email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acte necesare cazier judiciar pentru inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari 2018

Acte necesare cazier judiciar pentru inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari 2018
cazier judiciarRegistrul operatorilor intracomunitari

Va informam in randurile urmatoare ce trebuie sa stiti despre obtinerea cazierului judiciar in 2018. Iata care sunt actele necesare si in cat timp se elibereaza certificatul de cazier judiciar.

* Daca nu sunteti la curent cu aceasta informatie, aflati ca de la 1 februarie 2017 taxa de 10 Ron pentru eliberarea acestui tip de certificat a fost eliminata. Prevederea este valabila atat pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice.

Astfel, prin  Legea  nr. 1/2017 din 6 ianuarie 2017 privind eliminarea unor taxe si tarife, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, ce au intrat in vigoare de la 1 februarie 2017, a fost abrogata prevederea referitoare la incasarea taxei in cuantum de 10 lei necesara pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar persoanelor fizice si juridice.
 

Obtinerea certificatului de cazier judiciar: conditii persoane fizice

Pentru a obtine un certificat de cazier judiciar din Romania, persoana fizica poate depune personal cererea-tip, cu datele complete de stare civila si motivata, la orice subunitate de politie in care exista ghiseu de cazier judiciar insotita de:

  • actul de identitate (cartea de identitate, buletinul de identitate, pasaport, cartea de identitate provizorie si certificat de inregistrare a cetatenilor U.E., carte de rezidenta, carte de rezidenta permanenta, permis de sedere temporara sau permanenta, aflate in termen de valabilitate);

   
Persoanele domiciliate in strainatate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei.

De asemenea la cererea motivata a persoanelor aflate in strainatate, misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei pot elibera, dupa efectuarea verificarilor necesare in bazele de date, adeverinte in care consemneaza rezultatele verificarilor. Aceste adeverinte au valoarea juridica a unui certificat de cazier judiciar si se utilizeaza exclusiv in strainatate.

Certificatul de cazier judiciar pentru persoane fizice se poate solicita si prin imputernicitii acestora, conform procedurilor legale in vigoare, dupa cum urmeaza:

  • in tara, numai pe baza unei procuri autentificate de catre un notar public;
  • in strainatate, pe baza unei procuri autentificate prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei ori de catre un notar, cu respectarea cerintelor legalizarii actelor oficiale straine. Pentru statele care au aderat la Conventia de la Haga din 5 noiembrie 1961 este suficient sa fie aplicata apostila.

Continutul procurii trebuie formulat in termeni clari, din care sa rezulte persoana care a fost mandatata, scopul si durata mandatului.



In situatia in care cererea se depune prin imputernicit, aceasta va fi insotita de copia actului de identitate a solicitantului, copia actului de identitate a imputernicitului si de procura autentificata in conditiile legi.

Procurile intocmite in Republica Moldova sau de ambasadele Republicii Moldova, in limba romana, sunt acceptate ca valabile fara vreo alta supralegalizare.

Cand certificatul de cazier judiciar este necesar pentru depunere la dosarul de gratiere individuala, acesta poate fi solicitat de persoana condamnata, copiii, aparatorul ori reprezentantul legal al acesteia, sotul persoanei condamnate, ascendentii, fratii ori surorile celui condamnat sau ai sotului acestuia.

Cand certificatul de cazier judiciar este necesar pentru Registrul Operatorilor Intracomunitari in document se inscriu pe langa sanctiunile penale din hotararile judecatoresti ramase definitive si si date notate in mod provizoriu privind persoanele fizice sau juridice fata de care s-a dispus punerea in miscare a actiunii penale.

Certificatul de cazier judiciar se elibereaza, de regula, pe loc, sau in cel mult 3 zile de la data solicitarii, in cazurile in care cererea-tip este depusa in Romania.

Pentru situatiile in care cererea este depusa prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei, certificatul de cazier judiciar se elibereaza in cel mult 30 de zile de la data depunerii, iar in cazul adeverintelor in termen de 10 zile de la data solicitarii.

Documentele sunt valabile 6 luni de la data primirii si numai in scopul pentru care au fost eliberate.


Obtinerea certificatului de cazier judiciar: conditii persoane juridice

Serviciile de cazier judiciar de la nivelul Inspectoratelor de Politie Judetene, respectiv Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti, elibereaza certificate de cazier judiciar persoanelor juridice.

Cererea-tip, cu datele complete de identificare si motivata, se depune de catre persoana juridica prin reprezentant legal, care trebuie sa isi dovedeasca calitatea, la orice unitate ori subunitate de politie conectata la ROCRIS (Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Roman).

La depunerea cererii, reprezentantul legal al persoanei juridice, va anexa urmatoarele documente:

  • dovada calitatii de persoana juridica;

 

  • dovada ca deponentul este reprezentantul legal al persoanei juridice solicitante (Anexa 38 din HG nr. 345/2010);
     
  • copie de pe actul de identitate al reprezentantului legal;

 
Certificatul de cazier judiciar se elibereaza persoanelor juridice in cel mult 3 zile de la data solicitarii.

Mentionam ca informatiile prezentate si formularele tipizate pentru solicitarea certificatelor de cazier judiciar sunt disponibile la adresa www.politiaromana.ro in sectiunea Informatii utile/Documente eliberari acte.


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cazier judiciarRegistrul operatorilor intracomunitari


Data aparitiei: 20 Februarie 2018

Votati articolul "Acte necesare cazier judiciar pentru inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari 2018":
Rating:

Nota: 4.14 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X