Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Legea 70/2015

Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani

 

de Silviu Stoica, valabil la 11-Apr-2010

Intrebare: Ce trebuie sa fac cu documentele financiar contabile mai vechi de 10 ani?
Am voie sa le distrug prin ardere in urma intocmirii unei comisii proprii?

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Trebuie sa aveti in vedere prevederile pct. 50-57 din anexa nr. 1 “Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile” la OMEF 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, care reglementeaza sectiunea F “Arhivarea si pastrarea registrelor si a documentelor financiar-contabile”.

In baza prevederilor art. 8 alin. 2, art. 9, art. 11, art. 12, art. 13, art. 17, art. 18, art. 181, art. 21 alin. 1 si art. 23 din Legea arhivelor nationale 16/1996, cu modificarile ulterioare, administratorul societatii comerciale (ce are calitatea de creator de documente cu valoare practica) este obligat sa ia masuri pentru intocmirea nomenclatorului documentelor de arhiva, tinerea evidentei intrarilor si iesirilor din arhiva si numirea comisiei de selectionare a documentelor de arhiva.

Documentele se elimina din arhiva de catre o comisie, sub conducerea administratorului, pe baza de proces-verbal (pct. 57 din Normele metodologice). Acest proces-verbal se inainteaza spre aprobare comisiei prevazute la art. 11 din Legea 16/1996 si, in baza aprobarii, documentele eliminate din arhiva se trimit la unitatile de colectare a deseurilor de hartie.

In plus, trebuie sa aveti in vedere ca statele de salarii trebuie pastrate in arhiva timp de 50 de ani, conform art. 25 alin. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro


Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale

Vezi detalii



Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Aprilie 2010


Votati articolul "Distrugere documente contabile mai vechi de 10 ani":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Tichete cadou

Intrebare: Am o societate care ofera cadou salariatilor cu ocazia sarbatorilor pascale, tichete cadou in valoare de 300 lei .
Ce retineri se fac, tinand cont ca am depasit plafonul de 150 lei?
Va multumesc.

Raspuns: Cadourile oferite de angajatori in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Raport privind registrul-jurnal de incasari si plati si registrul inventar

    • Avand in vedere prevederile art. 7 din Ordinul nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla, potrivit carora incepand cu 1.03.2015 (data intrarii in vigoare a ordinului) se abroga: - Ordinul ministrului finantelor publice 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuab...» citeste mai departe aici

  • A fost eliminat impozitul pe bacsis. Iohannis a promulgat legea

    • Presedintele Klaus Iohannis a promulgat Legea privind aprobarea ordonantei care reglementeaza emiterea bonurilor fiscale pentru toate bunurile sau serviciile, fara prevederile privind impozitarea bacsisului, abrogate in Parlament. Prin urmare, bacsisul nu va mai fi evidentiat distinct pe bon. Presedintele Klaus Iohannis a semnat decretul pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 8/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normat...» citeste mai departe aici

  • Descarcati ultima versiune pentru cec ridicare numerar multiplu

    • Va reamintim ca cec pentru ridicare numerar multiplu reprezinta o aplicatie dezvoltata de ANAF pentru prelucrarea asistata, validarea si listarea cecurilor pentru ridicare numerar conform OMFP 1801/2014. Programul a fost actualizat la 30.06.2015 si poate fi descarcat in varianta actualizata aici. Formularul Carnet de cecuri pentru ridicare num...» citeste mai departe aici

  • Raportul Z - casa de marcat. Ce obligatii are societatea?

    • In ce masura o societate cu domeniu de activitate vanzarea cu amanuntul de produse alimentare, la raportul zilnic emis la sfarsitul fiecarei zile de casa de marcat, trebuie atasata obligatoriu si chitanta tinand cont de faptul ca raportul zilnic contine pozitii separate de gestiuni si TVA 24% si 9% iar inregistrarea in contabilitate se face pe baza acestui raport zilnic? Intr-adevar, trebuie sa anexati si chitanta la raportul zilnic emis la sfasitul fiecarei zile, chiar daca raportu...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni privind casa de marcat. Nelamuriri privind soldul Registrului de casa

    • In analiza urmatoare, pornim de la o societate dotata cu o casa de marcat electronica fiscala. La inchiderea zilei se listeaza RAPORTUL ZILNIC in care apar informatii referitoare la totalul incasarilor, numerar in sertar etc. 1. MONETARUL mai este un document care trebuie intocmit obligatoriu seara la inchidere? 2. A doua zi dimineata la deschiderea case de marcat banii ramasi de seara trebuie inregistrati in casa de marcat? 3. Soldul din registrul de casa trebui...» citeste mai departe aici

  • Inventar intermitent. Cand poate fi aplicata metoda in cazul unei institutii publice?

    • In ce masura metoda inventarului intermitent poate fi aplicata in cazul unei institutii publice? In ce conditii si care va fi temeiul legal? Reglementari privind metoda inventarului  intermitent sunt  prevazute in OMFP nr.1802/2014 si in Legea Contabilitatii nr.82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.   Aceste reglementari se aplica entitatilor care au obligatia organizarii si conducerii contabilita...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X