email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Case de marcat: facilitati, obligatii, termene

Case de marcat: facilitati, obligatii, termene
anafcase de marcatspvbon fiscal 2018

ANAF a organizat o sesiune de asistenta online pe pagina de Facebook a institutiei, cu tema “Case de marcat: facilitati, obligatii si termene”. Am realizat o scurta lista cu cele mai importante intrebari venite din partea contribuabililor si raspunsurile primite din partea specialistilor ANAF.

 

Case de marcat 2018: raspunsul ANAF


1. Intrebare: In cazul statiilor de carburanti, trebuie o avizare a casei de marcat impreuna cu solutia software? Pana acum nu trebuia. Am inteles ca este in curs o avizare speciala (a caselor/imprimantelor fiscale pentru aceasta activitate), neputandu-se folosi orice casa de marcat existenta pe piata (bineinteles, conform noilor reglementari, cu jurnal electronic). 
 

Raspuns ANAF

Exista aparate de marcat electronice fiscale dedicate pentru aceasta activitate economica, iar programele de aplicatie trebuie inregistrate la ICI.

In acest sens, HG 479/2003 prevede ca, programele de aplicatie externe interfatate cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 17 lit. a, b, e si f trebuie sa fie inregistrate in Biblioteca nationala de programe prevazuta de Hotararea Guvernului nr. 1.621/2003 pentru organizarea si functionarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti, cu modificarile si completarile ulterioare, specificand datele de identificare a aplicatiei, precum si modelele de echipamente fiscale omologate cu care se interfateaza.

Aparatele de marcat electronice fiscale destinate statiilor de comercializare a carburantilor care, in aceeasi locatie, pe langa carburanti mai comercializeaza si alte produse pot fi dotate cu doua echipamente fiscale distincte, unul pentru carburanti si unul pentru celelalte produse. Programul de aplicatie trebuie sa controleze si sa asigure gestionarea distincta a vanzarilor de carburanti de vanzarea celorlalte produse.

Aveti pe site-ul nostru publicata Lista operatorilor economici distribuitori de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, autorizati in sedinta Comisiei de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic din data de 24.05.2018. Aceasta poate fi accesata la urmatorul link: http://discutii.mfinante.ro/.../ListaDistribAutoriz290520.... In acest sens, va sugeram sa luati legatura cu distribuitorii de aparate de marcat electronice fiscale.


2. Intrebare: In cazul in care un contribuabil a achizitionat casa de marcat in luna iulie 2018, incepand cu ce data trebuie sa depuna declaratia cu datele exportate din casa de marcat?

Raspuns ANAF

Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele prevazute in OPANAF 627/2018. Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.

Obligatia intra in vigoare cu data de 1 august 2018.
 

3. Intrebare: Conform OUG28/1999 se excepteaza de la obligatia casei de marcat: k) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, Va rog sa definiti notiunea de comert prin corespondenta. In cazul in care o firma cu activitate preponderenta de comert cu ridicata vinde si prin intermediul unei platforme de comert electronic si livreaza cu masinile proprii si incaseaza numerar de la clenti, unii fiind persoane fizice, cum este considerat? Are obligtia de a detine casa de marcat? Daca da, atunci are obligatia de a emite bonuri fiscale pentru toate incasarile numerar? Daca incasarea este pentru o factura emisa acum 1 luna, tot cu bon fiscal se face?
 

Raspuns ANAF

In situatia descrisa de dumneavoastra, in care livrarea se efectueaza cu masinile societatii si incasati numerar de la clienti, aveti obligatia de a detine aparat de marcat electronic fiscal si de a emite bon fiscal.


4. Intrebare: Exista vreo posibilitate de a verifica daca bonurile fiscale emise de comercianti au fost eliberate prin case de marcat fiscalizate cu jurnal electronic? Respectiv, exista un registru public pentru a verifica numarul avizului de distributie a caselor de marcat fiscale, respectiv numarul de ordine din Registrul de evidenta a caselor de marcat fiscale instalate in judet sau in municipiul Bucuresti?
 

Raspuns ANAF

Pe site-ul nostru puteti accesa:

a) Evidenta aparatelor de marcat electronice fiscale, pe baza:
- Seriei aparatului de marcat electronic fiscal;
- Numarului autorizatiei de distributie;
- Data autorizatiei de distributie;

b) Lista operatorilor economici distribuitori de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, autorizati in sedinta Comisiei de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic din data de 24.05.2018, la urmatorul link:
http://discutii.mfinante.ro/.../ListaDistribAutoriz290520..


5. Intrebare: In cat timp se obtine NUI prin SPV?
 

Raspuns ANAF

Certificatul de atribuire NUI se emite prin SPV, dupa efectuarea verificarilor, cu respectarea termenului prevazut de cadrul legal in vigoare.


6. Intrebare: Potrivit modificarilor aduse OUG 28/1999, cum se realizeaza transmiterea datelor inregistrate prin casele de marcat cu jurnal electronic catre ANAF, respectiv care sunt termenele de transmitere?


Raspuns ANAF

Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele prevazute in OPANAF 627/2018. Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.

Obligatia intra in vigoare cu data de 1 august 2018 (ART IV din HG 804/2017).

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafcase de marcatspvbon fiscal 2018


Data aparitiei: 08 August 2018

Votati articolul "Case de marcat: facilitati, obligatii, termene":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X