Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Girant leasing. Ce documente intocmim si cum inregistram platile?

Monografii contabilegirant leasinginregistrare platiinregistrari contabileTVA


Vom analiza mai jos cazul unei societati care este girant pentru un leasing - achizitie auto - al altei societati (ambele societati avand aceiasi asociati).

Societatea care a achizitionat autoturismele nu are venituri momentan astfel ca leasingul a fost achitat din contul societatii girante. Vom vedea astfel ce documente legale sunt necesare, precum si care va fi monografia contabila aferenta situatiei prezentate.

Solutia consultantului:

In cazul expus apreciem ca societatea care achita ratele de leasing  - societatea X - efectueaza plati in numele si in contul societatii care a achizitionat autoturismele - societatea Y .
 
Potrivit art. 137 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal, baza de impozitare a TVA nu cuprinde sumele achitate de o persoana impozabila in numele si in contul altei persoane si care apoi se deconteaza acesteia, precum si sumele incasate de o persoana impozabila in numele si in contul unei alte persoane.

Pct. 19 alin. (3) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca, in sensul art. 137 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal, sumele achitate de o persoana impozabila in numele si in contul altei persoane impozabile reprezinta sumele achitate de o persoana impozabila pentru facturi emise de diversi furnizori/prestatori pe numele altei persoane si care apoi sunt recuperate de cel care le achita de la beneficiar.
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018



Persoana care achita sume in numele si in contul altei persoane nu primeste facturi pe numele sau si nici nu emite facturi pe numele sau.

Pentru recuperarea sumelor achitate in numele si in contul altei persoane se poate emite, in mod optional, o factura de decontare de catre persoana impozabila care a achitat respectivele facturi. In situatia in care partile convin sa isi deconteze sumele achitate pe baza facturii de decontare, taxa nu va fi mentionata distinct, fiind inclusa in totalul sumei de recuperat. Factura de decontare se transmite beneficiarului insotita de factura achitata in numele sau.

Persoana care a achitat facturile in numele altei persoane nu exercita dreptul de deducere pentru sumele achitate, nu colecteaza taxa pe baza facturii de decontare si nu inregistreaza aceste sume in conturile de cheltuieli, respectiv de venituri. Beneficiarul ale carui facturi au fost achitate de alta persoana isi va deduce in conditiile legii taxa pe baza facturii care a fost emisa pe numele sau de furnizori/prestatori, factura de decontare fiind doar un document care se anexeaza la factura achitata.
 
Astfel, sumele platite de catre societatea X in numele si in contul societatii Y nu intra in baza de impozitare a TVA. Pentru decontarea sumelor nu este obligatorie emiterea unei facturi insa, conform intelegerii intre parti, societatea X poate emite facturi de decontare catre societatea Y in numele careia efectuaeaza platile.

Societatea X nu exercita dreptul de deducere pentru sumele achitate, nu colecteaza TVA pe baza facturii de decontare si nu inregistreaza aceste sume in conturile de cheltuieli, respectiv de venituri.

Societatea Y, ale carei facturi sunt achitate de societatea X  isi va deduce, in conditiile legii, taxa pe valoare adaugata pe baza facturilor emise pe numele sau de catre societatea de leasing, factura de decontare fiind doar un document care se anexeaza la factura achitata.
 
Platile efectuate in numele si in contul societatii Y se vor inregistra prin formula contabila:

 
                   461                   =                      5121
            "Debitori diversi"              "Conturi la banci in lei"
 


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Monografii contabilegirant leasinginregistrare platiinregistrari contabileTVA

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Mai 2013


Votati articolul "Girant leasing. Ce documente intocmim si cum inregistram platile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este procedura de cerere rambursare TVA pentru PFA platitor

Intrebare: Buna ziua!

Va rog sa imi indicati care este procedura, care sunt pasii de urmat, pentru a depune o cerere de rambursare de TVA, taxe si impozite achitate in contul unor venituri pentru care am emis facturi, dar care nu s-au incasat.
Starea PFA: am facturat servicii catre o societate comerciala care din Iunie 2013 este in procedura de insolventa. Am inscris PFA-ul la masa credala, insa procedura merge catre lichidare pentru societatea comerciala debitoare.
In ultimii trei ani s-au calculat, s-au impus, au fost poprite si achitate partial sumele reprezentand TVA, taxe si impozite, penalitati si dobanzi (dupa caz), toate aceste sume raportate la un venitul nerealizat si potential nerealizabil in conditiile insolventei debitorului.
Avand in vedere atat faptul ca TVA-ul, Taxele si Impozitele au fost calculate la un venit nerealizat si faptul ca unicul debitor este in procedura de insolventa, va rog sa imi indicati daca pot solicita pe baze legale rambursarea sumelor achitate deja ca fiind fara justa cauza sau necuvenite.
Va multumesc anticipat!

Cu stima,
Manase Apostol

Raspuns: Pentru acest caz, in care PFA a colectat TVA si l-a platit, se poate face o ajustare de TVA in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Mai 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016