Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Radiere societate. Inregistrari contabile

Radierea societatii presupune parcurgerea a doua etape, ambele la Registrul Comertului:

Etapa 1 - Documente necesare:

- cerere de inregistrare in original (formular tipizat de la Registrul Comertului);

- hotarirea asociatilor (AGA) de efectuare, voluntara, concomitenta a dizolvarii si lichidarii societatii, luata cu cvorumul si majoritatea prevazuta de lege; hotarirea AGA trebuie sa fie insotita de WORD COUNT;

- dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui - daca este cazul;

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



- avizele prevazute de legile speciale (daca este cazul) - in original;

- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (in original);

- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).

Etapa a II-a - se efectuaza dupa trecerea unui termen de 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, partea a IV-a a hotaririi AGA de dizolvare concomitenta cu lichidarea:

- cerere de radiere - in original - este formular tipizat la Registrul Comertului;

- hotarirea de repartizare a activelor ramase dupa plata creditorilor, luata prin votul unanim al asociatilor - in original;

- situatia financiara de lichidare si repartizare a activului, aprobata de asociati - este bilantul de lichidare intocmit la data lichidarii cu solduri si rulaje zero - semnat de asociati, depus in prealabil la Administratia Financiara;

- certificatul de Inregistrare si anexa - in original;

- certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat - in original;

- hotarire judecatoreasca prin care s-a respins opozitia, (daca este cazul);

- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale - in original;

- confirmarea publicarii hotaririi de dizolvare (de la etapa 1) in Monitorul Oficial - se obtine de la Registrul Comertului;

- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).

In cazul dizolvarii voluntare a societatii comerciale, in cadrul careia toti asociatii convin asupra impartirii activului, nu este necesara numirea lichidatorului. Inainte de inceperea operatiunii de dizolvare, societatea trebuie sa efectueze inventarirea generala a elementelor de activ si pasiv.
Intre etapele 1 si 2, societatea trebuie sa efectueze operatiuni contabile de inchidere a conturilor cu solduri.

Avind in vedere faptul ca informatiile privind soldurile din balanta dvs. sunt foarte sumare, precizam urmatoarele:

Daca societatea detine active imobilizate sau stocuri, acestea trebuie vindute la pretul pietei. De aici pot rezulta TVA si impozit pe profit de plata.

Daca societatea are constituite rezerve legale, asupra lor se va calcula impozit pe profit (in cazul in care au fost constituite intr-o perioada cind societatea era platitoare de astfel de impozit) si impozit pe dividende (in cazul in care societatea are sold creditor la 117 si sold creditor la 121 (articolul contabil este: 1061 = 456 cu suma din balanta si 456=441 cu 16% aplicat pe suma din balanta).

Se vor incasa clientii din vinzarea activelor. Se vor plati furnizorii si alti creditori (din casa sau banca).
Daca, spre exemplu, societatea va avea, in final, profit, se va repartiza asociatilor astfel:
- 121=456 cu soldul profitului
- 456=446 cu impozitul pe dividende aferent profitului si rezervelor legale.

Se vor plati datoriile la bugetul de stat, care rezulta din operatiunile de lichidare.
Plata catre asociati:
- 456=5311
Inchiderea capitalului social:
- 1012=456
- 456=5311

Se intocmesc si se depun la administratia financiara:
- declaratia 100 - cu impozitul pe profit si impozitul pe dividende
- decontul 300
- declaratia 101 privind impozitul pe profit - in care se va bifa ca societatea se lichideaza
- bilantul de lichidare cu solduri si rulaje zero - intocmit in trei exemplare.
- cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.

Baza legala:
- art. 7 alin 1), 27 alin. 5), 28 si 36 alin. 4) din Legea82/1991 a contabilitatii - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- art. 227 si urm. din Legea 31/1990 - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- functiunea contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" din REGLEMENTARI CONTABILE din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, apobate prin Ordinul 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea 571/2003 privind Codul Fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2011


Votati articolul "Radiere societate. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pierdere fiscala

Intrebare: Un SRL are pierdere in 2012 de 8200 lei, evidentiata in debit 121. Va rog sa-mi spuneti daca in ianuarie trebuie sa fac inregistrarea 117=121cu 8200.
In ianuarie 2013 am profit 8900, evidentiat in credit 121.
Pot sa inregistrez 121=117 cu 8200 si sa aplic 16% pe diferenta de 700?
Mentionez ca din februarie devine microintreprindere.

Raspuns: Asa inteleg si eu, ca as putea stinge pierderea in ianuarie din moment ce trebuie sa depunem 101.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Ok, si dupa ce se primeste certificatul de radiere de la Reg Com mai trebuie facut ceva? Depus in copie la Anaf?
Data adaugarii: 26-Ian-2015
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Noul Cod fiscal modifica impozitul pe profit. Un desfasurator al schimbarilor aduse in domeniu

    • Suita schimbarilor aduse prin aprobarea de catre Guvern a Codului fiscal in forma actualizata e una cat se poate de cuprinzatoare, astfel incat numai capitolul privind impozitul pe profit si modificarile aferente merita un articol separat. De la plata impozitului pe profit, veti regasi mai intai stabilite exceptii in randurile urmatoarelor categorii: -    Academia Romana; -    fundatia...» citeste mai departe aici

  • CAS-ul dupa noul Cod fiscal. Ce modificari raman in vigoare?

    • Forma actualizata si finala a noului Cod fiscal, dupa aprobarea Guvernului, aduce urmatoarele schimbari in ce priveste contributiile sociale obligatorii: De la data de 1 ianuarie 2018, cotele pentru contributia de asigurari sociale datorata bugetului asigurarilor sociale de stat, in functie de conditiile de munca, sunt urmatoarele:  -   cota integrala pentru conditii normale de munca  21%, din care 7,5...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Deducerea pierderii preluate prin fuziune

    • In anul 2010, in urma unei operatiuni de fuziune prin absorbtie, societatea A -absorbanta preia pierderea fiscala, inregistrata si raportata in anul 2009 de catre societatea B-absorbita. Prin raportare la prevederile art 26 din Codul fiscal, asa cum acesta a fost modificat incepand cu 01.10.2012 prin O.G. 15/2012 , este in drept societatea A sa recupereze pierderea fiscala preluata de la B in urma unei operatiuni de fuziune anterioare aparitiei O.G. 15/2012? Situatia descrisa de dum...» citeste mai departe aici

  • Intocmire situatii financiare forma lunga sau prescurtata. Cum procedam?

    • In cazul de mai jos, o societate este inregistrata in acest moment (martie 2015) la mari contribuabili. In anul 2013 au fost intocmite situatii financiare anuale in format lung. La finele anului 2013, societatea nu mai indeplinea conditiile de mare contribuabil (cifra de afaceri este mai mica de 7 mil Euro si numarul de salariati este mai mic de 50). In anul 2014, aceste doua criterii de asemenea nu se incadreaza la mare contribuabil: in 2014 cifra de afaceri este mai mica de 7 mil Euro si nu...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X