Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

E oficial: cererea de rambursare TVA se face online

rambursare tva

 

Prin Ordinul ANAF nr. 2157 din 7 iulie 2010 a fost completata legislatia curenta, astfel incat formularul 318 “Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite în România”, si formularul 319 “Declaratie de ajustare a pro-ratei” sa se faca exclusiv prin mijloace electronice.

Ordinul ANAF nr. 2157/2010 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 478 din 13 iulie 2010.

Cele doua noi formulare, aprobate prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3/2010, se vor depune electronic, in portalul ANAF. Pentru aceasta, contribuabilii trebuie sa detina un certificat digital calificat, emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile legii 455/2001, privind semnatura electronica.

Persoana fizica straina care nu are obligatia inregistrarii fiscale in Romania si care va solicita inregistrarea certificatului digital calificat pentru depunerea celor doua formulare, va scrie in locul CNP din documentul de confirmare a certificatului digital calificat (solicitat in portalul ANAF) si in rubrica CNP/NIF din formularul (150) “Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, un cod afla-numeri format din data nasterii si codul ISO 3166 – alpha 2 al tarii de rezidenta.

Totodata, persoana imputernicita pentru depunerea formularelor  transmite formularul (150) „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat” organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului, la registratura sau prin posta cu confirmare de primire.

Cererea se transmite insotita de documentul de identitate al persoanei fizice care solicita dreptul de utilizare a certificatului digital calificat, in original sau in copie legalizata, precum si de documentul eliberat de contribuabilul pentru care se depun formularele prevazute la art. 1, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna respectivele formulare pentru contribuabil, in original sau copie legalizata.


Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii

Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere
Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere

Vezi detalii


DETALII CLICK AICI

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rambursare tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Iulie 2010


Votati articolul "E oficial: cererea de rambursare TVA se face online":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reluare activitate firma suspendata temporar

Intrebare: Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu mai multe informatii, eventual sa-mi spuneti baza legala pentru urmatoarea situatie: am avut un SRL platitoare de tva si impozit pe profit la data suspendarii temporare a activitatii si am solicitat regimul derogatoriu, inca nu s-a terminat perioada de suspendare, dar administratorul doreste reluarea activitatii. Ma intereseaza ce pasi trebuie sa urmez la administratia financiara. (Din ce am citit, eu inteleg ca in termen de 10 zile de la depunerea cererii la ONRC trebuie sa depun 010 cu imp micro si inregistrarea in scopuri de tva si solicitarea iesirii din regimul derogatoriu, angajati nu va avea). Multumesc

Raspuns: Dupa primirea hotararii de incetare a suspendarii, in termenul legal trebuie sa depuneti vectorul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Iulie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Senatul a adoptat TVA de 9%. De cand va fi introdusa taxa si pentru ce servicii?

    • Senatul a adoptat intr-o sedinta recenta un proiect de lege care reglementeaza o cota de TVA de 9% pentru anumite tipuri de servicii. In forma initiala, propunerea introducea aceasta cota redusa de TVA si in cazul livrarii de electricitate si gaze naturale, respectiv productia, transportul, distributia si furnizarea de energie termica in sistem centralizat. Asadar, proiectul de lege pentru completarea alin. (2) al art. 291 din Codul fiscal introducea in categoria p...» citeste mai departe aici

  • Semnarea situatiilor financiare. Cum se procedeaza in lipsa unui contabil sef?

    • Semnarea situatiilor financiare anuale se poate dovedi o reala problema  in conditiile in care societatea nu are desemnat contabil sef/director economic. Luam drept exemplu, o societate cu CA peste 35.000 euro, numar de salariati peste 50, un angajat cu studii economice superioare, fara viza pe anul 2017 la CECCAR (inactiv), in functie de control intern. Vom afla de la specialist daca acest angajat are dreptul sa semneze ...» citeste mai departe aici

  • MFP: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a realizat modul de intocmire si depunere a raportarilor contabile la 30 iunie 2018 de catre operatorii economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Astfel, potrivit actului normativ, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile f...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2018: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoare ce se intampla in ur...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde: completarea Declaratiei unice pentru veniturile din activitati independente

    • ANAF a sustinut ieri o sesiune online cu tema “Completarea Declaratiei Unice pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018”. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au raspuns la intrebarile adresate in comentarii. Am realizat mai jos o selectie cu cele mai interesante intrebari si raspunsuri. Completarea Declaratiei unice pentru veniturile...» citeste mai departe aici

  • Afla unde poti verifica daca o casa de marcat este in evidenta ANAF!

    • Operatorii economici pot verifica daca o casa de marcat este sau nu in evidenta ANAF cu ajutorul unei aplicatii implementate de institutie. Agentia Nationala de Administrare Fiscala a creat pe site-ul propriu o sectiune numita “Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)”. Prin intermediul unei aplicatii din aceasta sectiune, numita Evidenta aparatelor de marcat el...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X