Va informam ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 104/21.02.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrului Finantelor Publice nr. 241/2013 privind imputernicirea personalului directiilor generale ale finantelor publice judetene si a minicipiului Bucuresti in vederea efectuarii unor verificari cu privire la arieratele si platile restante inregistrate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale.
Potrivit actului normativ mentionat mai sus, se imputerniceste personalul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti sa efectueze, pana la 28 februarie 2013, verificari cu privire la arieratele si platile restante inregistrate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale.
Verificarile la nivelul unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale vor viza urmatoarele:
- evidentierea corecta a arieratelor (plati restante mai mari de 90 de zile) inregistrate in contabilitatea acestora la data de 31 ianuarie 2013;
- evidentierea corecta a platilor restante, cu o vechime cuprinsa intre 1 si 90 de zile, inregistrate in contabilitate la data de 31 ianuarie 2013.
In cazul in care, in urma verificarilor efectuate conform prevederilor de mai sus la o unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala se constata o crestere cu peste 20% a arieratelor in sold la 31 ianuarie 2013 fata de cele in sold la 31 decembrie 2012, se va solicita Activitatii de Inspectie Fiscala din cadrul structurilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala competente efectuarea de controale incrucisate la furnizorii de bunuri, prestatorii de servicii si executantii de lucrari care au de primit de la autoritatile administratiei publice locale sume ce au devenit arierate in luna ianuarie 2013.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Cartea verde a contabilitatii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
La data intrarii in vigoare a ordinului, directorii directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti emit decizii prin care nominalizeaza personalul imputernicit.
Rezultatele verificarii si masurile de reducere a arieratelor si a platilor restante, identificate si propuse de fiecare ordonator principal de credite pentru activitatea proprie si activitatea institutiilor subordonate, inclusiv prin contractarea de imprumuturi in conditiile prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative, vor fi consemnate in procesele-verbale de constatare.
Procesele-verbale de constatare se centralizeaza la nivelul directiei generale a finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, intocmindu-se "Situatia centralizata privind rezultatele verificarilor efectuate cu privire la arieratele si platile restante inregistrate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale", potrivit modelului prevazut in anexa ordinului, care se transmite pana la data de 5 martie 2013 la Ministerul Finantelor Publice - Directia Generala de Sinteza a Politicilor Bugetare.
Ordinul a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, respectiv la 21 februarie 2013.
Sursa: DGFP Valcea