Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani

 

de Silviu Stoica, valabil la 11-Apr-2010

Intrebare: Ce trebuie sa fac cu documentele financiar contabile mai vechi de 10 ani?
Am voie sa le distrug prin ardere in urma intocmirii unei comisii proprii?

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Trebuie sa aveti in vedere prevederile pct. 50-57 din anexa nr. 1 “Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile” la OMEF 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, care reglementeaza sectiunea F “Arhivarea si pastrarea registrelor si a documentelor financiar-contabile”.

In baza prevederilor art. 8 alin. 2, art. 9, art. 11, art. 12, art. 13, art. 17, art. 18, art. 181, art. 21 alin. 1 si art. 23 din Legea arhivelor nationale 16/1996, cu modificarile ulterioare, administratorul societatii comerciale (ce are calitatea de creator de documente cu valoare practica) este obligat sa ia masuri pentru intocmirea nomenclatorului documentelor de arhiva, tinerea evidentei intrarilor si iesirilor din arhiva si numirea comisiei de selectionare a documentelor de arhiva.

Documentele se elimina din arhiva de catre o comisie, sub conducerea administratorului, pe baza de proces-verbal (pct. 57 din Normele metodologice). Acest proces-verbal se inainteaza spre aprobare comisiei prevazute la art. 11 din Legea 16/1996 si, in baza aprobarii, documentele eliminate din arhiva se trimit la unitatile de colectare a deseurilor de hartie.

In plus, trebuie sa aveti in vedere ca statele de salarii trebuie pastrate in arhiva timp de 50 de ani, conform art. 25 alin. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro


Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016

Vezi detalii

Consilier Noul Cod Fiscal 2016
Consilier Noul Cod Fiscal 2016

Vezi detalii

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii



Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Aprilie 2010


Votati articolul "Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratie rectificativa - D112

Intrebare: Buna ziua!

Va rog sa imi spuneti cum ar trebui procedat in urmatoarea speta:
O asociatie de proprietari a incheiat conventie civila de prestari servicii pentru functia de administrator, considerand activitatea administratorului drept munca independenta. In conventie nu este precizat un program fix de lucru, nici un numar de ore/luna, iar la capitolul cheltuieli decontate este trasa o liniuta. Pentru perioada ianuarie-iunie inclusiv a anului 2012, asociatia a retinut la sursa, declarat si platit somaj, CAS 10,5% si 16% impozit pe venit, adica 16% x (venitul brut -CAS retinut - somaj retinut). Din luna august (pentru luna iulie) 2012 si pana in prezent asociatia retine la sursa, declara si plateste 5,5% CASS si 16% impozit pe venit, adica 16% x (venitul brut - CASS retinut). Mentionez ca administratorul este angajat cu norma intreaga la o alta institutie de stat. Avand in vedere modificarile aferente lunii iulie, la completarea D112 pentru luna iulie s-a operat retinerea de CASS si s-a renuntat la retinerea CAS, insa importand datele din luna anterioara, respectiv luna iunie, impozitul pe venit a ramas in luna iulie cu aceeasi valoare ca si in luna iunie. S-a retinut si declarat deci cu aproximatie cu 5 lei mai putin decat trebuia la impozitul pe venitul aferent lunii iulie. Toate declaratiile ulterioare pana la sfarsitul anului au fost completate prin preluarea informatiilor din luna anterioara, deci la toate s-a gresit valoarea impozitului pe venit cu aproximativ 5 lei in minus.
Daca asociatia depune declaratie rectificativa pentru fiecare luna din iulie pana in decembrie, corectand valoarea impozitului pe venit si platind diferenta de 5lei/luna x6 luni, asociatia va avea de platit si penalizari, dobanzi sau amenda? Care este cuantumul acestora?

Administratorul asociatiei de proprietari a propus sa restituie o suma de bani astfel incat valoarea impozitului pe venit sa fie corecta, iar asociatia sa depuna declaratii rectificative modificand doar venitul brut astfel incat sa fie corelat cu impozitul pe venit declarat si platit. In acesta situatie CASS-ul care s-a platit ar fi mai mare decat trebuia, dar credem ca este mai bine decat sa il micsoram si sa cerem banii inapoi de la stat.

Care solutie credeti ca este cea mai potrivita? Exista o alta solutie?

Multumesc anticipat pentru raspuns.

Raspuns: Pentru declaratiile rectificative nu se plateste amenda, dar avand in vedere prevederile art. 120...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X