email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Servicii gazduire web. Cum gestionam TVA-ul si impozitul pentru nerezidenti?

TVAservicii gazduire webOrdinul 1400/2012HG 44/2004nerezidenti

Vom stabili mai jos cum se inregistreaza si care sunt implicatiile fiscale (TVA in Romania, declaratii) in urma primirii unei facturi de servicii de gazduire website (Invoice) din SUA, cu mentiunea ca firma beneficiara a acestor servicii nu este inregistrata in scopuri de TVA.

Solutia consultantului:

Referitor la TVA:
Intrucat socitatea beneficiara nu este inregistrata in scop de TVA, acesteia nu ii revine nicio obligatie de declarare si plata in legatura cu TVA.

In cazul in care societatea beneficiara a serviciilor era inregistrata in scop de TVA in Romania, pentru achizitiile de servicii gazduire domeniu web se aplicau prevederile generale de stabilire a locului prestarii de la art 133 alin. (2) din Codul fiscal, conform caruia locul prestarii este acolo unde beneficiarul are stabilit sediul activitatii sale economice. In cazul de fata locul prestarii este in la sediul beneficiarului, adica potrivit art. 150 alin. (2) din Codul fiscal.

Asadar, persoana obligata la plata TVA este societatea din Romania. In acest caz, conform art. 157 alin. (2) societatea din Romania efectua plata taxei prin aplicarea taxarii inverse, si va evidentia taxa in decontul de TVA, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila (4426 = 4427). Factura se declara in decontul de TVA 300 la rd. 7 si la rd. 20.

Referitor la impozit venit nerezidenti:
2.Veniturile din inchirieri server (gazduire web) reprezinta venituri din redevente, care conform art 115 alin (1) lit d, intra in sfera impozitului pe veniturile nerezidentilor. Conform art. 116 alin (2) lit. d, impozitul este de 16% din valoarea facturii platite nerezidentului.

Impozitul pe redeventa se declara in declaratia 100 lunar, pana pe data de 25 a lunii urmatoare, iar pana pe data de 28 februarie a anului urmator, aveti obligatia depunerii declaratiei cu impozitul retinut/scutit pe veniturile realizate de nerezidenti, conform art. 119 din Codul fiscal.

In situatia in care beneficiarul de venit va transmite un Certificat de rezidenta fiscala valabil la momentul platii catre nerezidenti, in conditiile art. 118 din Codul fiscal, atunci nu se mai aplica prevederile Codului fiscal, ci ale prevederilor din Conventia de evitarea a dublei impuneri incheiata intre Romania si Statele Unite ale Americii, semnata la Washington la 4 decembrie 1973, aprobata prin Decretul nr. 238 din 23 decembrie 1974.

Conventia de evitare a dublei impuneri, aprobata prin Decret 238/1974, stabileste ca platile de redevente se impoziteaza cu procentul de 15% daca acestea sunt redevente industriale si cu procentul de 10% cele culturale.

Astfel, consideram ca daca compania din SUA va comunica certificatul de rezidenta fiscala, impozitarea se face in cel mai favorabil mod dintre cel din Conventie si cel din legislatia interna, conform art. 118 din Codul fiscal.

Normele de aplicare pentru art. 118 alin. (2) din Codul fiscal, regasite la pct. 13 din HG 44/2004, stabilesc ca, pentru a fi valabil, un certificat de rezidenta fiscala trebuie sa fie prezentat in original sau intr-o copie legalizata.

Legislatia din Romania recunoaste si certificatele emise in format electronic, daca autoritatile fiscale din statele emitente le emit in format electronic. Subliniem faptul ca daca certificatul a fost emis clasic, pe suport hartie, scanarea acestuia nu reprezinta un certificat electronic.

Potrivit prevederilor Ordinului 1400/2012, persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine au obligatia sa inregistreze contractele/documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica si a oricaror altor servicii prestate in Romania, care genereaza venituri impozabile.

Atunci cand nu este incheiat contract in forma scrisa, se inregistreaza documentele care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei: situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, studii de piata sau orice alte documente corespunzatoare.

In concluzie, in cazul dvs. nu trebuie sa inregistrati nici contractul nici facturile intrucat serviciile la care faceti referire nu sunt prestate pe teritoriul Romaniei.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAservicii gazduire webOrdinul 1400/2012HG 44/2004nerezidenti


Data aparitiei: 30 August 2013

Votati articolul "Servicii gazduire web. Cum gestionam TVA-ul si impozitul pentru nerezidenti?":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X