Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani

 

de Silviu Stoica, valabil la 11-Apr-2010

Intrebare: Ce trebuie sa fac cu documentele financiar contabile mai vechi de 10 ani?
Am voie sa le distrug prin ardere in urma intocmirii unei comisii proprii?

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Trebuie sa aveti in vedere prevederile pct. 50-57 din anexa nr. 1 “Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile” la OMEF 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, care reglementeaza sectiunea F “Arhivarea si pastrarea registrelor si a documentelor financiar-contabile”.

In baza prevederilor art. 8 alin. 2, art. 9, art. 11, art. 12, art. 13, art. 17, art. 18, art. 181, art. 21 alin. 1 si art. 23 din Legea arhivelor nationale 16/1996, cu modificarile ulterioare, administratorul societatii comerciale (ce are calitatea de creator de documente cu valoare practica) este obligat sa ia masuri pentru intocmirea nomenclatorului documentelor de arhiva, tinerea evidentei intrarilor si iesirilor din arhiva si numirea comisiei de selectionare a documentelor de arhiva.

Documentele se elimina din arhiva de catre o comisie, sub conducerea administratorului, pe baza de proces-verbal (pct. 57 din Normele metodologice). Acest proces-verbal se inainteaza spre aprobare comisiei prevazute la art. 11 din Legea 16/1996 si, in baza aprobarii, documentele eliminate din arhiva se trimit la unitatile de colectare a deseurilor de hartie.

In plus, trebuie sa aveti in vedere ca statele de salarii trebuie pastrate in arhiva timp de 50 de ani, conform art. 25 alin. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro


Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Aprilie 2010


Votati articolul "Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratie optiuni depunere lunara D112

Intrebare: Buna ziua,
va rog sa-mi spuneti care este formularul declaratiei de optiuni pentru depunerea lunara a D112, luni ar fi ultima zi de depunere la admin financiara.
Depunerea asta trimestriala nu face decat sa incurce lucrurile si nu sa le simplifice asa cum au declarat guvernantii.
Va multumesc pentru colaborare

Raspuns: corectie: Pentru anul 2011 puteti OPTA pentru depunerea lunarÄ? a Declara??iei privind obliga??iile...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • 25 mai 2015 - Termen depunere Declaratia 200 pentru PFA

    • Declaratia 200 se completeaza in mod obligatoriu de catre toate persoanele care realizeaza alte venituri decat cele salariale. Astfel, formularul 200 se va depune de catre toate persoanele care au realizat in anul anterior venituri in bani sau in natura, pe teritoriul Romaniei, din profesii liberale, PFA (persoane fizice autorizate), venituri din drepturi de proprietate intelectuala, cedarea folosintei bunurilor, activitati agricole pentru care veni...» citeste mai departe aici

  • Modificarea deciziei de impunere prin care au fost stabilite sume de plata cu titlu de impozit pe venit sau contributii. Comunicat ANAF

    • ANAF transmite un comunicat referitor la proiectul de ordin pentru aprobarea procedurii privind depunerea cererii de modificare a deciziei de impunere prin care au fost stabilite sume de plata cu titlu de impozit pe venit sau contributii de asigurari sociale de sanatate. Incepand cu 1 februarie 2015, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 4/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind  COdul fiscal, veniturile din activitati independente, din activitati...» citeste mai departe aici

  • SRL-D-urile cu 3 ani la activ trebuie sa isi schimbe denumirea!

    • Potrivit legislatiei in vigoare, S.R.L.-D.-urile care au implinit 3 ani de la inregistrare, incepand cu 1 ianuarie 2015, trebuie sa depuna documentele necesare pentru schimbarea denumirii. In concret, aceasta modificare consta in schimbarea sintagmei S.R.L.-D. in S.R.L.. totodata, reprezentantii S.R.L.-D.-urilor pot opta pentru o alta forma juridica, aminteste Cabinetexpert.ro. Ordonanta de urgenta nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii ...» citeste mai departe aici

  • Casare stocuri de marfa. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Cazul urmator se refera la o firma in cazul careia s-au distrus mai multe materiale, in urma  intemperiilor din timpul iernii. Materialele nu mai pot fi comercializate si se caseaza. Vom vedea daca se ajusteaza TVA-ul si daca la calculul impozitului de 3% aceste sume sunt deductibile. In plus, stabilim care va fi monografia contabila. Casarea marfurilor care au fost distruse in timpul ierni se inregistreaza pa baza de Proces verbal de casare: 607 = 371 Daca ...» citeste mai departe aici

  • Refacturare costuri intre societatile din grup. Ce tratament fiscal si TVA se aplica?

    • Obiectul analizei urmatoare il reprezinta o sucursala deschisa pe teritoriul Romaniei de firma-mama din Ungaria. La sfarsitul anului, sucursalei i se aloca de la firma mama si de la o alta sucursala din Germania, in baza a doua debite-note, cota parte a costurilor acestora, precum si alte costuri considerate efectuate in folosul sucursalei din Romania (combustibili, cheltuieli postale, salariale etc.). Stabilim ce regim de taxare se aplica in acest caz din punct de vedere TVA pentru...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X