Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Cresterea eficientei si dinamicii colectarii veniturilor bugetare pe primele 10 luni din acest an

anafcolectare venituricontribuabili maristructura anaf

Agentia Nationala de Administrare Fiscala este unitate centrala aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice care are misiunea de a colecta si gestiona eficient impozitele, taxele, contributiile sociale si alte sume datorate bugetului general consolidat, pentru a asigura resursele necesare finantarii cheltuielilor publice. ANAF a demarat, inca din anul 2013, un amplu proces de modernizare si dezvoltare a activitatii curente, a proceselor si a instrumentelor de lucru. Proiectul de Modernizare a Administratiei Fiscale din Romania, dezvoltat de ANAF cu sprijinul Bancii Mondiale, se subscrie programului multianual de modernizare prin care se doreste o administratie fiscala caracterizata de profesionalism, calitate si eficienta.

Obiectivele de dezvoltare ale acestui Proiect sunt:

>>cresterea eficientei si eficacitatii in procesul de colectare a impozitelor si contributiilor sociale; >>imbunatatirea conformarii voluntare;
>>reducerea poverii asupra contribuabililor pentru asigurarea conformarii.

Proiectul a atras dupa sine investitiile necesare pentru a se putea atinge obiectivele principale ale Guvernului, inclusiv restructurarea si dezvoltarea organizationala aferenta, schimbarile de management si infrastructura necesare pentru implementarea optima a unui sistem automatizat integrat. Proiectul include sprijin financiar si tehnic pentru metodologiile si procedurile de colectare a veniturilor, tehnologia informatiei si alte infrastructuri tehnologice; formare si asistenta tehnica pentru a sprijini deciziile managementului ANAF referitoare la structura si managementul organizatiei, cat si rafinarea/perfectionarea sistemelor operationale necesare pentru a asigura ca economia obtine beneficii maxime din aceasta investitie.

Acesta este structurat pe patru componente: Componenta 1: Dezvoltare institutionala Componenta 2: Cresterea eficientei si eficacitatii operationale Componenta 3: Serviciile pentru contribuabili si comunicarea organizatiei Componenta 4: Coordonarea si managementul Proiectului. In urma implementarii acestui proiect se asteapta urmatoarele rezultate: ▪ Cresterea nivelului conformarii voluntare la declarare si plata; ▪ Scaderea costului colectarii; ▪ Cresterea satisfactiei contribuabililor privind integritatea si calitatea serviciilor oferite.

Obiectivele reformei la nivelul ANAF pentru perioada 2012-2016 transpuse si in plan local sunt:
- imbunatatirea conformarii voluntare;
- combaterea ferma a evaziunii fiscale;
- cresterea eficientei colectarii.

Transpunerea in practica a acestor obiective cuprinde o serie de masuri, dintre care amintim:
- simplificarea procedurilor si cresterea calitatii serviciilor, bazata mai ales pe cresterea gradului de utilizare si diversificare a serviciilor electronice, imbunatatirea asistentei oferite contribuabililor si introducerea standardelor de calitate;


Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii


- imbunatatirea modului de segmentare a contribuabililor in contribuabili mari, mijlocii si mici si de alocare a resurselor pentru administrarea acelor categorii de contribuabili care genereaza cea mai mare pondere a veniturilor bugetare;
- combaterea riscurilor de neconformare la inregistrare, la declararea la plata, cu accent pe intarirea analizei de risc in special la inregistrarea ca platitor de TVA, revizuirea procedurilor de programare in control si dezvoltarea functiei de control documentar;
- cresterea eficacitatii sanctiunilor administrative, recuperarea mai buna a obligatiilor bugetare rezultate din frauda si evaziune fiscala si o mai buna cooperare cu organele de cercetare si urmarire penala, in asa fel incat sa creasca numarul de cazuri pentru care se obtine o condamnare in urma sesizarilor penale inaintate de catre structurile ANAF;

- organizarea aparatului teritorial pe o structura regionala si reducerea in continuare a retelei de administratii financiare pentru cresterea eficientei organizationale si diminuarea riscurilor de aparitie a coruptiei;

- recalificarea si redistribuirea personalului catre domeniile deficitare (inspectie fiscala, control vamal ulterior, asistenta contribuabili, structuri dedicate contribuabililor mari si mijlocii sau unitatilor cu un numar mare de contribuabili) si recrutarea de specialisti pentru functii cu valoare adaugata mare (tehnologia informatiei si comunicatiilor, juridic, anumite functii de management) cu incadrarea in numarul aprobat de posturi.



Cititi mai multe aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Noiembrie 2016


Votati articolul "Cresterea eficientei si dinamicii colectarii veniturilor bugetare pe primele 10 luni din acest an":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

SRL neplatitor de TVA, facturare pentru persoana fizica din SUA

Intrebare: Buna ziua,

Reprezint un SRL (microintreprindere) care, printre altele, realizeaza software la comanda (cod CAEN 6201). Pentru clientii din UE ne-am inscris in ROI dar avem un client in SUA si nu stiu cum se factureaza / ce obligatii am.
Cum s-ar schimba situatia pentru un client persoana juridica din SUA?

Multumesc!

Raspuns: Multumesc pentru raspuns! Eu scriu programul conform contractului cu persoana din afara. La...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Anunt CECCAR: Termen-limita depunere Formular 010

    •  Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzand informatii referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declaratiei se face la ghiseu, in format hartie, sau prin posta (pentru a se evita aglomeratia de la ghiseu), prin scrisoare (...» citeste mai departe aici

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X