email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a aprobat noua amanare a platii ratelor. Care sunt conditiile pentru debitor?

Guvernul a aprobat noua amanare a platii ratelor. Care sunt conditiile pentru debitor?
rateobligatii de platafinante

Executivul a adoptat in sedinta de guvern din 27 ianuarie propunerea Ministerului de Finante de a continua si dupa 1 ianuarie 2021 masurile de sprijin acordate celor aflati in dificultate din cauza pandemiei COVID-19.

Solicitarea de suspendare a obligatiilor de plata poate fi formulata de debitor cel mai tarziu pana la data de 15 martie 2021, iar creditorul trebuie sa comunice debitorului decizia in termen de maximum 15 zile calendaristice, pana la data de 31 martie 2021. Modificarea clauzelor contractuale, ca efect al aprobarii solicitarii debitorului, se realizeaza fara incheierea de acte aditionale la contractul de credit, ci prin notificarea debitorului in termen de 30 zile calendaristice de la primirea solicitarii complete, informeaza Finantele.

Actul normativ adoptat prevede ca persoanele pot beneficia de suspendarea platii obligatiilor rezultate din creditele accesate pe o perioada de maximum noua luni, in aceasta perioada fiind incluse atat moratoriul legislativ implementat anterior, cat si moratoriile non-legislative.

Care sunt conditiile necesare pentru a putea solicita suspendarea platii obligatiilor?

- creditele au fost acordate pana la data de 30 martie 2020 inclusiv;

- creditul nu a ajuns la scadenta pana la data solicitarii formulate de debitor;

- nu a fost declarata scadenta anticipata a creditelor pana la data de 31 decembrie 2020 inclusiv;

- debitorul nu inregistreaza restante la data solicitarii suspendarii obligatiei de plata.

Poate beneficia de acordarea facilitatii de suspendare a obligatiei de plata a ratelor, dobanzilor si comisioanelor aferente creditului, debitorul ale carui venituri au fost afectate direct sau indirect de situatia grava generata de pandemia COVID-19. Debitorul, cu exceptia persoanelor fizice, trebuie sa declare pe propria raspundere diminuarea veniturilor/incasarilor medii lunare cu minimum 25% in ultimele trei luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata prin raportare la perioada similara din anii 2019/2020 si faptul ca se afla in imposibilitatea de a onora obligatiile de plata aferente creditului.

Pentru debitorii persoane fizice care au contractat credite ipotecare si care au beneficiat de suspendarea obligatiilor de plata in prealabil conform OUG nr.37/2020, dar nu au accesat perioada maxima de suspendare de noua luni, dobanda esalonata si garantata de stat initial este majorata cu dobanda suspendata la plata in baza cadrului legal actual, urmand a fi platita in 60 de rate lunare egale incepand cu luna urmatoare expirarii noii perioade de suspendare a platilor, mai precizeaza Finantele.

Rezultatele implementarii acestei facilitati vor avea ca efect mentinerea in activitate a companiilor, implicit a locurilor de munca furnizate de acestea pe perioada in care se manifesta efectele pandemiei COVID-19 si protejarea persoanelor fizice ale caror venituri au fost afectate in aceasta perioada.


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rateobligatii de platafinante


Data aparitiei: 28 Ianuarie 2021

Votati articolul "Guvernul a aprobat noua amanare a platii ratelor. Care sunt conditiile pentru debitor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X