Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Radiere societate. Inregistrari contabile

Radierea societatii presupune parcurgerea a doua etape, ambele la Registrul Comertului:

Etapa 1 - Documente necesare:

- cerere de inregistrare in original (formular tipizat de la Registrul Comertului);

- hotarirea asociatilor (AGA) de efectuare, voluntara, concomitenta a dizolvarii si lichidarii societatii, luata cu cvorumul si majoritatea prevazuta de lege; hotarirea AGA trebuie sa fie insotita de WORD COUNT;

- dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui - daca este cazul;

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



- avizele prevazute de legile speciale (daca este cazul) - in original;

- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (in original);

- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).

Etapa a II-a - se efectuaza dupa trecerea unui termen de 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, partea a IV-a a hotaririi AGA de dizolvare concomitenta cu lichidarea:

- cerere de radiere - in original - este formular tipizat la Registrul Comertului;

- hotarirea de repartizare a activelor ramase dupa plata creditorilor, luata prin votul unanim al asociatilor - in original;

- situatia financiara de lichidare si repartizare a activului, aprobata de asociati - este bilantul de lichidare intocmit la data lichidarii cu solduri si rulaje zero - semnat de asociati, depus in prealabil la Administratia Financiara;

- certificatul de Inregistrare si anexa - in original;

- certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat - in original;

- hotarire judecatoreasca prin care s-a respins opozitia, (daca este cazul);

- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale - in original;

- confirmarea publicarii hotaririi de dizolvare (de la etapa 1) in Monitorul Oficial - se obtine de la Registrul Comertului;

- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).

In cazul dizolvarii voluntare a societatii comerciale, in cadrul careia toti asociatii convin asupra impartirii activului, nu este necesara numirea lichidatorului. Inainte de inceperea operatiunii de dizolvare, societatea trebuie sa efectueze inventarirea generala a elementelor de activ si pasiv.
Intre etapele 1 si 2, societatea trebuie sa efectueze operatiuni contabile de inchidere a conturilor cu solduri.

Avind in vedere faptul ca informatiile privind soldurile din balanta dvs. sunt foarte sumare, precizam urmatoarele:

Daca societatea detine active imobilizate sau stocuri, acestea trebuie vindute la pretul pietei. De aici pot rezulta TVA si impozit pe profit de plata.

Daca societatea are constituite rezerve legale, asupra lor se va calcula impozit pe profit (in cazul in care au fost constituite intr-o perioada cind societatea era platitoare de astfel de impozit) si impozit pe dividende (in cazul in care societatea are sold creditor la 117 si sold creditor la 121 (articolul contabil este: 1061 = 456 cu suma din balanta si 456=441 cu 16% aplicat pe suma din balanta).

Se vor incasa clientii din vinzarea activelor. Se vor plati furnizorii si alti creditori (din casa sau banca).
Daca, spre exemplu, societatea va avea, in final, profit, se va repartiza asociatilor astfel:
- 121=456 cu soldul profitului
- 456=446 cu impozitul pe dividende aferent profitului si rezervelor legale.

Se vor plati datoriile la bugetul de stat, care rezulta din operatiunile de lichidare.
Plata catre asociati:
- 456=5311
Inchiderea capitalului social:
- 1012=456
- 456=5311

Se intocmesc si se depun la administratia financiara:
- declaratia 100 - cu impozitul pe profit si impozitul pe dividende
- decontul 300
- declaratia 101 privind impozitul pe profit - in care se va bifa ca societatea se lichideaza
- bilantul de lichidare cu solduri si rulaje zero - intocmit in trei exemplare.
- cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.

Baza legala:
- art. 7 alin 1), 27 alin. 5), 28 si 36 alin. 4) din Legea82/1991 a contabilitatii - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- art. 227 si urm. din Legea 31/1990 - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- functiunea contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" din REGLEMENTARI CONTABILE din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, apobate prin Ordinul 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea 571/2003 privind Codul Fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2011


Votati articolul "Radiere societate. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Avantaje in natura

Intrebare: Ma confrunt cu urmatoarea problema :
- firma de catering ,angajatorul doreste sa ofere o masa calda la angajatii ,
- vreau sa fac urmatoarea nota contabila :
641=4282 cu valoarea (avantaje in natura )
601=301 (alimentele folosite la prepararea mancarii )
-valoarea lui 4282(avantaje in natura ) si 301 (cont de alimente)sa fie egala ,
- va cer parerea pentru a rezolva aceasta preoblema cat mai legal .
Ex: 301=100 ,
4282=100

601=301 : 641=4282 ,

Ce credeti ,este ok,
Va multumesc.












;

Raspuns: Notele contabile pentru retinerea impozitului pe salarii si contributiilor sociale sunt identice cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Ok, si dupa ce se primeste certificatul de radiere de la Reg Com mai trebuie facut ceva? Depus in copie la Anaf?
Data adaugarii: 26-Ian-2015
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Totul despre Declaratia 394! Modificari 2015!

    • Va informam ca Declaratia 394 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national", in format PDF, a fost actualizata  la data de 25 februarie 2015 si a ajuns astfel la versiunea 2.0.3 care poate fi descarcata mai jos. Declaratia 394 se completeaza si se depune de catre: a)  persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Roma...» citeste mai departe aici

  • Declaratii MFP: Noua impozitare a PFA-urilor si reintroducerea impozitului forfetar

    • Ministrul de Finante, Darius Valcov, a raspuns recent, prin intermediul unor discutii online, intrebarilor adresate de catre persoanele care au avut nelamuriri sau care au dorit sa isi exprime nemultumirea fata de unele modificari incluse in proiectul noului Cod fiscal. In cadrul interviului organizat cu sprijinul HotNews.ro, persoanele interesate au dorit sa afle in ce masura se justifica impozitul forfetar, de ce se majoreaza impozitele pe veniturile PFA-u...» citeste mai departe aici

  • Declaratiile 205 si 392. Se depun pentru un ONG cu contract de mandat?

    • Se depune Declaratia 205 pentru directorul unui ONG care are contract de mandat si care a obtinut venituri asimilate salariilor pe anul 2014? De asemenea, trebuie depusa si Declaratia 392? 1) Potrivit art. 93 alin. (2) din Codul fiscal: "Platitorii de venituri, cu regim de retinere la sursa a impozitelor, au obligatia sa depuna o declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit la organul fiscal competent, pana in ultima zi a l...» citeste mai departe aici

  • Descarcati ultima versiune pentru Declaratia 220

    • Regasiti mai jos Declaratia 220 - Declaratie privind venitul estimat/norma de venit conform OPANAF 184/2013 - pentru anul 2014, in format PDF, a fost actualizata in data de 25 februarie, ajungand la versiunea v.1.0.0. Declaratia 220 se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, provenind din: activitati independente; cedarea fo9losintei bunurilor,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 204 a fost actualizata la 24 februarie 2015. Versiunea v.100

    • Declaratia 204, Declaratia anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica (OPANAF 184/2013) a fost actualizata in data de 24.02.2015, ajungand astfel la versiunea v.100. Va aducem la cunostinta ca Declaratia 204 se completeaza si de depune pentru asocierile fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice sau pentru asocierile constituite intre persoane fizice si persoane juridice romane cu statu...» citeste mai departe aici

  • Conferinta de presa. Declaratiile ministrului MFP despre noul Cod fiscal

    • Prin noul proiect al Codului fiscal se propun mai multe reduceri si anulari de taxe si impozite, avand ca scop micsorarea decalajului care exista in prezent, comparativ cu alte tari, in ce priveste nivelul taxelor si nivelul salariilor. Ministrul de Finante, Darius Valcov, a declarat ca, urmand noul proiect al Codului fiscal, Romania va deveni probabil tara cu cel mai redus nivel al taxelor si impozitelor din UE, citeaza Agerpres. De asemenea, acesta a precizat ca si ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X