Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Ce tratament fiscal aplicam unor cheltuieli efectuate cu ocazia evaluarii pentru acreditare?

evaluarecomisie de evaluarecheltuieli cadouricheltuieli acreditarecodul fiscal

In analiza de mai jos, vom vedea cum se trateaza cheltuielile efectuate cu ocazia evaluarii pentru acreditare, mentinere acreditare pentru firma: cazare si masa platite pentru membrii comisiei de evaluare, decontarea combustibilului pentru deplasarea la firma noastra, cumpararea si oferirea de produse, precum si masa comandata pentru salariatii societatii care au stat peste program pentru a sprijini procesul.

Potrivit art, 25 alin. (1) din Codul fiscal, pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare, precum si taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile datorate catre camerele de comert si industrie, organizatiile patronale si organizatiile sindicale.

Cheltuielile aferente deplasarii membrilor comisiei de evaluare nu pot reprezenta cheltuieli efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice a societatii, acestea reprezentand cheltuieli nedeductibile in masura in care sunt suportate de aceasta.

Societatea are posibilitatea efectuarii de cheltuielii pentru acordarea unor cadouri, tratatii si mese insa acestea trebuie acordate partenerilor de afaceri efectuate in scopul desfasurarii afacerii. Justificarea unor asemenea cheltuieli pentru fi considerate deductibile limitat urmeaza a fi legata prin urmare de asemenea evenimente, negocieri, intalniri cu partenerii de afaceri.

In concluzie, totalitatea cheltuielilor suportate de societate de natura celor analizate nu vor reprezenta cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.

In ceea ce priveste masa suportata de angajator pentru propii salaiati, indiferent de cuantum suportata de angajator, aceasta este considerata avantaj impozabil. Potrivit alin. (3) lit. b) al art. 76 din Codul fiscal, sunt considerate avantaje impozabile cazarea, hrana, imbracamintea, personalul pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit sau la un pret mai mic decat pretul pietei.

Exceptate de la plata impozitului pe venit, astfel cum dispune art. 76 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal sunt doar drepturile de hrana acordate de angajatori angajatilor, in conformitate cu legislatia in vigoare. Prin urmare, in situatia in care societatea acorda o masa gratuita salariatilor care nu se incadreaza printre persoanele care au dreptul potrivit unor dispozitii legale la drepturi/alocatii de hrana, contravaloarea acesteia este considerata, din punct de vedere fiscal, avantaj impozitat prin cumulare cu celelalte venituri salariale primite in luna respectiva.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Iulie 2016


Votati articolul "Ce tratament fiscal aplicam unor cheltuieli efectuate cu ocazia evaluarii pentru acreditare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Gestiune intre magazine

Intrebare: Buna ziua.
Am si eu o intrebare. O firma detine doua magazine care sunt aprovizionate de catre un producator care emite factura pentru fiecare magazin in parte.
Am avut insa, un caz in care intr-un magazin nu s-a vandut un produs anume si a trebuit sa il transferam in celalat magazin, cu aviz de insotire a marfii. Problema este ca cele doua magazine au preturi diferite (cel din provincie are un pret putin mai mic, celalalt care a transferat marfa are un pret mai mare). Vanzatoarea de acolo a emis avizul cu pretul ei de vanzare, cel putin mai scump.
Acum eu nu stiu cum sa procedez, intrucat in magazinul in care a fost trimisa marfa pretul de vanzare este altul, putin mai mic. Ce trebuie sa fac sau cum ar trebui sa facem de acum incolo ca sa nu se mai creeze astfel de probleme.
Cum pot sa fac NIR la avizul primit daca pretul de vanzare trecut in aviz de catre vanzatoarea care a predat marfa este de 10 lei pe produs iar pretul de vanzare la magazinul care a primit marfa este de doar 9.5 ?
Vanzatoarea de la magazinul din Bucuresti, o "cu experienta in domeniu", insista ca ea trebuie sa treaca pretul de vanzare ca sa isi scada soldul, eu ma gandesc ca poate se putea trece pe aviz doar cantitatea livrata. Nu stiu daca e corect sau nu. Va rog din suflet sa imi explicati si mie daca puteti.
Multumim!

Raspuns: intr?rile in gestiune se fac la pretul de vanzare cu amanuntul - iesirile din gestiune se fac tot...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI