Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Cresterea eficientei si dinamicii colectarii veniturilor bugetare pe primele 10 luni din acest an

anafcolectare venituricontribuabili maristructura anaf

Agentia Nationala de Administrare Fiscala este unitate centrala aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice care are misiunea de a colecta si gestiona eficient impozitele, taxele, contributiile sociale si alte sume datorate bugetului general consolidat, pentru a asigura resursele necesare finantarii cheltuielilor publice. ANAF a demarat, inca din anul 2013, un amplu proces de modernizare si dezvoltare a activitatii curente, a proceselor si a instrumentelor de lucru. Proiectul de Modernizare a Administratiei Fiscale din Romania, dezvoltat de ANAF cu sprijinul Bancii Mondiale, se subscrie programului multianual de modernizare prin care se doreste o administratie fiscala caracterizata de profesionalism, calitate si eficienta.

Obiectivele de dezvoltare ale acestui Proiect sunt:

>>cresterea eficientei si eficacitatii in procesul de colectare a impozitelor si contributiilor sociale; >>imbunatatirea conformarii voluntare;
>>reducerea poverii asupra contribuabililor pentru asigurarea conformarii.

Proiectul a atras dupa sine investitiile necesare pentru a se putea atinge obiectivele principale ale Guvernului, inclusiv restructurarea si dezvoltarea organizationala aferenta, schimbarile de management si infrastructura necesare pentru implementarea optima a unui sistem automatizat integrat. Proiectul include sprijin financiar si tehnic pentru metodologiile si procedurile de colectare a veniturilor, tehnologia informatiei si alte infrastructuri tehnologice; formare si asistenta tehnica pentru a sprijini deciziile managementului ANAF referitoare la structura si managementul organizatiei, cat si rafinarea/perfectionarea sistemelor operationale necesare pentru a asigura ca economia obtine beneficii maxime din aceasta investitie.

Acesta este structurat pe patru componente: Componenta 1: Dezvoltare institutionala Componenta 2: Cresterea eficientei si eficacitatii operationale Componenta 3: Serviciile pentru contribuabili si comunicarea organizatiei Componenta 4: Coordonarea si managementul Proiectului. In urma implementarii acestui proiect se asteapta urmatoarele rezultate: ▪ Cresterea nivelului conformarii voluntare la declarare si plata; ▪ Scaderea costului colectarii; ▪ Cresterea satisfactiei contribuabililor privind integritatea si calitatea serviciilor oferite.

Obiectivele reformei la nivelul ANAF pentru perioada 2012-2016 transpuse si in plan local sunt:
- imbunatatirea conformarii voluntare;
- combaterea ferma a evaziunii fiscale;
- cresterea eficientei colectarii.

Transpunerea in practica a acestor obiective cuprinde o serie de masuri, dintre care amintim:
- simplificarea procedurilor si cresterea calitatii serviciilor, bazata mai ales pe cresterea gradului de utilizare si diversificare a serviciilor electronice, imbunatatirea asistentei oferite contribuabililor si introducerea standardelor de calitate;


Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


- imbunatatirea modului de segmentare a contribuabililor in contribuabili mari, mijlocii si mici si de alocare a resurselor pentru administrarea acelor categorii de contribuabili care genereaza cea mai mare pondere a veniturilor bugetare;
- combaterea riscurilor de neconformare la inregistrare, la declararea la plata, cu accent pe intarirea analizei de risc in special la inregistrarea ca platitor de TVA, revizuirea procedurilor de programare in control si dezvoltarea functiei de control documentar;
- cresterea eficacitatii sanctiunilor administrative, recuperarea mai buna a obligatiilor bugetare rezultate din frauda si evaziune fiscala si o mai buna cooperare cu organele de cercetare si urmarire penala, in asa fel incat sa creasca numarul de cazuri pentru care se obtine o condamnare in urma sesizarilor penale inaintate de catre structurile ANAF;

- organizarea aparatului teritorial pe o structura regionala si reducerea in continuare a retelei de administratii financiare pentru cresterea eficientei organizationale si diminuarea riscurilor de aparitie a coruptiei;

- recalificarea si redistribuirea personalului catre domeniile deficitare (inspectie fiscala, control vamal ulterior, asistenta contribuabili, structuri dedicate contribuabililor mari si mijlocii sau unitatilor cu un numar mare de contribuabili) si recrutarea de specialisti pentru functii cu valoare adaugata mare (tehnologia informatiei si comunicatiilor, juridic, anumite functii de management) cu incadrarea in numarul aprobat de posturi.



Cititi mai multe aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Noiembrie 2016


Votati articolul "Cresterea eficientei si dinamicii colectarii veniturilor bugetare pe primele 10 luni din acest an":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Livrare marfa catre un stat membru

Intrebare: Este corecta mentiunea Neimpozabil in Romania, pe factura de vanzare catre un client extern, membru UE, platitor de Tva? Si ce alte documente trebuie intocmite , in afara de confirmarea Vies de la ANAF?

Va multumesc!

Raspuns: In cazul in care ambele societati sunt platitoare de TVA si au un cod valid (sunt inregistrate in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate. Ce se mai modifica?

    • Activitatea contabila va fi supusa unor noi reguli dupa ce un proiect de act normativ a fost recent adoptat in Parlament, urmand sa fie trimis spre promulgare. Prin nou proiect, expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate si nu comerciale cum permite legislatia actuala.  Proiectul modifica si completeaza inclusiv Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a...» citeste mai departe aici

  • Reguli drastice pentru contabili si consultanti fiscali

    • Contabilii, consultantii fiscali, avocatii si bancile vor avea in curand de infruntat o legislatie mult mai dura, printr-unn nou set de reguli drastice pregatit de Comisia Europeana. Astfel, persoanele care exercita profesiile amintite si care pregatesc sisteme fiscale pentru clienti trebuie sa se pregateasca pentru noile conditii care vor deveni obligatorii, inclusiv pentru Romania.  Sistemele de planificare fiscala transfrontaliere care prezinta anumite caracteristici sau tra...» citeste mai departe aici

  • Limite deductibilitate pentru unele categorii de cheltuieli in 2017. Noul Ghid ANAF

    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modificările si completările ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota d...» citeste mai departe aici

  • Raportarile contabile la 30 iunie se depun pana la 16 august 2017. OMFP nr. 895/2017

    • Conform prevederilor in vigoare, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 de lei au obligatia de a depune raportarile contabile la 30 iunie la unitatile teritoriale ale Ministerului de Finante, pana la 16 august 2017. In acest sens, OMFP nr. 895/2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contab...» citeste mai departe aici

  • Contabilitate Uber. Totul despre facturi, inregistrari contabile si obligatiile fiscale pentru taxi-urile Uber

    • Prevederile legislative in ce priveste colaborarea cu Uber sau incheierea unor contracte care prevad prestarea de servicii de transport in aceasta forma de organizare juridica par sa aiba, la o prima vedere, unele lacune.  Unii consultanti sunt de parere ca orice colaborare cu Uber necesita obligatia colaboratorilor sa fie inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari. Firmele nou-infiintate, neplatitoare de TVA, au obligatai de a obtine un cod valid de TVA pentru operatiu...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate. Cum se pot cesiona creantele catre ANAF?

    • In cazul urmator, o firma se confrunta cu situatia in care unii clienti nu isi achita facturile la scadenta si nici nu doresc plata acestora prin intermediul procedurii de cesionare a facturilor catre o institutie bancara (factoring). Vom vedea care este procedura si in ce conditii se pot cesiona creantele neincasate catre ANAF. Administratorul societatii, ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective, dupa cum se prevede la art. 10 din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X