email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cod de TVA anulat: proceduri si obligatii aduse de Ordinul nr. 1399/2024

Cod de TVA anulat: proceduri si obligatii aduse de Ordinul nr. 1399/2024
cod de tva anulatcod tva anulat din oficiud311decizie de impunere

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 605 din 28 iunie 2024 a fost publicat Ordinul 1339 care aproba procedura privind stabilirea din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal, respectiv persoane al caror cod TVA a fost anulat de organele fiscale din oficiu, precum si documentele conexe acestei proceduri:

a) "Notificare privind nedeclararea taxei pe valoarea adaugata de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
b) "Invitatie privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, in cazul neprezentarii la primul termen stabilit de organul fiscal in vederea audierii";
c) "Referat privind impunerea din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal"
d) "Decizie de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal"(190);
e) "Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal" (191).

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrata, ca platitor de impozite, taxe si contributii, persoana impozabila al carei cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 316 alin. (11)lit. a),lit. c)-e)saulit. h)din Codul fiscal si care nu isi indeplineste obligatia de depunere a formularului (311) „Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat”.

Atentie! Procedura de stabilire din oficiu nu se aplica pentru perioadele pentru care TVA a facut obiectul unei inspectii fiscale sau pentru care a inceput inspectia fiscala.

Notificarea persoanelor impozabile care nu si-au indeplinit obligatia depunerii declaratiei 311

Organul fiscal acceseaza Lista persoanelor impozabile care aveau obligatia depunerii declaratiei 311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie.

Lista prevazuta contine, pentru fiecare persoana impozabila identificata, urmatoarele informatii:
a) denumirea/numele, prenumele persoanei impozabile;


b) codul de identificare fiscala al persoanei impozabile;
c) perioada de raportare: luna/anul;
d) informatii din facturile emise de persoana impozabila, respectiv: totalul bazei impozabile si totalul taxei pe valoarea adaugata inscrise in facturile emise in fiecare luna, in lei. In cazul in care facturile nu contin TVA, pentru inscrierea in lista se cumuleaza valoarea totala, in lei, a facturilor, din care se calculeaza TVA, prin procedeul sutei marite, aplicand cota standard de TVA. In situatia in care sunt emise atat facturi care contin TVA, cat si facturi care nu contin TVA, valoarea totala a TVA se determina prin insumarea TVA din facturile care contin TVA si TVA rezultata prin aplicarea cotei standard de TVA pentru facturile care nu contin TVA;
e) informatii din rapoartele fiscale de inchidere zilnica („raportul Z”) emise de catre toate casele de marcat electronice utilizate de persoana impozabila, respectiv: totalul bazei impozabile si totalul taxei pe valoarea adaugata aferente livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii taxabile in Romania, efectuate in perioada in care codul de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, in lei. In cazul in care rapoartele fiscale de inchidere zilnica („raportul Z”) nu contin TVA, pentru inscrierea in lista se cumuleaza valoarea totala, in lei, a raportului Z, din care se calculeaza TVA, prin procedeul sutei marite, aplicand cota standard de TVA. In situatia in care sunt emise atat rapoarte Z care contin TVA, cat si rapoarte Z care nu contin TVA, valoarea totala a TVA se determina prin insumarea TVA din rapoartele Z care contin TVA si TVA rezultata prin aplicarea cotei standard de TVA pentru rapoartele Z care nu contin TVA.

In situatia in care, cu ocazia generarii listei lunare, se regasesc informatii din facturi si/sau rapoarte Z emise de persoana impozabila si/sau de sediile secundare ale acesteia, inregistrate ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, in lista se cuprind informatiile cumulate, pentru fiecare persoana impozabila, atat din facturile si/sau rapoartele Z emise de aceasta, cat si din facturile si/sau rapoartele Z emise de sediile secundare ale acesteia, dupa caz.

In situatia in care, cu ocazia generarii listei lunare, se regasesc atat facturi emise de persoana impozabila si/sau sediile secundare ale acesteia, cat si rapoarte Z emise de persoana impozabila si/sau sediile secundare ale acesteia pentru aceeasi livrare de bunuri/prestare de serviciu, informatiile se preiau o singura data in lista. 

Compartimentul de specialitate notifica, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la generarea listei de la pct. 7, fiecare persoana impozabila inscrisa in lista. Notificarea cuprinde si termenul in care persoana impozabila se poate prezenta in vederea exercitarii dreptului de a fi ascultat.

In termen de 10 zile de la data comunicarii notificarii, compartimentul de specialitate elimina din lista L0 urmatoarele persoane impozabile:

a)persoanele impozabile care au depus declaratia 311 privind taxa pe valoarea adaugata datorata pentru operatiunile efectuate in perioada in care au avut anulat codul de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata;
b)persoanele impozabile care, ca urmare a notificarii, au depus documente justificative care atesta faptul ca nu datoreaza TVA pentru perioada in care au avut anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA;
c)persoanele impozabile care s-au prezentat la audiere;
d)persoanele impozabile care, ca urmare a notificarii, au refuzat explicit sa se prezinte la termenul stabilit de organul fiscal in vederea audierii, pentru care audierea se considera indeplinita potrivit potrivit art. 9 alin. (3) lit. a) din Codul de procedura fiscala.

Stabilirea din oficiu a TVA

Dupa expirarea termenului de 20 de zile de la data comunicarii notificarilor privind nedepunerea in termen a declaratiilor, pentru persoanele impozabile inscrise in lista (L2), compartimentul de specialitate procedeaza la stabilirea din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate.

Compartimentul de specialitate intocmeste formularul „Referat privind impunerea din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”, prevazut in anexa nr. 4 la ordin, in care se consemneaza taxa pe valoarea adaugata stabilita, din oficiu, precum si perioada pentru care se datoreaza taxa pe valoarea adaugata stabilita din oficiu.

Referatul se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si se aproba de conducatorul organului fiscal.
In cazul in care persoanele impozabile pentru care a fost inceputa procedura de impunere din oficiu depun declaratiile 311, compartimentul de specialitate intrerupe procedura de impunere din oficiu.

Emiterea si comunicarea deciziei de impunere

 Pentru fiecare luna pentru care persoana impozabila avea obligatia depunerii declaratiei 311 se intocmeste cate o decizie de impunere pentru stabilirea taxei pe valoarea adaugata datorate, avand in vedere toate facturile si/sau rapoartele Z emise in luna respectiva.

Formularul deciziei de impunere din oficiu se intocmeste de compartimentul de specialitate in doua exemplare, din care:
— un exemplar, semnat doar de conducatorul unitatii fiscale, se comunica persoanei impozabile;
— un exemplar, avizat de seful compartimentului de specialitate si semnat de conducatorul unitatii fiscale, se pastreaza la dosarul fiscal al persoanei impozabile.

Decizia de impunere din oficiu se comunica persoanei impozabile, in conformitate cu dispozitiile art. 47 din Codul de procedura fiscala. Pentru persoanele impozabile care sunt inrolate in Spatiul privat virtual, comunicarea deciziei se face prin intermediul acestui serviciu.

In evidenta se inscriu, in mod obligatoriu, pentru fiecare persoana impozabila supusa prezentei proceduri, urmatoarele elemente:
a) datele de identificare: denumirea/numele, prenumele si codul de inregistrare fiscala/codul de inregistrare in scopuri de TVA, dupa caz;
b) numarul si data deciziei de impunere din oficiu, emisa potrivit prezentei proceduri;
c) luna/anul la care se refera obligatia de declarare;
d) data comunicarii deciziei de impunere.

Anularea deciziei de impunere

In situatia in care persoana impozabila depune, in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere din oficiu, declaratia 311 pentru taxa pe valoarea adaugata aferenta lunii pentru care a fost emisa decizia de impunere, decizia de impunere se anuleaza de organul fiscal la data depunerii declaratiei de impunere.

Foto: pexels.com


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod de tva anulatcod tva anulat din oficiud311decizie de impunere


Data aparitiei: 02 Iulie 2024

Votati articolul "Cod de TVA anulat: proceduri si obligatii aduse de Ordinul nr. 1399/2024":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Ordin de deplasare: model, ce este si cand se intocmeste

    • Pentru contabili, ordinul de deplasare este un document esential in procesul de inregistrare si monitorizare a cheltuielilor asociate calatoriilor de serviciu. Prin intermediul acestuia, se poate efectua o urmarire precisa a costurilor legate de transport, cazare si alte cheltuieli aprobate in cadrul acestora. In articolul de fata, ne propunem sa discutam despre importanta ordinului de deplasare si sa evidentiem principalele aspecte importante pentru contabili. ...» citeste mai departe aici

  • Registrul-jurnal de incasari si plati si Registrul de Evidenta Fiscala: ce operatiuni trebuie inregistrate?

    • In acest articol, ne-am propus sa va furnizam informatii utile despre Registrul-Jurnal de Incasari si Plati si Registrul de Evidenta Fiscala. Pentru o gestionare eficienta a activitatilor financiare, iata ce trebuie sa stiti! Registrul-jurnal de incasari si plati  Conform Ordinului 170/2015, Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) este documentul contabil care serveste la inregistrarea incasarilor si platilor aferente activitatii ...» citeste mai departe aici

  • Examenul de acces la stagiu CECCAR: 100 de teste cu explicatii, temeiuri legale si atentionari

    • Un eveniment de o importanta majora pentru cariera dvs., examenul de acces la stagiul CECCAR 2024 este un examen obligatoriu pentru obtinerea calitatii de expert contabil, a carui promovare creeaza in fiecare an mari probleme candidatilor. Procentul celor admisi este in general sub 20%!    Examenul realizeaza practic o selectie foarte dura si asa se si explica de ce, odata trecut de acest hop, intrati intr-un grup de profesionisti...» citeste mai departe aici

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X