email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce tratament fiscal aplicam unor cheltuieli efectuate cu ocazia evaluarii pentru acreditare?

evaluarecomisie de evaluarecheltuieli cadouricheltuieli acreditarecodul fiscal

In analiza de mai jos, vom vedea cum se trateaza cheltuielile efectuate cu ocazia evaluarii pentru acreditare, mentinere acreditare pentru firma: cazare si masa platite pentru membrii comisiei de evaluare, decontarea combustibilului pentru deplasarea la firma noastra, cumpararea si oferirea de produse, precum si masa comandata pentru salariatii societatii care au stat peste program pentru a sprijini procesul.

Potrivit art, 25 alin. (1) din Codul fiscal, pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare, precum si taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile datorate catre camerele de comert si industrie, organizatiile patronale si organizatiile sindicale.

Cheltuielile aferente deplasarii membrilor comisiei de evaluare nu pot reprezenta cheltuieli efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice a societatii, acestea reprezentand cheltuieli nedeductibile in masura in care sunt suportate de aceasta.

Societatea are posibilitatea efectuarii de cheltuielii pentru acordarea unor cadouri, tratatii si mese insa acestea trebuie acordate partenerilor de afaceri efectuate in scopul desfasurarii afacerii. Justificarea unor asemenea cheltuieli pentru fi considerate deductibile limitat urmeaza a fi legata prin urmare de asemenea evenimente, negocieri, intalniri cu partenerii de afaceri.

In concluzie, totalitatea cheltuielilor suportate de societate de natura celor analizate nu vor reprezenta cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.

In ceea ce priveste masa suportata de angajator pentru propii salaiati, indiferent de cuantum suportata de angajator, aceasta este considerata avantaj impozabil. Potrivit alin. (3) lit. b) al art. 76 din Codul fiscal, sunt considerate avantaje impozabile cazarea, hrana, imbracamintea, personalul pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit sau la un pret mai mic decat pretul pietei.

Exceptate de la plata impozitului pe venit, astfel cum dispune art. 76 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal sunt doar drepturile de hrana acordate de angajatori angajatilor, in conformitate cu legislatia in vigoare. Prin urmare, in situatia in care societatea acorda o masa gratuita salariatilor care nu se incadreaza printre persoanele care au dreptul potrivit unor dispozitii legale la drepturi/alocatii de hrana, contravaloarea acesteia este considerata, din punct de vedere fiscal, avantaj impozitat prin cumulare cu celelalte venituri salariale primite in luna respectiva.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.


de Dani Cucu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarecomisie de evaluarecheltuieli cadouricheltuieli acreditarecodul fiscal


Data aparitiei: 14 Iulie 2016

Votati articolul "Ce tratament fiscal aplicam unor cheltuieli efectuate cu ocazia evaluarii pentru acreditare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X