Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 16 din 9 ianuarie 2013 a fost publicata Procedura din 21 decembrie 2012 de inregistrare a contractelor de fiducie.
Redam mai jos continul actului normativ emis de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala:
EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 9 ianuarie 2013
1. Prezenta procedura se aplica contribuabililor care, potrivit prevederilor art. 780 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, detin calitatea de fiduciar si au obligatia de a inregistra contractele de fiducie si modificarile acestora la organul fiscal competent.
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
2. Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta fiscala sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe contribuabilii care detin calitatea de fiduciar.
3. (1) Contribuabilul care detine calitatea de fiduciar, denumit in continuare fiduciar, depune, in termen de 30 de zile de la data incheierii contractului de fiducie, la organul fiscal competent "Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie", cod 14.13.01.43, prevazuta la anexa nr. 3 la ordin, insotita de contractul de fiducie, in original si copie.
(2) Declaratia se completeaza in doua exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se pastreaza de fiduciar.
(3) Organul fiscal certifica conformitatea copiei contractului de fiducie cu originalul si restituie fiduciarului originalul.
(4) In cazul in care fiduciarul depune declaratia prevazuta la alin. (1) prin posta, cu confirmare de primire, aceasta va fi insotita de o copie legalizata de pe contractul de fiducie.
4. Modificarea si incetarea contractului de fiducie se inregistreaza, de fiduciar, la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data producerii, prin depunerea declaratiei prevazute la pct. 3 alin. (1), avand bifata casuta "Modificare"
sau "incetare", dupa caz, din formular, insotita de documentele justificative.
5. (1) Data inregistrarii contractelor de fiducie, a modificarilor ulterioare si a incetarii acestora, la organul fiscal competent, este data depunerii acestora la registratura organului fiscal competent sau data postei, dupa caz.
(2) In cazul contractelor de fiducie/modificarilor ulterioare/incetarii, inregistrate direct la registratura organului fiscal competent, dovada inregistrarii o constituie copia declaratiei prevazute la pct. 3 alin. (1), avand inscrise numarul si
data inregistrarii la organul fiscal.
(3) In cazul contractelor de fiducie/modificarilor ulterioare/incetarii, transmise prin posta, cu confirmare de primire, dovada inregistrarii la organul fiscal competent
o constituie copia declaratiei prevazute la pct. 3 alin. (1), insotita de confirmarea de primire semnata de reprezentantul organului fiscal competent.
6. Declaratia si documentele depuse de fiduciar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia.
7. Organul fiscal competent organizeaza evidenta contractelor de fiducie intr-un Registru al contractelor de fiducie, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.
8. Inregistrarea in Registrul contractelor de fiducie se efectueaza in maximum 5 zile de la data depunerii contractelor de fiducie.
9. Registrul contractelor de fiducie se gestioneaza la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de catre Directia Generala de Tehnologia Informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.