Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile

Radiere societate. Inregistrari contabile

Radierea societatii presupune parcurgerea a doua etape, ambele la Registrul Comertului:

Etapa 1 - Documente necesare:

- cerere de inregistrare in original (formular tipizat de la Registrul Comertului);

- hotarirea asociatilor (AGA) de efectuare, voluntara, concomitenta a dizolvarii si lichidarii societatii, luata cu cvorumul si majoritatea prevazuta de lege; hotarirea AGA trebuie sa fie insotita de WORD COUNT;

- dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui - daca este cazul;

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme
Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme

Vezi detalii



- avizele prevazute de legile speciale (daca este cazul) - in original;

- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (in original);

- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).

Etapa a II-a - se efectuaza dupa trecerea unui termen de 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, partea a IV-a a hotaririi AGA de dizolvare concomitenta cu lichidarea:

- cerere de radiere - in original - este formular tipizat la Registrul Comertului;

- hotarirea de repartizare a activelor ramase dupa plata creditorilor, luata prin votul unanim al asociatilor - in original;

- situatia financiara de lichidare si repartizare a activului, aprobata de asociati - este bilantul de lichidare intocmit la data lichidarii cu solduri si rulaje zero - semnat de asociati, depus in prealabil la Administratia Financiara;

- certificatul de Inregistrare si anexa - in original;

- certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat - in original;

- hotarire judecatoreasca prin care s-a respins opozitia, (daca este cazul);

- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale - in original;

- confirmarea publicarii hotaririi de dizolvare (de la etapa 1) in Monitorul Oficial - se obtine de la Registrul Comertului;

- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).

In cazul dizolvarii voluntare a societatii comerciale, in cadrul careia toti asociatii convin asupra impartirii activului, nu este necesara numirea lichidatorului. Inainte de inceperea operatiunii de dizolvare, societatea trebuie sa efectueze inventarirea generala a elementelor de activ si pasiv.
Intre etapele 1 si 2, societatea trebuie sa efectueze operatiuni contabile de inchidere a conturilor cu solduri.

Avind in vedere faptul ca informatiile privind soldurile din balanta dvs. sunt foarte sumare, precizam urmatoarele:

Daca societatea detine active imobilizate sau stocuri, acestea trebuie vindute la pretul pietei. De aici pot rezulta TVA si impozit pe profit de plata.

Daca societatea are constituite rezerve legale, asupra lor se va calcula impozit pe profit (in cazul in care au fost constituite intr-o perioada cind societatea era platitoare de astfel de impozit) si impozit pe dividende (in cazul in care societatea are sold creditor la 117 si sold creditor la 121 (articolul contabil este: 1061 = 456 cu suma din balanta si 456=441 cu 16% aplicat pe suma din balanta).

Se vor incasa clientii din vinzarea activelor. Se vor plati furnizorii si alti creditori (din casa sau banca).
Daca, spre exemplu, societatea va avea, in final, profit, se va repartiza asociatilor astfel:
- 121=456 cu soldul profitului
- 456=446 cu impozitul pe dividende aferent profitului si rezervelor legale.

Se vor plati datoriile la bugetul de stat, care rezulta din operatiunile de lichidare.
Plata catre asociati:
- 456=5311
Inchiderea capitalului social:
- 1012=456
- 456=5311

Se intocmesc si se depun la administratia financiara:
- declaratia 100 - cu impozitul pe profit si impozitul pe dividende
- decontul 300
- declaratia 101 privind impozitul pe profit - in care se va bifa ca societatea se lichideaza
- bilantul de lichidare cu solduri si rulaje zero - intocmit in trei exemplare.
- cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.

Baza legala:
- art. 7 alin 1), 27 alin. 5), 28 si 36 alin. 4) din Legea82/1991 a contabilitatii - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- art. 227 si urm. din Legea 31/1990 - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- functiunea contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" din REGLEMENTARI CONTABILE din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, apobate prin Ordinul 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea 571/2003 privind Codul Fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2011


Votati articolul "Radiere societate. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA impozit venit 2012

Intrebare: Avand in vedere faptul ca la PFA Finantele calculeaza cheltuielile deductibile tinand cont doar de marfa vanduta si considera cheltuiala nedeductibila costul marfii aflata in stoc si analizand:

1. NORME COD FISCAL AN 2011:
37. Din venitul brut realizat se admit la deducere numai cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, astfel cum rezultă din evidenţele contabile conduse de contribuabili, cu respectarea prevederilor art. 48 alin. (4) – (7) din Codul fiscal.
Condiţiile generale pe care trebuie să le îndeplinească cheltuielile efectuate în scopul realizării veniturilor pentru a putea fi deduse sunt:
a) să fie efectuate în interesul direct al activităţii;
b) să corespundă unor cheltuieli efective şi să fie justificate cu documente;
c) să fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite.

2. NORME COD FISCAL 2012:
37. Din venitul brut realizat se admit la deducere numai cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, astfel cum rezultă din evidenţele contabile conduse de contribuabili, cu respectarea prevederilor art. 48 alin. (4) – (7) din Codul fiscal.
Reguli generale aplicabile pentru deducerea cheltuielilor efectuate în scopul realizării veniturilor sunt şi următoarele:
a) să fie efectuate în interesul direct al activităţii;
b) să corespundă unor cheltuieli efective şi să fie justificate cu documente;
c) să fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite, inclusiv în cazul cheltuielilor reprezentând plăţi efectuate în avans care se referă la alte exerciţii fiscale. (modificat in februarie 2012)

consider ca incepand cu anul 2012 sunt cheltuieli deductibile si costul marfurilor aflate in stoc la 31.12.2012 sau costul obiectelor de inventar aflate in stoc cu toate ca pct 52 din ORDINUL 1040/2004 nu a fost modificat.
Respectiv: ”venitul net sau pierderea fiscala va fi influentata cu platile si /sau incasarile efectuate in avans……..”
Ce parere aveti?


Raspuns: Din pacate la control a fost invocat punctul 52 din ORDINUL 1040/2004 si costul marfii din stoc a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Ok, si dupa ce se primeste certificatul de radiere de la Reg Com mai trebuie facut ceva? Depus in copie la Anaf?
Data adaugarii: 26-Ian-2015
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce presupune fiscalizarea unei case de marcat?

    • Dupa ce ati ales si ati cumparat o casa de marcat, aceasta trebuie fiscalizata, programata conform legislatiei si specificului societatii, iar personalul dumneavoastra trebuie instruit sa o foloseasca. Fiscalizarea casei de marcat inseamna procesul de trecere al unei case de marcat in regim de lucru fiscal, regim in care aparatul memoreaza toate sumele batute in memoria fiscala. Pentru a fiscaliza o casa de marcat trebuie parcurse ur...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF: Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar

    • La data de 9 mai 2015 au intrat in vigoare prevederile cap. I "Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar" din Legea 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. ...» citeste mai departe aici

  • Raportarea catre BNR a operatiunilor valutare de capital de natura datoriei private externe

    • In conformitate cu prevederile Regulamentului BNR nr. 4/2014 privind raportarea de date si informatii statistice la Banca Nationala a Romaniei, persoanele juridice si fizice rezidente care au incheiat contracte cu nerezidenti pentru operatiuni valutare de capital de natura datoriei private externe pe termen mediu si lung au obligatia sa notifice operatiunile respective prin transmiterea la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica a formularului F1 "Notificare la Banca Nat...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind acordurile de pret in avans

    • La nivelul anului 2014/primele 4 luni ale anului 2015, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis un numar total de 6 acorduri de pret in avans unilaterale, respectiv a respins emiterea a 2 cereri de acord de pret in avans (solicitarile in cauza neintrunind conditiile legale necesare emiterii). Totodata, au fost depuse primele 3 cereri pentru emiterea de acorduri de pret in avans bilaterale, preconizandu-se ca, la nivelul anului 2015, acestea sa fie emise in comun de ca...» citeste mai departe aici

  • Cum determinam numarul de actiuni de emis la fuziunea prin absorbtie?

    • Doua societati comerciale care nu au participatii reciproce fuzioneaza. Situatia celor doua societati se prezinta astfel: - Societatea A : valoare neta de aport 72.000 lei, numar de actiuni 9.000, valoarea nominala 9.000 leiactiune; - Societatea B : valoarea neta de aport 60.000 lei, numar actiuni 7.500, valoarea nominala 7.500 lei/actiune; Care este numarul de actiuni care trebuie emise de societatea B daca aceasta absoarbe societatea A? ...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Bilant de inchidere. Ajustari si modificari de calcul amortizare

    • Avem urmatoarea situatie pe care o analizam prin cele ce urmeaza:  -Valoarea de intrare a unei instalatii=36.000 lei (achizitionata pe 01.04.N) -amortizare liniara pe 6 ani La 31.12.N, valoarea de inventar =33.000 lei. La 31.12.N+1, valoarea de inventar= 22.000 lei. La 31.12.N+2, valoarea de inventar = 23.000 lei. Ce inregistrari se fac la fiecare inchidere? Care este amortizarea anuala (pentru fiecare an)? Ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X