Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Radiere societate. Inregistrari contabile

Radierea societatii presupune parcurgerea a doua etape, ambele la Registrul Comertului:

Etapa 1 - Documente necesare:

- cerere de inregistrare in original (formular tipizat de la Registrul Comertului);

- hotarirea asociatilor (AGA) de efectuare, voluntara, concomitenta a dizolvarii si lichidarii societatii, luata cu cvorumul si majoritatea prevazuta de lege; hotarirea AGA trebuie sa fie insotita de WORD COUNT;

- dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui - daca este cazul;

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015

Vezi detalii



- avizele prevazute de legile speciale (daca este cazul) - in original;

- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (in original);

- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).

Etapa a II-a - se efectuaza dupa trecerea unui termen de 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, partea a IV-a a hotaririi AGA de dizolvare concomitenta cu lichidarea:

- cerere de radiere - in original - este formular tipizat la Registrul Comertului;

- hotarirea de repartizare a activelor ramase dupa plata creditorilor, luata prin votul unanim al asociatilor - in original;

- situatia financiara de lichidare si repartizare a activului, aprobata de asociati - este bilantul de lichidare intocmit la data lichidarii cu solduri si rulaje zero - semnat de asociati, depus in prealabil la Administratia Financiara;

- certificatul de Inregistrare si anexa - in original;

- certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat - in original;

- hotarire judecatoreasca prin care s-a respins opozitia, (daca este cazul);

- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale - in original;

- confirmarea publicarii hotaririi de dizolvare (de la etapa 1) in Monitorul Oficial - se obtine de la Registrul Comertului;

- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).

In cazul dizolvarii voluntare a societatii comerciale, in cadrul careia toti asociatii convin asupra impartirii activului, nu este necesara numirea lichidatorului. Inainte de inceperea operatiunii de dizolvare, societatea trebuie sa efectueze inventarirea generala a elementelor de activ si pasiv.
Intre etapele 1 si 2, societatea trebuie sa efectueze operatiuni contabile de inchidere a conturilor cu solduri.

Avind in vedere faptul ca informatiile privind soldurile din balanta dvs. sunt foarte sumare, precizam urmatoarele:

Daca societatea detine active imobilizate sau stocuri, acestea trebuie vindute la pretul pietei. De aici pot rezulta TVA si impozit pe profit de plata.

Daca societatea are constituite rezerve legale, asupra lor se va calcula impozit pe profit (in cazul in care au fost constituite intr-o perioada cind societatea era platitoare de astfel de impozit) si impozit pe dividende (in cazul in care societatea are sold creditor la 117 si sold creditor la 121 (articolul contabil este: 1061 = 456 cu suma din balanta si 456=441 cu 16% aplicat pe suma din balanta).

Se vor incasa clientii din vinzarea activelor. Se vor plati furnizorii si alti creditori (din casa sau banca).
Daca, spre exemplu, societatea va avea, in final, profit, se va repartiza asociatilor astfel:
- 121=456 cu soldul profitului
- 456=446 cu impozitul pe dividende aferent profitului si rezervelor legale.

Se vor plati datoriile la bugetul de stat, care rezulta din operatiunile de lichidare.
Plata catre asociati:
- 456=5311
Inchiderea capitalului social:
- 1012=456
- 456=5311

Se intocmesc si se depun la administratia financiara:
- declaratia 100 - cu impozitul pe profit si impozitul pe dividende
- decontul 300
- declaratia 101 privind impozitul pe profit - in care se va bifa ca societatea se lichideaza
- bilantul de lichidare cu solduri si rulaje zero - intocmit in trei exemplare.
- cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.

Baza legala:
- art. 7 alin 1), 27 alin. 5), 28 si 36 alin. 4) din Legea82/1991 a contabilitatii - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- art. 227 si urm. din Legea 31/1990 - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- functiunea contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" din REGLEMENTARI CONTABILE din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, apobate prin Ordinul 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea 571/2003 privind Codul Fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Radiere societate. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

In ce consta avizul pe Dosarul de inventariere ?

Intrebare: Buna seara !

Va rog sa ma sfatuiti cum se procedeaza in urmatoarea situatie:

Dosarul complet de inventariere a fost inaintat de catre
presedintele comisiei de bunuri culturale
consilierului juridic al institutiei publice.

Conducatorul /directorul institutiei va aproba Procesul-verbal final
de inventariere, in urma avizului contabilului sef si al consilierului juridic
ai institutiei publice.

Ce va trebui sa faca, consilierul juridic ?

- sa-si puna doar semnatura ? pe care din documentele Dosarului ?
sau sa-i faca o Adresa oficiala presedintelui comisiei de inventariere ?
Sau sa se adreseze, in scris, in mod direct, directorului
si sa-i aduca la cunostinta ca ....?

- sa spuna ca toate etapele prevazute de lege
pentru inventariere au fost respectate sau nu
si sa semneze ?

- daca nu au fost respectate unele etape,
sa intoarca dosarul presedintelui comisiei de inventariere ?

- in ce consta acel aviz al consilierului juridic ?
Ce va trebui sa ii scrie consilierul juridic
presedintelui comisiei de inventariere ?

- daca a fost constatata lipsa unui bun cultural
in gestiunea comuna a 3 salariati ai institutiei,
ce va trebui sa faca consilierul juridic ?
Sa-i ceara presedintelui comisiei de inventariere sau contabilului sef al institutiei
ca unul din acestia sa aduca la cunostinta directorului acest fapt si
sa ceara sa se inregistreze in contabilitate acea lipsa /acel prejudiciu
si sa-i notifice pe cei 3 salariati vinovati ?



Raspuns: Consilierul juridic trebuie sa avizeze raportul de inventariere din punct de vedere juridic, cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Ok, si dupa ce se primeste certificatul de radiere de la Reg Com mai trebuie facut ceva? Depus in copie la Anaf?
Data adaugarii: 26-Ian-2015
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce nu stiati despre Codul fiscal din 2016. Bonus: Lista taxe si impozite majorate

    • Daca multe dintre masurile despre care s-a discutat in ultima vreme, in contextul includerii lor in noul Cod fiscal, sunt in sfera TVA-ului si a unor impozite mai cunoscute, exista si unele prevederi pe care Guvernul nu le-a adus la fel de mult in prim plan. Vorbim astfel de reglementari deloc favorabile si care vor influenta negativ atat activitatea unor cateva sute de mii de profesionisti, dar si veniturile romanilor incepand cu anul 2016. Daca pana nu demult ne grabeam ...» citeste mai departe aici

  • Cazierul fiscal in 2015. Acestea sunt noile reguli

    • Am prezentat recent cele 15 modificari pregatite pentru cazierul fiscal. Recent a fost publicata  procedura privind cazierul fiscal, fiind clarificate noile reguli de care va trebui sa tinem cont in aceasta privinta. In primul rand, cand vorbim de cazierul fiscal, discutam despre "un mijloc de evidenta si urmarire a...» citeste mai departe aici

  • ZOOM CONTABIL: Regimul de declarare derogatoriu

    • Va informam ca in Monitorul Oficial 634/20.08.2015 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei de Administrare Fiscala 2097/11.08.2015 prin care se modifica Ordinul presedintelui ANAF 1221/2009 privind procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu. Retineti astfel urmatoarele aspecte: >>> In caz de INACTIVITATE TEMPORARA inscrisa la Registrul Comertului, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, aplicarea regimului...» citeste mai departe aici

  • Ecotaxa pe bon fiscal. Ce obligatii aveti?

    • Exista obligatia ca pe casa de marcat sa existe ca articol "Ecotaxa"? In conformitate cu art. 9 alin. 1 lit. q teza finala din OUG 196/2005 privind Fondul pentru mediu, cu modificarile ulterioare, ecotaxa de 0,1 lei/bucata aplicata pungilor si cadourilor se evidentiaza distinct pe documentele de vanzare. Pe de alta parte, potrivit art. 4 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu mo...» citeste mai departe aici

  • Documente utilizate la achizitia produselor agricole de la producatori agricoli persoane fizice

    • Incepand cu 01 mai 2015 conform prevederilor introduse prin Legea 145/2014 se interzice utilizarea urmatoarelor documente la cumpararea produselor agricole de la producatori agricoli persoane fizice:    a) borderoul de achizitie (de la producatori individuali) (cod 14-4-13/b), prevazut la nr. IV, nr. crt. 39 - Mijloace banesti si deconturi - din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar- contabile, publicata i...» citeste mai departe aici

  • PFA si venituri realizate din exploatarea bunurilor din patrimoniul de afectatiune. Ce obligatii aveti?

    • In randurile de mai jos, analizam cazul unei persoane fizice neautorizate care a vandut in 2014 masa lemnoasa din padure proprie in doua tranzactii, prima in valoare de 200.000 lei in luna 3.2014, cealalta in valoare de 150.000 lei in luna 9.2014. Depasind plafonul, are persoana in cauza obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA? S-a depus pentru anul 2014 declaratie de venit si a platit 16% si 5.5% din profit. In 3.2015 a cumparat padure pe care doreste sa o exploate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X