email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INFOGRAFIC Cum pot accesa angajatorii sprijinul de la stat de 41.5% in 5 pasi

INFOGRAFIC Cum pot accesa angajatorii sprijinul de la stat de 41.5% in 5 pasi
somaj tehnicsprijin statajofmministrul muncii

Violeta Alexandru, ministrul Muncii si Protectiei Sociale, a prezentat pe Facebook procedura de accesare a sprijinului care inlocuieste somajul tehnic dupa 1 iunie. Este vorba despre decontarea a 41,5% din salariul brut lunar al fiecarui angajat caruia i se reactiveaza contractul de munca suspendat anterior.

Masura a fost introdusa prin OUG 92/2020 (Monitorul Oficial nr. 459 din 29 mai 2020). Timp de trei luni, angajatorii vor primi acest ajutor lunar, insa trebuie sa respecte si o conditie, anume sa pastreze salariatii  pana la data de 31.12.2020, exceptand lucratorii sezonieri. Nu se aplica in cazul in care incetarea contractului de munca intervine din motive neimputabile angajatorului.

Angajatorii care inceteaza contractele individuale de munca ale salariatilor anterior termenelor prevazute sunt obligati sa restituie, in totalitate, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca sumele incasate pentru fiecare persoana pentru care a incetat raportul de munca anterior termenului mentionat, plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii contractelor individuale de munca, daca incetarea acestora a avut loc in temeiul art. 55 lit. b), art. 56 alin. (1) lit. d) si e) si art. 65 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

"Urmatorul pas concret - sprijin intr-un cuantum de 41,5% din costul salarial pentru cei care au fost in somaj tehnic si revin in activitate. Platile prin rambursare, conform deciziei. Asa fiind decizia, am scurtat termenul ANOFM de evaluare documente si livrare fonduri la 10 zile (maxim). Stiu ca cer din ce in ce mai mult pentru ca trebuie sa se miste lucrurile repede. Va fi la fel, simplu de depus solicitarile, rapiditate in procesarea lor si in livrarea fondurilor pentru angajati. Gestionam ambele masuri, somaj tehnic si 41,5% in aceasta perioada. Masurile sunt simple pentru a se putea implementa rapid.", a scris ministrul Muncii pe Facebook.
 

PASII pentru accesarea sprijinului de a 41,5% din salariu

Angajatorii trebuie sa urmeze cinci pasi:


1: Angajatorul plateste salariile (ex.: 5 iulie)
2. Angajatorul plateste contributiile la stat (pana la 25 iulie)
3. Angajatorul depune la AJOFM documente pentru decont 41.5% din salariu (intre 1 si 25 iulie)
4. Procesare cerere la AJOFM
5. AJOFM deconteaza in maxim 10 zile



"Pregatim noi masuri. Avansam cu fiecare etapa. VA fi bine, pana la urma!", a incheiat Violeta Alexandru postarea.

 

Foto: Facebook - Violeta Alexandru


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicsprijin statajofmministrul muncii


Data aparitiei: 05 Iunie 2020

Votati articolul "INFOGRAFIC Cum pot accesa angajatorii sprijinul de la stat de 41.5% in 5 pasi":
Rating:

Nota: 4.43 din 5 din 43 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X