email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 135/2020 privind rectificarea bugetara: majorarea anumitor sume defalcate din TVA, stingerea obligatiilor fiscale si cresterea pensiilor

OUG 135/2020 privind rectificarea bugetara: majorarea anumitor sume defalcate din TVA, stingerea obligatiilor fiscale si cresterea pensiilor
rectificare bugetaratvapensiesalariu

In Monitorul Oficial nr. 751 din 18 august 2020 a fost publicata OUG 135/2020 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2020, modificarea unor acte normative si stabilirea unor masuri bugetare.


Noua OUG aduce mai multe modificari si completari unor acte normative, printre care se numara si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2020 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2020. In acest caz este vizata acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, si decontarea unor sume pentru transferuri din bugetul de stat.

Prin OUG 135/2020 se stabileste si nivelul indemnizatiei sociale pentru pensionari la 800 lei, incepand cu 1 septembrie 2020, iar punctul de pensie va creste de la 1265 lei la 1442 lei. 

In ceea ce priveste salarizarea personalului platit din fonduri publice - personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, personalul didactic de conducere si personalul de indrumare - cresterea prevazuta initial pentru 1 septembrie 2020 a fost amanata pentru 1 septembrie 2021.

OUG 135/2020 - textul actului normativ

Capitolul I Rectificarea bugetara pe anul 2020

Sectiunea 1 Dispozitii generale

Articolul 1

Bugetul de stat pe anul 2020, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2020 nr. 5/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 2 si 2 bis din 6 ianuarie 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta.

Articolul 2

(1) Influentele asupra veniturilor bugetului de stat pe anul 2020, detaliate pe capitole si subcapitole, sunt prevazute in anexa nr. 1.
(2) Detalierea influentelor asupra cheltuielilor bugetare pe anul 2020 pe capitole, titluri de cheltuieli si pe ordonatori principali de credite este prevazuta in anexa nr. 2.
(3) Bugetul de stat pe anul 2020 se majoreaza la venituri cu suma de 589,9 milioane lei, iar la cheltuieli se majoreaza cu suma de 31.144,5 milioane lei credite de angajament si cu suma de 25.296,1 milioane lei credite bugetare, iar deficitul se majoreaza cu suma de 24.706,2 milioane lei.

Articolul 3

Se autorizeaza Senatul Romaniei, in anexa nr. 3/02/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate pe anii 2020-2023 (sume alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii)“, sa diminueze veniturile proprii cu suma de 300 mii lei la capitolul 33.10 „Venituri din prestari de servicii si alte activitati“, subcapitolul 33.10.08 „Venituri din prestari servicii“.

Articolul 4

(1) Se autorizeaza Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei, in anexa nr. 3/15/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate pe anii 2020-2023 (sume alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii)“, sa majoreze veniturile proprii cu suma de 37.919 mii lei la capitolul 36.10 „Diverse venituri“, subcapitolul 36.10.50 „Alte venituri“.
(2) Se autorizeaza Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei, sa introduca in anexa nr. 3/15/27 „Fisa Programului“ „Programul pentru modernizarea si dezvoltarea infrastructurii balneare“ si sa aloce credite de angajament si credite bugetare pe anul 2020 la capitolul 70.01 „Locuinte, servicii si dezvoltare publica“, titlul 55 „Alte transferuri“ prin redistribuiri cu incadrare in cadrul titlului.

Articolul 5

(1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa modifice in anexa nr. 03/16/21 „Fisa proiectului cu finantare din fonduri externe nerambursabile de preaderare, postaderare, alti donatori si din alte facilitati postaderare“, creditele de angajament si creditele bugetare, in sensul actualizarii executiei aferente anului 2019, precum si a modificarii corespunzatoare anilor 2020-2023, atat in cadrul proiectelor cu finantare externa nerambursabila, cat si intre acestea, cu incadrarea in valoarea totala a contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare aprobate si in nivelul total al fondurilor aprobate pentru anul 2020.
(2) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa modifice in anexa nr. 3/16/23 „Fisa Proiectului finantat/propus la finantare in cadrul programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., Politicilor Comune Agricola si de Pescuit si a altor facilitati si instrumente postaderare“ creditele de angajament si creditele bugetare, in sensul actualizarii executiei aferente anului 2019, precum si a modificarii corespunzatoare anilor 2020-2023, atat in cadrul proiectelor cu finantare externa nerambursabila, cat si intre acestea, cu incadrarea in valoarea totala a contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare aprobate si in nivelul total al fondurilor aprobate pentru anul 2020.
(3) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa modifice in anexa nr. 3/16/23 „Fisa Proiectului finantat/propus la finantare in cadrul programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., Politicilor Comune Agricola si de Pescuit si a altor facilitati si instrumente postaderare“ denumirea proiectului cod 10658 „Formarea continua a personalului Autoritatii de Certificare si Plata in vederea gestionarii eficiente a Fondurilor Europene Structurale si de Investitii (FESI)“ in „Formarea continua a personalului Autoritatii de Certificare si Plata pentru imbunatatirea performantelor la locul de munca, in vederea gestionarii eficiente a Fondurilor Europene Structurale si de Investitii (FESI)“.
(4) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice ca in cadrul anexei nr. 3/16/27 „Fisa Programului“ la Programul cod 1950 „Modernizarea sistemului informatic“ sa majoreze la capitolul 51.01 „Autoritati publice si actiuni externe“, titlul 71 „Active nefinanciare“, creditele de angajament pe anul 2020 cu suma de 1.239 mii lei si la Programul cod 541 „Administrarea finantelor publice“ sa diminueze la capitolul 51.01 „Autoritati publice si actiuni externe“, titlul 71 „Active nefinanciare“, creditele de angajament pe anul 2020 cu suma de 1.239 mii lei cu incadrare in valoarea totala a fiecarui program.
(5) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice in anexa nr. 3/16/27 „Fisa Programului“ la Programul cod 1950 „Modernizarea sistemului informatic“ sa majoreze creditele de angajament si creditele bugetare pe anul 2020 cu suma de 25.015 mii lei la capitolul 51.01 „Autoritati publice si actiuni externe“, titlul 71 „Active nefinanciare“ si sa diminueze creditele de angajament si creditele bugetare cu aceeasi suma pe anul 2020 de la Programul cod 541 „Administrarea finantelor publice“, capitolul 51.01 „Autoritati publice si actiuni externe“, titlul 71 „Active nefinanciare“.

Articolul 6

(1) Se autorizeaza Ministerul Justitiei sa introduca in anexa nr. 3/17/15 „Sinteza bugetelor centralizate ale institutiilor publice finantate partial din venituri proprii pe anii 2020-2023“, la partea de venituri, subcapitolul 42.10.82 „Sume alocate pentru stimulentul de risc“ cu suma de 34 mii lei.
(2) Se autorizeaza Ministerul Justitiei ca, in bugetul fondurilor externe nerambursabile, sa introduca urmatoarele modificari: sa diminueze veniturile de la capitolul 40.08.15 „Sume utilizate din excedentul anului precedent pentru efectuarea de cheltuieli“, paragraf 40.08.15.03 „Sume utilizate de alte institutii din excedentul anului precedent“ cu suma de 803 mii lei si sa suplimenteze veniturile de la subcapitolul 48.08.31 „Mecanismele financiare Spatiul Economic European si Norvegian 2014-2021“, paragraf 48.08.31.03 „Prefinantare“ cu suma de 803 mii lei.
(3) Se autorizeaza Ministerul Justitiei sa introduca in anexa nr. 3/17/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate pe anii 2020-2023 (sume alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii)“, la partea de venituri, urmatoarele modificari:
a) diminuarea cu suma de 233 mii lei la capitolul 30.10 „Venituri din proprietate“, subcapitol 30.10.05 „Venituri din concesiuni si inchirieri“ - paragraf 30.10.05.30 „Alte venituri din concesiuni si inchirieri de catre institutii publice“;
b) diminuarea cu suma de 223 mii lei la Capitolul 33.10 „Venituri din prestari de servicii si alte activitati“, subcapitolul 33.10.05 „Taxe si alte venituri in invatamant“;
c) diminuarea cu suma de 330 mii lei la Capitolul 33.10 „Venituri din prestari de servicii si alte activitati“, subcapitolul 33.10.50 „Alte venituri din prestari de servicii si alte activitati“.

Articolul 7
(1) Se autorizeaza Ministerul Apararii Nationale sa efectueze in anexa nr. 3/18/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate pe anii 2020-2023 (sume alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii)“ la partea de venituri urmatoarele modificari:
a) sa majoreze capitolul 30.10 „Venituri din proprietate“, subcapitolul 30.10.05 „Venituri din concesiuni si inchirieri“, cu suma de 255 mii lei;
b) sa diminueze capitolul 31.10 „Venituri din dobanzi“, subcapitolul 31.10.03 „Alte venituri din dobanzi“, cu suma de 167 mii lei;
c) la capitolul 33.10 „Venituri din prestari de servicii si alte activitati“, subcapitolul 33.10.05 „Taxe si alte venituri in invatamant“ se diminueaza cu suma de 477 mii lei, subcapitolul 33.10.08 „Venituri din prestari de servicii“ se majoreaza cu suma de 105 mii lei, subcapitolul 33.10.20 „Venituri din cercetare“ se majoreaza cu suma de 3.180 mii lei, subcapitolul 33.10.21 „Venituri din contractele incheiate cu casele de asigurari sociale de sanatate“ se majoreaza cu suma de 11.832 mii lei, subcapitolul 33.10.30 „Venituri din contractele incheiate cu directiile de sanatate publica din sume alocate de la bugetul de stat“ se majoreaza cu suma de 4.190 mii lei, subcapitolul 33.10.31 „Venituri din contractele incheiate cu directiile de sanatate publica din sume alocate din veniturile proprii ale Ministerului Sanatatii“ se majoreaza cu suma de 38 mii lei si subcapitolul 33.10.50 „Alte venituri din prestari de servicii si alte activitati“ se diminueaza cu suma de 2.644 mii lei;
d) sa diminueze capitolul 39.10 „Venituri din valorificarea unor bunuri“, subcapitolul 39.10.01 „Venituri din valorificarea unor bunuri ale institutiilor publice“, cu suma de 741 mii lei;
e) la capitolul 42.10 „Subventii de la bugetul de stat“, subcapitolul 42.10.11 „Subventii de la bugetul de stat pentru spitale“ se diminueaza cu suma de 23.871 mii lei, subcapitolul 42.10.38 „Subventii de la bugetul de stat pentru institutii si servicii publice sau activitati finantate integral din venituri proprii“ se majoreaza cu suma de 11.579 mii lei, subcapitolul 42.10.68 „Subventii de la bugetul de stat pentru institutii si servicii publice sau activitati finantate integral din venituri proprii pentru finantarea investitiilor“ se majoreaza cu suma de 4.027 mii lei, subcapitolul 42.10.70 „Subventii de la bugetul de stat catre institutii publice finantate partial sau integral din venituri proprii necesare sustinerii derularii proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“ se majoreaza cu suma de 1.344 mii lei si se introduce subcapitolul 42.10.82 „Sume alocate pentru stimulentul de risc“ cu suma de 2.855 mii lei;
f) la capitolul 43.10 „Subventii de la alte administratii“, subcapitolul 43.10.14 „Subventii din bugetele locale pentru finantarea cheltuielilor de capital din domeniul sanatatii“ se diminueaza cu suma de 1.000 mii lei si subcapitolul 43.10.33 „Subventii din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pentru acoperirea cresterilor salariale“ se majoreaza cu suma de 4.535 mii lei;
g) la capitolul 48.10 „Sume primite de la UE/alti donatori in contul platilor efectuate si prefinantari aferente cadrului financiar 2014-2020“, subcapitolul 48.10.01 „Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR)“ se majoreaza cu suma de 2.549 mii lei si subcapitolul 48.10.02 „Fondul Social European (FSE)“ se majoreaza cu suma de 3.171 mii lei.
(2) Se autorizeaza Ministerul Apararii Nationale sa introduca in anexa nr. 3/18/15 „Sinteza bugetelor centralizate ale institutiilor publice finantate partial din venituri proprii pe anii 2020-2023“, la partea de venituri, la capitolul 42.10 „Subventii de la bugetul de stat“, subcapitolul 42.10.82 „Sume alocate pentru stimulentul de risc“ cu suma de 390 mii lei.
(3) Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (8) si (9) si art. 47^1 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2020, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se autorizeaza Ministerul Apararii Nationale, pana la sfarsitul exercitiului bugetar, sa efectueze virari de credite bugetare si de angajament intre celelalte subdiviziuni ale clasificatiei bugetare, din prevederile capitolului bugetar, aprobate prin legea bugetara anuala, precum si intre capitole bugetare, peste limitele prevazute, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate.
(4) Se autorizeaza Ministerul Apararii Nationale sa modifice in anexa nr. 3/18/29 „Fisa obiectivului/proiectului/categoriei de investitii“ - la capitolul 65.01 „Invatamant“, titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, art. 51.02 „Transferuri de capital“, alineatul 51.02.44 „Transferuri de la bugetul de stat catre institutii de invatamant superior militar, ordine publica si securitate nationala pentru finantarea investitiilor“, la fisa cod obiectiv 4 „Cheltuieli de expertiza, proiectare, asistenta tehnica, pentru probe tehnologice si teste si predare la beneficiar si de executie privind consolidarile si interventiile pentru prevenirea sau inlaturarea efectelor produse de actiuni accidentale si calamitati naturale - cutremure, inundatii, alunecari, prabusiri si tasari de teren, incendii, accidente tehnice, inclusiv cheltuielile necesare pentru obtinerea avizelor, autorizatiilor si acordurilor prevazute de lege“ si la fisa cod obiectiv 1078 „Cheltuieli de expertiza, proiectare, asistenta tehnica, pentru probe tehnologice si teste si predare la beneficiar si de executie privind reparatiile capitale, precum si alte categorii de lucrari de interventii, cu exceptia celor incluse la lit. d), astfel cum sunt definite de legislatia in vigoare, inclusiv cheltuielile necesare pentru obtinerea avizelor, autorizatiilor si acordurilor prevazute de lege“, creditele de angajament si creditele bugetare aferente anilor anteriori, cu incadrare in valoarea totala a obiectivului/proiectului/categoriei de investitii si in nivelul total al fondurilor aprobate pentru anul 2020.

Articolul 8

Se autorizeaza Ministerul Afacerilor Interne sa introduca in anexa nr. 3/19/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate pe anii 2020-2023 (sume alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii)“, la partea de venituri, urmatoarele modificari:

a) diminuarea cu suma de 840 mii lei la capitolul 33.10 „Venituri din prestari de servicii si alte activitati“, subcapitolul 33.10.08 „Venituri din prestari de servicii“;
b) diminuarea cu suma de 35.898 mii lei la capitolul 39.10 „Venituri din valorificarea unor bunuri“, subcapitolul 39.10.02 „Venituri din valorificarea stocurilor de rezerve de stat si de mobilizare“.

Articolul 9
In bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, influenta prevazuta in anexa nr. 2 la capitolul 56.01 „Transferuri cu caracter general intre diferite nivele ale administratiei“, titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, in suma de –3.417.342 mii lei, reprezentand atat credite de angajament, cat si credite bugetare, provine din diminuarea alineatului 51.01.07 „Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat“ cu suma de 6.395.939 mii lei si majorarea alineatului 51.01.08 „Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor pentru somaj“ cu suma de 2.978.597 mii lei.

Articolul 10
In bugetul Ministerului Tineretului si Sportului, din influenta prevazuta in anexa nr. 2 la capitolul 65.01 „Invatamant“, titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, suma de 8.400 mii lei, reprezentand atat credite de angajament, cat si credite bugetare, este destinata pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de institutiile subordonate ale Ministerului Tineretului si Sportului cu carantinarea persoanelor in perioada starii de urgenta si a starii de alerta in centrele de agrement aflate in administrare.

Articolul 11
Se autorizeaza Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor in anexa nr. 3/23/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate pe anii 2020-2023 (sume alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii)“ sa diminueze capitolul 31.10 „Venituri din dobanzi“, subcapitolul 31.10.03 „Alte venituri din dobanzi“, cu suma de 50 mii lei.

Articolul 12
(1) Se autorizeaza Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor sa modifice in anexa nr. 3/24/29 „Fisa obiectivului/proiectului/categoriei de investitii“ creditele de angajament si creditele bugetare aferente anilor anteriori, creditele de angajament aferente anului curent, precum si valoarea totala a obiectivului/proiectului de investitii, cu incadrarea in valoarea indicatorilor tehnico-economici aprobati, cu respectarea prevederilor art. 43 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu incadrare in nivelul total al fondurilor aprobate pentru anul 2020.
(2) Se autorizeaza Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor sa introduca modificarile prevazute la alin. (1) corespunzator si in celelalte anexe la bugetul acestuia.

Articolul 13
(1) Se autorizeaza Ministerul Educatiei si Cercetarii sa efectueze in anexa nr. 3/25/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate pe anii 2020-2023 (sume alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii)“ urmatoarele modificari la partea de venituri:
a) sa suplimenteze capitolul 30.10 „Venituri din proprietate“ cu suma de 10.576 mii lei;
b) sa suplimenteze capitolul 31.10 „Venituri din dobanzi“ cu suma de 682 mii lei;
c) sa suplimenteze capitolul 33.10 „Venituri din prestari servicii si alte activitati“ cu suma de 105.224 mii lei;
d) sa suplimenteze capitolul 36.10 „Diverse venituri“ cu suma de 14.015 mii lei;
e) sa suplimenteze capitolul 37.10 „Transferuri voluntare altele decat subventiile“ cu suma de 723 mii lei;
f) sa diminueze capitolul 41.10 „Alte operatiuni financiare“ cu suma de 6.832 mii lei;
g) sa suplimenteze capitolul 42.10 „Subventii de la bugetul de stat“ cu suma de 17.791 mii lei;
h) sa suplimenteze capitolul 43.10 „Subventii de la alte administratii“ cu suma de 1.500 mii lei;
i) sa diminueze capitolul 45.10 „Sume primite de la UE/alti donatori in contul platilor efectuate si prefinantari“ cu suma de 3.488 mii lei;
j) sa suplimenteze capitolul 48.10 „Sume primite de la UE/alti donatori in contul platilor efectuate si prefinantari aferente cadrului financiar 2014-2020“ cu suma de 89.528 mii lei.
(2) Se autorizeaza Ministerul Educatiei si Cercetarii sa detalieze pe subcapitole de venituri sumele prevazute la alin. (1) inclusiv prin introducerea de subcapitole noi si redistribuiri intre subcapitole.
Articolul 14
(1) In bugetul Ministerului Sanatatii, din influenta prevazuta in anexa nr. 2 la capitolul 56.01 „Transferuri cu caracter general intre diferite nivele ale administratiei“, titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, in suma de 2.984.810 mii lei, reprezentand atat credite bugetare, cat si credite de angajament, suma de 2.152.119 mii lei este aferenta alineatului 51.01.11 „Transferuri din bugetul de stat catre bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate“ si suma de 832.691 mii lei este aferenta alineatului 51.01.69 „Transferuri din bugetul de stat catre bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pentru acoperirea deficitului rezultat din aplicarea prevederilor legale referitoare la concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate“.
(2) In cadrul influentelor aprobate in bugetul Ministerului Sanatatii, la capitolul 66.01 „Sanatate“, titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, alineatul 51.01.11 „Transferuri din bugetul de stat catre bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate“ este majorat cu suma de 10.367 mii lei atat la credite de angajament, cat si la credite bugetare.
(3) Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. e) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata, si art. 47 alin. (4) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se autorizeaza Ministerul Sanatatii sa efectueze redistribuiri de credite bugetare si credite de angajament, la capitolul 66.01 „Sanatate“, de la titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, art. 51.02 „Transferuri de capital“ la celelalte subdiviziuni bugetare.
(4) Se autorizeaza Ministerul Sanatatii sa introduca in anexa nr. 3/26/29 „Fisa obiectivului/proiectului/categoriei de investitii“, la capitolul 66.01 „Sanatate“, la titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, articolul 51.02 „Transferuri de capital“, alineatul 51.02.12 „Transferuri pentru finantarea investitiilor la spitale“, obiectivul de investitii nou „Realizarea bransamentelor la Centrul de Screening si Diagnostic in Boli Oncologice din cadrul Institutului Regional de Oncologie Iasi“, judetul Iasi, cu credite de angajament si credite bugetare in suma de 682 mii lei, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate.

Articolul 15

Se autorizeaza Ministerul Culturii, in anexa nr. 3/27/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate pe anii 2020-2023 (sume alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii)“, sa diminueze veniturile proprii cu suma de 3.000 mii lei la capitolul 36.10 „Diverse venituri“, subcapitol 36.10.50 „Alte venituri“.

Articolul 16

(1) Se autorizeaza Serviciul Roman de Informatii, in anexa nr. 3/31/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate pe anii 2020-2023 (sume alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii)“, la partea de venituri, la capitolul 33.10 „Venituri din prestari de servicii si alte activitati“, sa diminueze subcapitolul 33.10.16 „Venituri din valorificarea produselor obtinute din activitatea proprie sau anexa“ cu suma de 1.000 mii lei si sa majoreze subcapitolul 33.10.50 „Alte venituri din prestari de servicii si alte activitati“ cu suma de 1.000 mii lei.
(2) Se autorizeaza Serviciul Roman de Informatii sa modifice in anexa nr. 3/31/23 „Fisa proiectului finantat/propus la finantare in cadrul programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., Politicilor Comune Agricola si de Pescuit si altor facilitati si instrumente postaderare“ creditele de angajament aferente anilor anteriori pentru proiectele cu finantare externa nerambursabila, cu incadrare in valoarea totala a contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare si in nivelul total al fondurilor aprobate pentru anul 2020.
(3) Se autorizeaza Serviciul Roman de Informatii sa modifice in anexa nr. 3/31/29 „Fisa obiectivului/proiectului/categoriei de investitii“ creditele de angajament aferente anilor anteriori, cu incadrare in valoarea totala a obiectivului/proiectului/categoriei de investitii si in nivelul total al fondurilor aprobate pentru anul 2020.

Articolul 17

Se autorizeaza Serviciul de Informatii Externe sa introduca in anexa nr. 3/32/29 „Fisa obiectivului/proiectului/ categoriei de investitii“, la capitolul 61.01 „Ordine publica si siguranta nationala“, titlul 71 „Active nefinanciare“, la fisa cod obiectiv 471 „Obiective (proiecte) de investitii in continuare“, credite de angajament, respectiv credite bugetare pe anul 2020 in suma de 100 mii lei, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate.

Articolul 18
(1) Suma de 129.100 mii lei prevazuta in anexa nr. 2 in bugetul Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri la capitolul 82.01 „Industria extractiva, prelucratoare si constructii“, titlul 72 „Active financiare“, alineatul 72.01.01 „Participare la capitalul social al societatilor comerciale“ poate fi utilizata pentru majorarea, in conditiile legii, a contributiei statului la capitalul social al operatorilor economici din industria nationala de aparare aflati sub autoritatea acestuia.
(2) Suma prevazuta la alin. (1) se detaliaza in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta prin ordin al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri pe operatorii economici din industria nationala de aparare aflati sub autoritatea ministerului.
(3) Suma prevazuta la alin. (1) detaliata potrivit alin. (2) se vireaza de catre Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri operatorilor economici din industria nationala de aparare aflati sub autoritatea ministerului si se utilizeaza pentru finantarea investitiilor necesare protectiei intereselor esentiale de securitate nationala si care se refera la productia de armament, munitie si material de razboi, efectuata cu respectarea art. 346 alin. (1) lit. b) din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene.
Articolul 19
(1) Se autorizeaza Academia Romana, in anexa nr. 3/37/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate pe anii 2020-2023 (sume alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii)“, sa efectueze urmatoarele modificari la partea de venituri:
a) la capitolul 30.10 „Venituri din proprietate“ sa diminueze subcapitolul 30.10.50 „Alte venituri din proprietate“ cu suma de 57 mii lei;
b) la capitolul 33.10 „Venituri din prestari de servicii si alte activitati“ sa suplimenteze subcapitolul 33.10.04 „Taxe si tarife pentru analize si servicii efectuate de laboratoare“ cu suma de 57 mii lei si subcapitolul 33.10.08 „Venituri din prestari servicii“ cu suma de 200 mii lei.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 69/2010, republicata, si art. 47 alin. (4) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se autorizeaza Academia Romana sa efectueze redistribuiri de credite de angajament si credite bugetare, la capitolul 66.01 „Sanatate“, de la art. 51.02 „Transferuri de capital“ la art. 51.01 „Transferuri curente“.

Articolul 20
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 27, influenta de 147.251 mii lei, reprezentand credite bugetare si credite de angajament, prevazuta in anexa nr. 2 in bugetul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, la capitolul 83.01 „Agricultura, silvicultura, piscicultura si vanatoare“, titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, se detaliaza in anexa nr. 3/38/15 „Sinteza bugetelor centralizate ale institutiilor publice finantate partial din venituri proprii pe anii 2020-2023“ pe partea de cheltuieli dupa cum urmeaza:
a) titlul 20 „Bunuri si servicii“ se suplimenteaza cu suma de 60.000 mii lei, credite bugetare si credite de angajament;
b) titlul 58 „Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020“ se suplimenteaza cu suma de 87.251 mii lei, credite bugetare si credite de angajament.
(2) Se autorizeaza Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor sa introduca modificari in volumul si structura bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2020 ale institutiilor publice subordonate finantate partial din venituri proprii si sa efectueze virari de credite de angajament si credite bugetare, inclusiv la si de la cheltuieli de personal si cheltuieli de capital, si intre bugetele acestora, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate la titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, cu respectarea prevederilor alin. (1) si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Articolul 21
Se autorizeaza Agentia Nationala de Presa AGERPRES, in anexa nr. 3/43/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate pe anii 2020-2023 (sume alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii)“, sa diminueze veniturile proprii la capitolul 33.10 „Venituri din prestari de servicii si alte activitati“, subcapitolul 33.10.08 „Venituri din prestari servicii“ cu suma de 100 mii lei.

Articolul 22
(1) Se autorizeaza Ministerul Fondurilor Europene, in calitate de Autoritate de management pentru Programul operational Competitivitate in cadrul anexei nr. 3/54/25 „Fisa finantarii programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., a programelor aferente Politicilor Comune Agricola si de Pescuit, altor programe finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare, precum si a altor facilitati si instrumente postaderare“, sa majoreze la componenta 0101 „Finantarea din FEN postaderare“ creditele de angajament cu suma de 4.564.766 mii lei, respectiv creditele bugetare cu suma de 2.630.860 mii lei.
(2) Se autorizeaza Ministerul Fondurilor Europene, in calitate de Autoritate de management pentru Programul operational Asistenta tehnica 2014-2020 in cadrul anexei nr. 3/54/25 „Fisa finantarii programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., a programelor aferente Politicilor Comune Agricola si de Pescuit, altor programe finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare, precum si a altor facilitati si instrumente postaderare“, sa diminueze la componenta 0201 „Cofinantare publica pentru beneficiarii finantati integral din bugetele publice centrale“ creditele de angajament cu suma de 4.143 mii lei.
(3) Se autorizeaza Ministerul Fondurilor Europene, in calitate de Autoritate de management pentru Programul operational Capital uman si Programul operational Ajutorarea persoanelor defavorizate 2014-2020, in cadrul anexelor nr. 3/54/24 „Cheltuieli din bugetul de stat necesare sustinerii derularii proiectelor finantate din FEN postaderare in cadrul programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., Politicilor Comune Agricola si de Pescuit si altor facilitati si instrumente postaderare“ si nr. 3/54/25 „Fisa finantarii programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., a programelor aferente Politicilor Comune Agricola si de Pescuit, altor programe finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare, precum si a altor facilitati si instrumente postaderare“, sa modifice creditele de angajament aferente anilor anteriori cu incadrare in prevederile art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si sa modifice creditele bugetare aferente anilor anteriori cu incadrare in valoarea totala a programului aprobat prin decizia Comisiei Europene.
(4) Se autorizeaza Ministerul Fondurilor Europene, in calitate de Autoritate de management pentru Programul operational Ajutorarea persoanelor defavorizate 2014-2020, in cadrul anexei nr. 3/54/25 „Fisa finantarii programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., a programelor aferente Politicilor Comune Agricola si de Pescuit, altor programe finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare, precum si a altor facilitati si instrumente postaderare“, sa majoreze creditele de angajament la componenta 0101 „Finantarea din FEN postaderare“ aferente anului curent cu suma de 630.000 mii lei, avand in vedere Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2020 privind unele masuri pentru sprijinirea categoriilor de persoane cele mai defavorizate care beneficiaza de mese calde pe baza de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, acordate din fonduri externe nerambursabile, precum si unele masuri de distribuire a acestora.

Articolul 23
Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pe anul 2020 pentru finantarea cheltuielilor bugetelor locale se majoreaza cu suma de 2.175.780 mii lei, dupa cum urmeaza:
a) se majoreaza sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor cu suma de 276.618 mii lei, potrivit anexei nr. 3, astfel:
a1) se suplimenteaza cu suma de 74.704 mii lei sumele destinate finantarii sistemului de protectie a copilului si a centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap;
a2) se suplimenteaza cu suma de 143 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata destinate finantarii cheltuielilor caminelor pentru persoane varstnice, pentru judetul Giurgiu;
a3) se suplimenteaza cu suma de 41.460 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea drepturilor copiilor cu cerinte educationale speciale care frecventeaza invatamantul special, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 564/2017 privind modalitatea de acordare a drepturilor copiilor cu cerinte educationale speciale scolarizati in sistemul de invatamant preuniversitar, in conformitate cu prevederile lit. A din anexa la Hotararea Guvernului nr. 904/2014 pentru stabilirea limitelor minime de cheltuieli aferente drepturilor prevazute de art. 129 alin. (1) din Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului, in baza datelor transmise de catre unitatile administrativ-teritoriale;
a4) se aproba sume rezervate in cuantum de 160.311 mii, care se repartizeaza pe judete prin hotarare a Guvernului initiata de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, pentru finantarea Programului pentru scoli al Romaniei in perioada septembrie-decembrie a anului scolar 2020-2021;
b) se majoreaza cu suma de 705.740 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti si municipiului Bucuresti, potrivit anexei nr. 4, astfel:
b1) se suplimenteaza cu suma de 31.461 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul sectoarelor si municipiului Bucuresti, pentru sistemul de protectie a copilului si pentru centrele publice pentru persoane adulte cu handicap;
b2) se aproba sume rezervate in cuantum de 15.742 mii, care se repartizeaza pe sectoare ale municipiului Bucuresti prin hotarare a Guvernului initiata de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, pentru finantarea Programului pentru scoli al Romaniei in perioada septembrie-decembrie a anului scolar 2020-2021;
b3) se suplimenteaza cu suma de 105.249 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea drepturilor copiilor cu cerinte educationale speciale care frecventeaza invatamantul de masa, respectiv invatamantul de masa sau special in cazul sectoarelor municipiului Bucuresti, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 564/2017, cu modificarile ulterioare, in baza datelor transmise de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale;
b4) se diminueaza cu suma de 8.796 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea drepturilor stabilite de Legea nr. 248/2015 privind stimularea participarii in invatamantul prescolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza datelor transmise de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale;
b5) se suplimenteaza cu suma de 42.716 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor determinate de acordarea unui suport alimentar, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2020 privind aprobarea Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru prescolarii si elevii din 150 de unitati de invatamant preuniversitar de stat;
b6) se diminueaza cu suma de 143 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor caminelor pentru persoane varstnice, pentru judetul Giurgiu;
b7) se aloca suma de 225 mii lei pentru finantarea cheltuielilor Centrului de zi si Centrului de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu „Sf. Nicolae“ din localitatea Recea, judetul Maramures;
b8) se majoreaza cu suma de 519.286 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizatiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav acordate in baza prevederilor art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) se majoreaza sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor cu suma de 1.116.437 mii lei;
d) se majoreaza sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor invatamantului particular si a celui confesional, cu suma de 76.985 mii lei, potrivit anexei nr. 5.

Articolul 24
Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata prevazute la art. 23 lit. c) au urmatoarea destinatie:
a) suma de 1.104.100 mii lei se aloca, pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante inregistrate in contabilitatea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale la data de 30 iunie 2020 inclusiv, raportate potrivit legii;
b) suma de 566 mii lei pentru acordarea de facilitati persoanelor care domiciliaza sau lucreaza in unele localitati din Muntii Apuseni si in Rezervatia Biosferei „Delta Dunarii“, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilitati persoanelor care domiciliaza sau lucreaza in unele localitati din Muntii Apuseni si in Rezervatia Biosferei „Delta Dunarii“, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) suma de 11.771 mii lei pentru finantarea cheltuielilor determinate de achitarea debitelor restante la fondul de risc, pentru componenta „termie“, aferente imprumutului extern contractat pentru realizarea Programului „Utilitati si mediu la standarde europene in judetul Suceava“, potrivit prevederilor art. XII alin. (1) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2009 privind unele masuri financiar-bugetare, aprobata prin Legea nr. 240/2011, cu modificarile ulterioare.

Articolul 25
(1) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata prevazute la art. 24 lit. a) se aloca, pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante inregistrate in contabilitatea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale la data de 30 iunie 2020 inclusiv, raportate potrivit legii, rezultate din relatii cu:
a) furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cei care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;
b) bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.
(2) In intelesul prezentei ordonante de urgenta, platile restante inregistrate in contabilitatea institutiilor publice finantate partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale sunt numai platile restante aferente cheltuielilor care pot fi finantate din bugetele locale.
(3) Prin derogare de la prevederile art. 33 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, repartizarea pe judete si municipiul Bucuresti a sumelor alocate in conditiile alin. (1) se face in scopul achitarii platilor restante, la data de 30 iunie 2020 inclusiv, inregistrate in contabilitatea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, reprezentand:
a) obligatii de plata rezultate din relatiile cu furnizorii de bunuri, servicii si lucrari;
b) sume neachitate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale furnizorilor care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat pe baza deconturilor justificative, inregistrate la data de 30 iunie 2020 inclusiv, pentru acoperirea diferentei dintre pretul local al energiei termice facturate populatiei si pretul de producere, transport, distributie si furnizare a energiei termice livrate populatiei, diminuate cu platile efectuate la data cererii;
c) obligatii de plata fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.
(4) Suma repartizata potrivit alin. (1) va fi utilizata exclusiv pentru:
a) stingerea obligatiilor fiscale restante, a celor care reprezinta conditie de achitare conform actelor administrativ-fiscale in baza carora s-au acordat esalonari/amanari la plata, potrivit legii, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare, si data de 30 iunie 2020 inclusiv, cuprinse in certificatul de atestare fiscala, la data de 30 iunie 2020 inclusiv, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale ale furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari ai unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;
b) stingerea obligatiilor fiscale restante, a celor care reprezinta conditie de achitare conform actelor administrativ-fiscale in baza carora s-au acordat esalonari/amanari la plata, potrivit legii, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020, cu modificarile ulterioare, si data de 30 iunie 2020 inclusiv, cuprinse in certificatul de atestare fiscala, la data de 30 iunie 2020 inclusiv, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale furnizorilor care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;
c) stingerea obligatiilor fiscale restante, a celor care reprezinta conditie de achitare conform actelor administrativ-fiscale in baza carora s-au acordat esalonari/amanari la plata, potrivit legii, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020, cu modificarile ulterioare, si data de 30 iunie 2020 inclusiv, cuprinse in certificatul de atestare fiscala, la data de 30 iunie 2020 inclusiv, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari care au de incasat sume restante de la furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;
d) stingerea obligatiilor fiscale restante, a celor care reprezinta conditie de achitare conform actelor administrativ-fiscale in baza carora s-au acordat esalonari/amanari la plata, potrivit legii, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020, cu modificarile ulterioare, si data de 30 iunie 2020 inclusiv, cuprinse in certificatul de atestare fiscala, la data de 30 iunie 2020 inclusiv, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si ale institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale.
(5) In scopul alocarii sumelor in conditiile alin. (1), unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot depune, pana la data de 30 septembrie 2020 inclusiv, la directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice cereri scrise insotite de urmatoarele documente:
a) situatia obligatiilor de plata catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si/sau catre furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, prevazuti la alin. (4) lit. a)-c), dupa caz;
b) certificatele de atestare fiscala ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale/institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari/furnizorilor care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari care au de incasat sume restante de la furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, prevazuti la alin. (4), dupa caz, emise de organele fiscale;
c) acorduri incheiate intre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale si furnizorii de bunuri, servicii sau lucrari/furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat ai unitatilor administrativ-teritoriale/institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si ai spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, pentru stingerea obligatiilor fiscale prevazute la alin. (4) lit. a) si b), precum si acorduri incheiate intre unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale, furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat si furnizorii carora acestia le datoreaza sume, pentru stingerea obligatiilor fiscale prevazute la alin. (4) lit. c), denumite in continuare acorduri, corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala prevazute la lit. b). Prin aceste acorduri furnizorii de bunuri, servicii si lucrari/furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat/furnizorii de bunuri, servicii si lucrari care au de incasat sume restante de la furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat confirma faptul ca sunt de acord cu stingerea obligatiilor fiscale potrivit prevederilor prezentului articol.
(6) Directiile generale regionale ale finantelor publice/ Administratiile judetene ale finantelor publice analizeaza cererile in termen de maximum 2 zile lucratoare de la depunerea acestora, din punctul de vedere al respectarii prevederilor prezentului articol. Zilnic, pentru cererile care se incadreaza in prevederile prezentului articol, directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice intocmesc o situatie centralizatoare care contine suma necesara a fi repartizata unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale.
(7) In prima zi lucratoare de la intocmirea situatiei centralizatoare, directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice transmit o cerere Ministerului Finantelor Publice prin care solicita repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2020, corespunzatoare sumei totale care face obiectul situatiei centralizatoare. Suma din cerere se diminueaza cu eventualele sume solicitate prin cereri anterioare si nevirate in contul unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale potrivit alin. (16).
(8) Ministerul Finantelor Publice inregistreaza cererile in ordinea primirii acestora si repartizeaza sumele solicitate, pe fiecare judet/municipiul Bucuresti, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea acestora, in limita sumei prevazute la alin. (1).
(9) Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa introduca modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor alin. (8) in volumul si in structura bugetului de stat pe anul 2020, pe care le comunica directiilor generale regionale ale finantelor publice/administratiilor judetene ale finantelor publice.
(10) Ministerul Finantelor Publice restituie cu adresa directiilor generale regionale ale finantelor publice/ administratiilor judetene ale finantelor publice cererile prevazute la alin. (8) pentru care nu mai exista sume de repartizat, din sumele prevazute la alin. (1).
(11) Certificatele de atestare fiscala ale unitatilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale/institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari/furnizorilor care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari care au de incasat sume restante de la furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat se solicita organelor fiscale centrale competente de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, se elibereaza in termen de maximum doua zile lucratoare de la primirea solicitarii, pe baza datelor existente in evidenta creantelor fiscale ale organelor fiscale centrale competente si cuprind obligatiile fiscale care fac obiectul stingerii potrivit alin. (4), existente in sold la data de 30 iunie 2020 inclusiv si nestinse pana la data eliberarii acestora.
(12) Sumele destinate achitarii obligatiilor de plata restante care fac obiectul cererilor scrise prevazute la alin. (5) nu pot fi mai mari decat obligatiile de plata si obligatiile fiscale prevazute la alin. (4) pentru stingerea carora se utilizeaza rezultatele din certificatele de atestare fiscala.
(13) Directiile generale regionale ale finantelor publice/Administratiile judetene ale finantelor publice au obligatia de a repartiza sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2020 comunicate de Ministerul Finantelor Publice, pe unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale, in termen de o zi lucratoare de la comunicare. Repartizarea sumelor pe unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale se face prin derogare de la prevederile art. 33 alin. (3) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, prin decizie a directorilor generali ai directiilor generale regionale ale finantelor publice/sefilor administratiilor judetene ale finantelor publice. Sumele ce se repartizeaza unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale sunt cele inscrise in cererile pentru care Ministerul Finantelor Publice a repartizat sume potrivit alin. (8).
(14) In termen de 3 zile lucratoare de la comunicarea sumelor de catre directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, inclusiv institutiile din subordine, dupa caz, au obligatia de a depune unitatilor Trezoreriei Statului la care acestea isi au conturile deschise urmatoarele documente:
a) bugetele locale majorate cu sumele repartizate, in conditiile art. 82 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau rectificate, dupa caz, pentru institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, dupa caz;
b) cererile pentru deschiderea de credite bugetare si dispozitiile bugetare de repartizare a creditelor bugetare, aferente cheltuielilor bugetare privind stingerea obligatiilor fiscale prevazute la alin. (4);
c) ordinele de plata prin care unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale vireaza sumele aprobate in conturile de venituri ale institutiilor publice finantate partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;
d) ordinele de plata prin care unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale/institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale achita la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat ori bugetele fondurilor speciale obligatiile fiscale apartinand furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari/furnizorilor care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari care au de incasat sume restante de la furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat sau propriile obligatii fiscale, dupa caz.
(15) Virarea in contul bugetelor locale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, repartizate potrivit prevederilor prezentului articol, se efectueaza de catre unitatile Trezoreriei Statului in urmatoarele conditii:
a) existenta bugetelor locale majorate sau rectificate, inclusiv a bugetelor rectificate ale institutiilor publice finantate integral ori partial din bugetul local si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, dupa caz, cu sumele repartizate potrivit alin. (13);
b) existenta deschiderilor de credite bugetare disponibile cel putin la nivelul ordinelor de plata prezentate;
c) sumele inscrise in ordinele de plata, depuse potrivit alin. (14), sunt in limita sumelor inscrise in acordurile incheiate si a sumelor reprezentand plati restante pe care unitatile/ subdiviziunile administrativ-teritoriale/institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale le datoreaza bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale;
d) sumele sunt utilizate conform destinatiei pentru care au fost alocate de catre directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice;
e) sumele din certificatele de atestare fiscala care au stat la baza suplimentarii sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale sunt reconfirmate de organele fiscale centrale. In acest scop, la data primirii documentelor de plata depuse de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, unitatile Trezoreriei Statului vor solicita organelor fiscale centrale competente actualizarea sumelor din certificatele de atestare fiscala care au stat la baza suplimentarii sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, acestea avand obligatia de a actualiza/confirma sumele respective in cadrul aceleiasi zile. In cazul in care sumele care fac obiectul documentelor de plata depuse de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale sunt mai mari decat cele cuprinse in certificatele de atestare fiscala actualizate, acestea se restituie/resping pentru a fi refacute in termen de o zi lucratoare de la restituire/respingere.
(16) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale care se vireaza in conturile bugetelor locale potrivit prevederilor alin. (15) vor fi diminuate fata de cele aprobate prin decizie a conducatorului entitatii la care s-a depus initial cererea, atat cu eventualele obligatii fiscale stinse dupa data eliberarii certificatelor de atestare fiscala care au stat la baza solicitarii sumelor defalcate de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, cat si cu sumele inscrise in documentele de plata care nu indeplinesc conditiile alin. (14). Cu diferenta dintre sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale repartizate si cele virate in conturile acestora, unitatile/ subdiviziunile administrativ-teritoriale isi diminueaza bugetele locale, inclusiv bugetele rectificate ale institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, dupa caz, modificate potrivit alin. (14) lit. a).
(17) Unitatile Trezoreriei Statului transmit titularilor de cont copii ale documentelor de plata aferente achitarii obligatiilor prevazute la alin. (3) si (4) la adresele comunicate de acestia si elibereaza extrase de cont potrivit prevederilor legale in vigoare. Titularii conturilor vor inregistra in contabilitatea proprie stingerea obligatiilor fiscale si a obligatiilor de plata restante fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari/furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, dupa caz, si vor transmite furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari/furnizorilor care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari care au de incasat sume restante de la furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, ale caror obligatii fiscale au fost stinse, copii ale extraselor de cont si ale documentelor de plata care vor sta la baza inregistrarii in contabilitatea acestora a stingerii creantelor de natura comerciala si a obligatiilor fiscale aferente operatiunilor respective, potrivit reglementarilor contabile aplicabile.
(18) Sumele alocate potrivit prevederilor alin. (3)-(16), repartizate si neutilizate pana la data de 23 octombrie 2020 inclusiv, se comunica Ministerului Finantelor Publice de catre directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice pana la data de 30 octombrie 2020 inclusiv, in vederea retragerii lor.
(19) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale raspund de realitatea si exactitatea sumelor inscrise in documentele prevazute la alin. (5), precum si de conformitatea datelor inscrise in aceste documente cu cele din documentele justificative care au stat la baza intocmirii lor.
(20) Raspunderea pentru stabilirea sumelor solicitate care fac obiectul cererilor depuse, precum si pentru utilizarea acestora in conformitate cu prevederile prezentului articol revine ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale.
(21) In aplicarea prevederilor alin. (3)-(17), in termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se emit norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Articolul 26
Influente asupra bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2020 al Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate sunt prevazute in anexa nr. 6.

Sectiunea a 2-a Dispozitii tranzitorii si finale

Articolul 27
(1) Se autorizeaza ordonatorii principali de credite sa introduca modificari in volumul si structura bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2020 ale institutiilor publice subordonate finantate partial din venituri proprii, inclusiv prin introducerea de titluri noi, sa efectueze virari de credite de angajament si credite bugetare, inclusiv la si de la cheltuieli de personal, proiecte cu finantare externa nerambursabila si cheltuieli de capital, si intre bugetele acestora, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate la titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice in termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) In aplicarea prevederilor alin. (1) nu se pot efectua virari de credite de angajament si credite bugetare de la alineatul „Finantare externa nerambursabila“.

Articolul 28
Se autorizeaza ordonatorii principali de credite sa efectueze si sa aprobe virari de credite bugetare si/sau de credite de angajament neutilizate de la „Obiective/proiecte de investitii in continuare“ si „Obiective/proiecte de investitii noi“ la pozitia „Alte cheltuieli de investitii“, cuprinse in programul de investitii publice, anexa la bugetul acestora si al institutiilor publice subordonate finantate partial din venituri proprii, in limita prevederilor bugetare aprobate.

Articolul 29
(1) Se autorizeaza institutiile din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala sa introduca modificari in volumul si in structura bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2020 ale institutiilor de invatamant superior militar subordonate, finantate integral din venituri proprii, inclusiv la si de la cheltuieli de personal, proiecte cu finantare externa nerambursabila si cheltuieli de capital, cu incadrarea in prevederile aprobate la titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, articolul 51.01 „Transferuri curente“, alineatul 51.01.59 „Transferuri de la bugetul de stat catre institutii de invatamant superior militar, ordine publica si securitate nationala“ si in prevederile aprobate la titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, articolul 51.02 „Transferuri de capital“, alineatul 51.02.44 „Transferuri de la bugetul de stat catre institutii de invatamant superior militar, ordine publica si securitate nationala pentru finantarea investitiilor“.
(2) Se autorizeaza institutiile din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala sa introduca modificari in volumul si in structura bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2020 ale unitatilor din reteaua sanitara proprie, finantate integral din venituri proprii, inclusiv la si de la cheltuieli de personal, proiecte cu finantare externa nerambursabila si cheltuieli de capital, cu incadrarea in prevederile aprobate la titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, articolul 51.01 „Transferuri curente“, alineatul 51.01.03 „Actiuni de sanatate“ si prevederile aprobate la titlul 51 „Transferuri intre unitati ale administratiei publice“, articolul 51.02 „Transferuri de capital“, alineatul 51.02.12 „Transferuri pentru finantarea investitiilor la spitale“.
(3) In aplicarea prevederilor alin. (1) si (2) nu se pot efectua virari de credite de angajament si credite bugetare de la alineatul „Finantare externa nerambursabila“.

Articolul 30
(1) In anul 2020, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prin hotarare a Guvernului, pot fi alocate sume ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat si pentru finantarea unor cheltuieli aferente obligatiilor de plata care nu pot fi asigurate din bugetul aprobat, precum si cele aferente implementarii masurilor de combatere si prevenire a raspandirii infectarii cu coronavirusul COVID-19.
(2) In anul 2020, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si de la prevederile art. 21 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului se pot aloca, pe baza de hotarari ale Guvernului, sume pentru suplimentarea transferurilor din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat.
(3) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile corespunzatoare in structura cheltuielilor bugetului de stat si in volumul si structura bugetului Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, in vederea majorarii acestuia cu sumele alocate din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, potrivit alin. (2).
(4) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile corespunzatoare in volumul si structura veniturilor si cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat, in vederea majorarii cu sumele alocate din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, potrivit alin. (2).

Articolul 31
Se autorizeaza ordonatorii principali de credite sa detalieze influentele aprobate prin prezenta ordonanta de urgenta in bugetele lor si in anexele la acestea pe anul 2020, sa efectueze virari de credite de angajament si credite bugetare intre articolele si alineatele titlurilor de cheltuieli pentru care sunt aprobate influente in anexa nr. 2 si anexa nr. 7, sa introduca proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile noi si sa comunice Ministerului Finantelor Publice, in termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, detalierea modificarilor aprobate conform acesteia.

Articolul 32
(1) Influentele prevazute in anexa nr. 2 pentru bugetele Secretariatului General al Guvernului, Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Sanatatii, Agentiei Nationale de Integritate, Serviciului de Telecomunicatii Speciale si Autoritatii Electorale Permanente cuprind si sumele aprobate potrivit anexei la Hotararea Guvernului nr. 578/2020 privind stabilirea cheltuielilor necesare pregatirii si desfasurarii in bune conditii a alegerilor locale din anul 2020.
(2) Cu sumele alocate in conditiile alin. (1) si ramase neutilizate dupa incheierea perioadei electorale se majoreaza Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului prevazut in bugetul de stat pe anul 2020.

Articolul 33
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se repartizeaza sumele retinute in proportie de 10% conform art. 21 alin. (5) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 34
(1) Disponibilitatile in suma de 1.670.129 mii lei aflate la data de 4 august 2020 in soldul fondurilor administrate de Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A. conform prevederilor art. 10 lit. a)-c) din Legea nr. 96/2000 privind organizarea si functionarea Bancii de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se reflecta in executia bugetului de stat pe anul 2020 la pozitia distincta de la titlul „Imprumuturi“, prevazuta la art. 12 alin. (2) din aceeasi lege, in debitul contului corespunzator de cheltuieli bugetare deschis la Trezoreria Statului si in limita creditelor bugetare aprobate in acest scop.
(2) Pentru reflectarea operatiunilor prevazute la alin. (1), Ministerul Finantelor Publice va elabora norme aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) Sumele utilizate de Banca de Export-Import a Romaniei conform prevederilor art. 12 alin. (1) din Legea nr. 96/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, inclusiv dobanzile aferente sumelor respective, se vireaza pe masura recuperarii acestora la fondurile din care au fost utilizate si se folosesc in continuare conform destinatiei respectivelor fonduri.
(4) Evidentierea in bugetul general consolidat a operatiunilor efectuate de EXIMBANK aferente disponibilitatilor prevazute la alin. (1) se efectueaza in conditiile prevazute de art. 12 alin. (2^2) din Legea nr. 96/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 35
Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. b) si ale art. 26 alin. (5) din Legea nr. 69/2010, republicata, precum si ale art. 3 alin. (7) din Legea nr. 238/2019 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2020, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de –75.279,9 milioane lei.

Articolul 36
Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. a)-d), art. 17 alin. (2), art. 24 si art. 26 alin. (4) si (5) din Legea nr. 69/2010, republicata, precum si ale art. 2, art. 3 alin. (1), (4), (5) si (6) din Legea nr. 238/2019:
a) plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent in produsul intern brut, este in anul 2020 de –8,6%;
b) plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent in produsul intern brut, este de 10,6% in anul 2020;
c) pentru anul 2020, plafonul nominal al cheltuielilor totale, exclusiv asistenta financiara din partea Uniunii Europene si a altor donatori, pentru bugetul general consolidat este de 391.344,3 milioane lei, pentru bugetul de stat este de 226.132,8 milioane lei, pentru bugetul general centralizat al unitatilor administrativ-teritoriale 83.531,9 milioane lei, pentru bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate este de 44.597,0 milioane lei, pentru bugetul institutiilor/ activitatilor finantate integral si/sau partial din venituri proprii este de 34.047,1 milioane lei, alte bugete componente ale bugetului general consolidat 5.805,5 milioane lei;
d) pentru anul 2020, plafonul nominal al cheltuielilor de personal din bugetul general consolidat este de 111.811,6 milioane lei, pentru bugetul de stat este de 58.336,4 milioane lei, pentru bugetul general centralizat al unitatilor administrativ-teritoriale este de 33.899,5 milioane lei;
e) pentru anul 2020, plafonul nominal al soldului bugetului general consolidat este de –90.996,8 milioane lei, al soldului bugetului de stat este de –99.936,7 milioane lei, al soldului bugetului fondului national unic de asigurari sociale de sanatate este zero si al soldului bugetului institutiilor/activitatilor finantate integral si/sau partial din venituri proprii este de 2.261,8 milioane lei;
f) plafonul privind datoria publica, conform metodologiei Uniunii Europene pentru sfarsitul anului 2020, este de 44% din produsul intern brut;
g) plafonul privind emiterea de garantii de catre Guvern, prin Ministerul Finantelor Publice, si de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pentru anul 2020, este de 32.000 milioane lei.
Articolul 37
Anexele nr. 1-6*) fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
*) Anexele nr. 1-6 sunt reproduse in facsimil.
 

Capitolul II Modificarea unor acte normative si stabilirea unor masuri bugetare

Articolul 38

Articolul 25 din Legea bugetului de stat pe anul 2020 nr. 5/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 2 si 2 bis din 6 ianuarie 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Articolul 25
In scopul limitarii riscurilor asumate de catre stat in utilizarea instrumentelor de datorie, pentru operatiunile de administrare a pasivelor si a operatiunilor cu instrumente financiare derivate, Ministerul Finantelor Publice poate selecta firme de avocatura pentru prestarea de servicii de consultanta juridica privind elaborarea, negocierea si incheierea documentatiei-cadru si a documentatiei aferente acestor tipuri de operatiuni in limita sumei de 1.000 mii lei. In acest sens, in bugetul propriu al Ministerului Finantelor Publice, la capitolul 54.01 «Alte servicii publice generale», titlul 20 «Bunuri si servicii», pentru anul 2020, sunt prevazute credite de angajament in suma de 1.000 mii lei si credite bugetare in suma de 563 mii lei.

Articolul 39
La articolul 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2020 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 322 din 17 aprilie 2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 115/2020, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(2) Pentru aplicarea prevederilor art. 3 alin. (7) din Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, cu modificarile si completarile ulterioare, prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si de la prevederile art. 5 din Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului se pot aloca, pe baza de hotarari ale Guvernului, sume pentru transferuri din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, catre Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale.

Articolul 40
La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prevederile art. 35 din Ordonanta Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009, aprobata prin Legea nr. 126/2010, se abroga.

Articolul 41
Incepand cu 1 septembrie 2020 nivelul indemnizatiei sociale pentru pensionari, prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, aprobata prin Legea nr. 196/2009, cu modificarile ulterioare, este de 800 lei.

Articolul 42
La articolul 86 alineatul (2) din Legea nr. 127/2019 privind sistemul public de pensii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 9 iulie 2019, cu modificarile ulterioare, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
b) la data de 1 septembrie 2020 - 1.442 lei;
 

Articolul 43
La articolul 38 alineatul (4^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
c) incepand cu 1 septembrie 2021 de salariile de baza prevazute de lege pentru anul 2022.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rectificare bugetaratvapensiesalariu


Data aparitiei: 19 August 2020

Votati articolul "OUG 135/2020 privind rectificarea bugetara: majorarea anumitor sume defalcate din TVA, stingerea obligatiilor fiscale si cresterea pensiilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X