauza.

Nu se acorda autorizatie de schimb valutar in situatia in care entitatea si/sau asociatii, actionarii semnificativi si reprezentantii legali ai acestora au savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum si de cele care privesc disciplina financiara, fapte care se regasesc in cazierul fiscal.

Comisia de autorizare a activitatii de schimb valutar poate dispune anularea autorizatiei atunci cand entitatile nu dispun  de disponibilitatile banesti in moneda nationala si/sau valute cotate in echivalent de minimum 75.000 euro la cursurile de schimb ale pietei valutare comunicate de Banca Nationala a Romaniei in fiecare zi de joi.

Sursa: DGFP Valcea

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
autorizare schimb valutarcod statisticactivitati de schimb valutarcazierul fiscalOMFP nr. 1.659/2012


Data aparitiei: 14 Decembrie 2012

Votati articolul "Noutati privind procedura de autorizare a activitatii de schimb valutar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X