Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Politica noastra de Cookies.
Atentie, Contabili!
MFP a anuntat modificari la Legea TVA de la 1 ianuarie!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Aplicarea TVA modificarile legii de la 1 ianuarie 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile





Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
Codul Fiscal 2014

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
ANGEL ACCOUNTING SERVICES SRL
Satu Mare
Societate membra CECCAR, oferim servicii complete ...
1 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDREEA SUCIU
Cluj Napoca
Expert contabil, PFA, ofer seriozitate si profesio...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Contabilitate Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani


Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani

Cuvinte cheie: OMEF 3.512/2008, Legea 16/1996, Legea contabilitatii 82/1991, arhiva documente, iesire din arhiva

 

de Silviu Stoica, valabil la 11-Apr-2010

Intrebare: Ce trebuie sa fac cu documentele financiar contabile mai vechi de 10 ani?
Am voie sa le distrug prin ardere in urma intocmirii unei comisii proprii?

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Trebuie sa aveti in vedere prevederile  pct. 50-57 din anexa nr. 1 “Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile” la OMEF 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, care reglementeaza sectiunea F “Arhivarea si pastrarea registrelor si a documentelor financiar-contabile”.

In baza prevederilor art. 8 alin. 2, art. 9, art. 11, art. 12, art. 13, art. 17, art. 18, art. 181, art. 21 alin. 1 si art. 23 din Legea arhivelor nationale 16/1996, cu modificarile ulterioare, administratorul societatii comerciale (ce are calitatea de creator de documente cu valoare practica) este obligat sa ia masuri pentru intocmirea nomenclatorului documentelor de arhiva, tinerea evidentei intrarilor si iesirilor din arhiva si numirea comisiei de selectionare a documentelor de arhiva.

Documentele se elimina din arhiva de catre o comisie, sub conducerea administratorului, pe baza de proces-verbal (pct. 57 din Normele metodologice). Acest proces-verbal se inainteaza spre aprobare comisiei prevazute la art. 11 din Legea 16/1996 si, in baza aprobarii, documentele eliminate din arhiva se trimit la unitatile de colectare a deseurilor de hartie.

In plus, trebuie sa aveti in vedere ca statele de salarii trebuie pastrate in arhiva timp de 50 de ani, conform art. 25 alin. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 15 Aprilie 2010

ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract de asociere in participatiune

Intrebare: Buna ziua! O SRL are punctul de lucru intr-un spatiu comercial inchiriat. O perioada i s-a facut factura si chitanta pentru plata chiriei, iar cand si-a negociat chiria i s-a propus o reducere si sa faca un contract de asociere in participatiune, iar acum primeste lunar doar chitanta pentru plata cota asociere fara factura. Intrebarea mea este in ce cont inregistrez plata chitante? Este gresit sa folosesc contul 612? Ce monagrafie contabila are Contract de asociere in participatiune? Multumesc!

Raspuns: Consultati Ordinul 3055/2009 cu modificarile si completarile ulterioare.<br /> Totodata, avet... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la OMEF 3.512/2008


» Deplasare externa salariat. Cum intocmim monografia

» Am pierdut formulare si documente. Cum le declaram nule?

» Studiu de caz: Documentele financiar-contabile in cazul unei intreprinderi individuale


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Aplicarea TVA modificarile legii de la 1 ianuarie 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la Legea 16/1996, Legea contabilitatii 82/1991, arhiva documente, iesire din arhiva ,


» Arhivare documente contabile. Cum procedam privind eliminarea documentelor din arhiva?

» Eliminare din arhiva a documentelor al caror termen legal de pastrare a expirat

» Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani

Vezi toate articolele referitoare la Legea 16/1996 (3)

» Depunere bilant. Cum procedam cand firma nu are contract cu un contabil?

» Arhivare documente contabile. Cum procedam privind eliminarea documentelor din arhiva?

» Societate in insolventa. TVA de plata suplimentar. Cum facem inregistrarea in contabilitate?

Vezi toate articolele referitoare la Legea contabilitatii 82/1991 (76)

» Arhivare documente contabile. Cum procedam privind eliminarea documentelor din arhiva?

» Eliminare din arhiva a documentelor al caror termen legal de pastrare a expirat

» Depunerea online a situatiilor financiare pentru anul 2011 cu semnatura electronica extinsa

Vezi toate articolele referitoare la arhiva documente (9)

» Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani

Vezi toate articolele referitoare la iesire din arhiva (1)

Alte articole publicate in data de 15 Aprilie 2010






Top cautari





© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI