Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Cresterea eficientei si dinamicii colectarii veniturilor bugetare pe primele 10 luni din acest an

anafcolectare venituricontribuabili maristructura anaf

Agentia Nationala de Administrare Fiscala este unitate centrala aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice care are misiunea de a colecta si gestiona eficient impozitele, taxele, contributiile sociale si alte sume datorate bugetului general consolidat, pentru a asigura resursele necesare finantarii cheltuielilor publice. ANAF a demarat, inca din anul 2013, un amplu proces de modernizare si dezvoltare a activitatii curente, a proceselor si a instrumentelor de lucru. Proiectul de Modernizare a Administratiei Fiscale din Romania, dezvoltat de ANAF cu sprijinul Bancii Mondiale, se subscrie programului multianual de modernizare prin care se doreste o administratie fiscala caracterizata de profesionalism, calitate si eficienta.

Obiectivele de dezvoltare ale acestui Proiect sunt:

>>cresterea eficientei si eficacitatii in procesul de colectare a impozitelor si contributiilor sociale; >>imbunatatirea conformarii voluntare;
>>reducerea poverii asupra contribuabililor pentru asigurarea conformarii.

Proiectul a atras dupa sine investitiile necesare pentru a se putea atinge obiectivele principale ale Guvernului, inclusiv restructurarea si dezvoltarea organizationala aferenta, schimbarile de management si infrastructura necesare pentru implementarea optima a unui sistem automatizat integrat. Proiectul include sprijin financiar si tehnic pentru metodologiile si procedurile de colectare a veniturilor, tehnologia informatiei si alte infrastructuri tehnologice; formare si asistenta tehnica pentru a sprijini deciziile managementului ANAF referitoare la structura si managementul organizatiei, cat si rafinarea/perfectionarea sistemelor operationale necesare pentru a asigura ca economia obtine beneficii maxime din aceasta investitie.

Acesta este structurat pe patru componente: Componenta 1: Dezvoltare institutionala Componenta 2: Cresterea eficientei si eficacitatii operationale Componenta 3: Serviciile pentru contribuabili si comunicarea organizatiei Componenta 4: Coordonarea si managementul Proiectului. In urma implementarii acestui proiect se asteapta urmatoarele rezultate: ▪ Cresterea nivelului conformarii voluntare la declarare si plata; ▪ Scaderea costului colectarii; ▪ Cresterea satisfactiei contribuabililor privind integritatea si calitatea serviciilor oferite.

Obiectivele reformei la nivelul ANAF pentru perioada 2012-2016 transpuse si in plan local sunt:
- imbunatatirea conformarii voluntare;
- combaterea ferma a evaziunii fiscale;
- cresterea eficientei colectarii.

Transpunerea in practica a acestor obiective cuprinde o serie de masuri, dintre care amintim:
- simplificarea procedurilor si cresterea calitatii serviciilor, bazata mai ales pe cresterea gradului de utilizare si diversificare a serviciilor electronice, imbunatatirea asistentei oferite contribuabililor si introducerea standardelor de calitate;


Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii


- imbunatatirea modului de segmentare a contribuabililor in contribuabili mari, mijlocii si mici si de alocare a resurselor pentru administrarea acelor categorii de contribuabili care genereaza cea mai mare pondere a veniturilor bugetare;
- combaterea riscurilor de neconformare la inregistrare, la declararea la plata, cu accent pe intarirea analizei de risc in special la inregistrarea ca platitor de TVA, revizuirea procedurilor de programare in control si dezvoltarea functiei de control documentar;
- cresterea eficacitatii sanctiunilor administrative, recuperarea mai buna a obligatiilor bugetare rezultate din frauda si evaziune fiscala si o mai buna cooperare cu organele de cercetare si urmarire penala, in asa fel incat sa creasca numarul de cazuri pentru care se obtine o condamnare in urma sesizarilor penale inaintate de catre structurile ANAF;

- organizarea aparatului teritorial pe o structura regionala si reducerea in continuare a retelei de administratii financiare pentru cresterea eficientei organizationale si diminuarea riscurilor de aparitie a coruptiei;

- recalificarea si redistribuirea personalului catre domeniile deficitare (inspectie fiscala, control vamal ulterior, asistenta contribuabili, structuri dedicate contribuabililor mari si mijlocii sau unitatilor cu un numar mare de contribuabili) si recrutarea de specialisti pentru functii cu valoare adaugata mare (tehnologia informatiei si comunicatiilor, juridic, anumite functii de management) cu incadrarea in numarul aprobat de posturi.



Cititi mai multe aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Noiembrie 2016


Votati articolul "Cresterea eficientei si dinamicii colectarii veniturilor bugetare pe primele 10 luni din acest an":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Provizioane -pentru garantia platita la chirie

Intrebare: Buna ziua,
Pentru garantia platita in cazul inchirierii unui spatiu comercial,in cat timp se poate trece pe cheltuieli?Si care sunt inregistrarile contabile?

Multumesc!


Raspuns: garantia se recupereaza, nu se trece pe cheltuieli decit in cazul falimentului, in urma unei...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?

    • In randurile urmatoare, avem spre analiza cazul unui client care datoreaza societatii contravaloarea mai multor facturi pentru chirie si asupra caruia s-a deschis procedura insolventei. In luna septembrie, instanta de judecata dispune inchiderea procedurii insolventa impotriva clientului respectiv inchiderea falimentului si radierea acestuia din Registrul Comertului. Stabilim daca societatea va trebui sa intocmeasca pentru fiecare factura neincasata cate o factura de stornare in vederea ajust...» citeste mai departe aici

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit. Vom vedea in ce luna se poate intocmi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X