Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani

OMEF 3.512/2008Legea 16/1996Legea contabilitatii 82/1991arhiva documenteiesire din arhiva

 

de Silviu Stoica, valabil la 11-Apr-2010

Intrebare: Ce trebuie sa fac cu documentele financiar contabile mai vechi de 10 ani?
Am voie sa le distrug prin ardere in urma intocmirii unei comisii proprii?

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Trebuie sa aveti in vedere prevederile pct. 50-57 din anexa nr. 1 “Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile” la OMEF 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, care reglementeaza sectiunea F “Arhivarea si pastrarea registrelor si a documentelor financiar-contabile”.

In baza prevederilor art. 8 alin. 2, art. 9, art. 11, art. 12, art. 13, art. 17, art. 18, art. 181, art. 21 alin. 1 si art. 23 din Legea arhivelor nationale 16/1996, cu modificarile ulterioare, administratorul societatii comerciale (ce are calitatea de creator de documente cu valoare practica) este obligat sa ia masuri pentru intocmirea nomenclatorului documentelor de arhiva, tinerea evidentei intrarilor si iesirilor din arhiva si numirea comisiei de selectionare a documentelor de arhiva.

Documentele se elimina din arhiva de catre o comisie, sub conducerea administratorului, pe baza de proces-verbal (pct. 57 din Normele metodologice). Acest proces-verbal se inainteaza spre aprobare comisiei prevazute la art. 11 din Legea 16/1996 si, in baza aprobarii, documentele eliminate din arhiva se trimit la unitatile de colectare a deseurilor de hartie.

In plus, trebuie sa aveti in vedere ca statele de salarii trebuie pastrate in arhiva timp de 50 de ani, conform art. 25 alin. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro


Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii



Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Aprilie 2010


Votati articolul "Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratii si termene de depunere pentru ONG-uri

Intrebare: Buna ziua,
o "Asociatie Club Sportiv, organizatie profesionala neguvernamentala,fara scopuri politice patrimoniale, constituita prin libera asociere a membrilor sai"- am citat din Statut, infiintata in 2014, fara activitate, decat cheltuieli de constituire, ce declaratii trebuie sa depuna?si care sunt termenele? nu are cod caen, nu este infiintata la Registrul Comertului, ci la Judecatoria de sector, are C.I.F.dat de ANAF si Certificat de Identitate Sportiva, emis de Ministerul Tineretului si Sportului. Pentru ca nu are cod caen, nu se poate completa declaratia 101, iar 392, mi-a dat erori, bilantul, banuiesc ca la fel, nici nu am incercat, va multumesc anticipat.

Raspuns: Nu se inregistreaza declaratii fiscale daca nu are activitate economica. Doar situatiile financiare...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X