email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Termenul de pastrare pentru registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative

Termenul de pastrare pentru registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative
pastrare documentestate de salariilegea contabilitatii

Update 25 mai 2023: In Monitorul Oficial nr. 453 a fost publicat Ordinul nr. 1.447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile (ordinul poate fi consultat mai jos).

Pana la emiterea Legii nr. 195/2022 pentru completarea art. 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, atat legea contabilitatii, cat si reglementarile emise in aplicarea acesteia prevedeau o durata de pastrare a documentelor financiar-contabile intre 5 si 50 de ani. Durata de 50 ani se referea la statele de salarii.

Prin Legea nr. 195/2022 prevederile referitoare la pastrarea statelor de salarii au fost completate in sensul ca „Incepand cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani”.

Ulterior, prin Legea nr. 36/2023 pentru modificarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, precum si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal au fost reformulate integral prevederile referitoare la pastrarea tuturor documentelor financiar-contabile, nu doar a statelor de salarii.

Astfel, conform actualelor prevederi ale art. 25 din legea contabilitatii:
„Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii.”

Ordinul nr. 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar- contabile

Art. I. — Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 910 si 910 bis din 9 decembrie 2015, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 7. — Anexele nr. 1—3 fac parte integranta din prezentul ordin.”
2. In anexa nr. 1, dupa punctul 35 se introduce un nou punct, punctul 351, cu urmatorul cuprins:
„351. Reconstituirea prevazuta de prezentele norme este obligatorie pentru documentele financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, care se afla in termenul de pastrare prevazut de legea contabilitatii.”


3. In anexa nr. 1, dupa punctul 37 se introduce un nou punct, punctul 371, cu urmatorul cuprins:
„371. Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 din legea contabilitatii timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii.”
4. Articolul 5, punctele 38 si 39 ale anexei nr. 1, precum si anexa nr. 4 se abroga.

Art. II. — Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 170/2015, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 139 din 24 februarie 2015, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 
1. La capitolul IV, dupa punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 11, cu urmatorul cuprins:
„11. (1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor care conduc contabilitatea in partida simpla timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii.
(2) Documentele justificative care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani se pastreaza pe perioada corespunzatoare duratei de viata utila a acestora.”
2. La capitolul IV, punctele 2—4 se abroga.

Art. III. — Reglementarile contabile privind organizarea si conducerea contabilitatii in partida simpla de catre persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.103/2017, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 984 din 12 decembrie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La capitolul 2 litera B, dupa punctul 10 se introduce un nou punct, punctul 101, cu urmatorul cuprins:
„101. (1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor juridice fara scop patrimonial care conduc contabilitatea in partida simpla timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii.
(2) Documentele justificative care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani se pastreaza pe perioada corespunzatoare duratei de viata utila a acestora.”
2. La capitolul 2 litera B, punctele 11—13 se abroga.

Art. IV. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pastrare documentestate de salariilegea contabilitatii


Data aparitiei: 14 Martie 2023
Ultima actualizare: 25 Mai 2023

Votati articolul "Termenul de pastrare pentru registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Venituri din activitati independente in 2024: obligatii fiscale si 3 exemple practice

    • AJFP Dambovita a elaborat un material informativ cu privire la veniturile din activitati independente. Vom prezenta in continuare modul de impozitare a acestor venituri si 3 exemple practice. Definire venituri din activitati independente Veniturile din activitati independente: 1. Pot fi realizate independent si/sau in asociere (IF). 2. Cuprind activitati de productie, comert, servicii, precum si profesiile libe...» citeste mai departe aici

  • Formularul 100: Cum se declara Impozitul Minim pe Cifra de Afaceri (IMCA) pentru trimestrul I

    • Potrivit art. 18^1 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, contribuabilii, altii decat cei prevazuti la art. 15, care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care in anul de calcul determina un impozit pe profit, cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul, mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit p...» citeste mai departe aici

  • Numerarul din casierie: care sunt amenzile pentru depasirea plafonului de 50.000 lei

    • Potrivit prevederilor de la art. 4 ind. 2 din Legea 70/2015, sumele in numerar aflate in casieria persoanelor prevazute la art. 1 alin. (1) nu pot depasi, la sfarsitul fiecarei zile, plafonul de 50.000 lei. Sumele in numerar care depasesc plafonul se depun in conturile bancare ale acestor persoane in termen de doua zile lucratoare.Prin exceptie de la alin. (1), se admite depasirea acestui plafon numai cu sumele aferente platii salariilor si a altor drepturi de personal, precum si a al...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 si Impozitul pe Profit: Aspecte care necesita o atentie sporita!

    • Va reamintim ca pana la 26 iunie 2024 trebuie sa depuneti declaratia D101 privind impozitul pe profit! Este o obligatie careia trebuie sa ii acordati atentie maxima, in contextul in care Codul fiscal a fost modificat, incepand cu 1 ianuarie, prin mai multe acte normative, cu impact direct asupra modului de completare a acestui formular. Expertul contabil Vera Constantin v-a pregatit o lucrare completa, care prezinta pas cu pas modul de completare a D101, dar si stud...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X