Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Radiere societate. Inregistrari contabile

Radierea societatii presupune parcurgerea a doua etape, ambele la Registrul Comertului:

Etapa 1 - Documente necesare:

- cerere de inregistrare in original (formular tipizat de la Registrul Comertului);

- hotarirea asociatilor (AGA) de efectuare, voluntara, concomitenta a dizolvarii si lichidarii societatii, luata cu cvorumul si majoritatea prevazuta de lege; hotarirea AGA trebuie sa fie insotita de WORD COUNT;

- dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui - daca este cazul;

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile, format editabil
Manual de Politici Contabile, format editabil

Vezi detalii



- avizele prevazute de legile speciale (daca este cazul) - in original;

- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (in original);

- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).

Etapa a II-a - se efectuaza dupa trecerea unui termen de 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, partea a IV-a a hotaririi AGA de dizolvare concomitenta cu lichidarea:

- cerere de radiere - in original - este formular tipizat la Registrul Comertului;

- hotarirea de repartizare a activelor ramase dupa plata creditorilor, luata prin votul unanim al asociatilor - in original;

- situatia financiara de lichidare si repartizare a activului, aprobata de asociati - este bilantul de lichidare intocmit la data lichidarii cu solduri si rulaje zero - semnat de asociati, depus in prealabil la Administratia Financiara;

- certificatul de Inregistrare si anexa - in original;

- certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat - in original;

- hotarire judecatoreasca prin care s-a respins opozitia, (daca este cazul);

- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale - in original;

- confirmarea publicarii hotaririi de dizolvare (de la etapa 1) in Monitorul Oficial - se obtine de la Registrul Comertului;

- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).

In cazul dizolvarii voluntare a societatii comerciale, in cadrul careia toti asociatii convin asupra impartirii activului, nu este necesara numirea lichidatorului. Inainte de inceperea operatiunii de dizolvare, societatea trebuie sa efectueze inventarirea generala a elementelor de activ si pasiv.
Intre etapele 1 si 2, societatea trebuie sa efectueze operatiuni contabile de inchidere a conturilor cu solduri.

Avind in vedere faptul ca informatiile privind soldurile din balanta dvs. sunt foarte sumare, precizam urmatoarele:

Daca societatea detine active imobilizate sau stocuri, acestea trebuie vindute la pretul pietei. De aici pot rezulta TVA si impozit pe profit de plata.

Daca societatea are constituite rezerve legale, asupra lor se va calcula impozit pe profit (in cazul in care au fost constituite intr-o perioada cind societatea era platitoare de astfel de impozit) si impozit pe dividende (in cazul in care societatea are sold creditor la 117 si sold creditor la 121 (articolul contabil este: 1061 = 456 cu suma din balanta si 456=441 cu 16% aplicat pe suma din balanta).

Se vor incasa clientii din vinzarea activelor. Se vor plati furnizorii si alti creditori (din casa sau banca).
Daca, spre exemplu, societatea va avea, in final, profit, se va repartiza asociatilor astfel:
- 121=456 cu soldul profitului
- 456=446 cu impozitul pe dividende aferent profitului si rezervelor legale.

Se vor plati datoriile la bugetul de stat, care rezulta din operatiunile de lichidare.
Plata catre asociati:
- 456=5311
Inchiderea capitalului social:
- 1012=456
- 456=5311

Se intocmesc si se depun la administratia financiara:
- declaratia 100 - cu impozitul pe profit si impozitul pe dividende
- decontul 300
- declaratia 101 privind impozitul pe profit - in care se va bifa ca societatea se lichideaza
- bilantul de lichidare cu solduri si rulaje zero - intocmit in trei exemplare.
- cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.

Baza legala:
- art. 7 alin 1), 27 alin. 5), 28 si 36 alin. 4) din Legea82/1991 a contabilitatii - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- art. 227 si urm. din Legea 31/1990 - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- functiunea contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" din REGLEMENTARI CONTABILE din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, apobate prin Ordinul 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea 571/2003 privind Codul Fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2011


Votati articolul "Radiere societate. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Intreprinderile familiale pot primi donatii?

Intrebare: Buna ziua,

vreau sa stiu daca o intreprindere familiala poate primi donatii si ma refer la doua aspecte:
- pe de o parte, vrem sa oferim servicii gratuite (gen seri culturale, activitati extrascolare cu copiii etc.), iar participantii sau rudele lor sa poata dona sume de bani, daca ei considera necesar;
- pe de alta parte, donatii de la persoane care nu au beneficiat de serviciile noastre, adica pur si simplu acte de binefacere.

Daca da, care ar fi formalitatile? Adica trebuie mentionat ceva la Registrul Comertului, Administratia Financiara etc.?

Raspuns: Aveti in vedere prevederile Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea. Poate fi beneficiar al...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Ok, si dupa ce se primeste certificatul de radiere de la Reg Com mai trebuie facut ceva? Depus in copie la Anaf?
Data adaugarii: 26-Ian-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratii fiscale cu termen in luna octombrie 2016

    • Va prezentam mai jos informatiile necesare referitoare la declaratiile fiscale care se depun la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna octombrie 2016 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 31 octombrie 2016. I. Obligatii declarative 15 zile de la data de cand nu mai realizeaza venituri Formular 604 - Declara...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe furate. Cum se evidentiaza in contabilitate situatia tinand cont de inventarierea din octombrie?

    • Multe dintre problemele intampinate de societati au de-a face si cu anumite infractiuni care au intotdeauna implicatii fiscale. O societate s-a confruntat in luna august a acestui an cu situatia in care de la un punct de lucru in organizare de santier se fura patru mijloace fixe dintre care unele sunt amortizate 100%, iar altele nu. Cazul a fost raportat la politia locala si este in cercetare. Vom vedea cum se evidentiaza in contabilitate aceasta situatie avand in vedere inventarier...» citeste mai departe aici

  • Fiscul intra pe piata chiriilor. Proprietarii declara sume modice

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pregateste o serie de controale care vizeaza contractele de inchiriere, in urma constatarii faptului ca din ce in ce mai multi proprietari declara sume modice cand vine vorba de chiria lunara. Prima etapa in aceasta privinta nu va consta insa in demararea inspectiilor, ci intr-o campanie de informare a proprietarilor. Ulterior, vor fi demarate controale si se vor aplica sanctiunile corespunzatoare acolo unde se constata nereguli. &...» citeste mai departe aici

  • Atentie la modificarile din Declaratia 394. Se completeaza integral din octombrie

    • Declaratia 394 a trecut prin mai multe modificari in acest an, iar odata cu OPANAF 2264/2016 s-au stabilit noi modalitati de depunere in ce priveste forma si continutul formularului D 394 - "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA" care se depune pentru operatiunile efectuate pe teritoriul national. Pentru mediul de afaceri, completarea D 394 constituie insa o provocare...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara de bunuri. Cum facem monografia contabila?

    • Oferim un nou exemplu ilustrativ de intocmire a unei monografii contabile in situatia in care o societate face achizitie intracomunitara de bunuri. Factura si implicit data facturarii ajung ulterior intrarii bunurilor in stoc. Stabilim, totodata, care sunt implicatiile din punctul de vedere al valorii stocului si al TVA si daca se ajusteaza valoarea stocului cu diferenta de curs sau se pune diferenta pe cheltuiala. In plus, vom vedea cum se procedeaza in cazul invers in care factura ajunge in...» citeste mai departe aici

  • Guvernul Romaniei a aprobat instituirea Registrului Unic al Transparentei Intereselor

    • Pentru cresterea transparentei cu privire la interactiunea dintre decidentii din executiv (prim-ministru, ministri, secretari de stat si alte functii asimilate demnitarilor) si grupurile specializate din societatea civila si mediul de afaceri, respectiv pentru a spori calitatea in contextul initierii sau modificarii unei politici publice, Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic (MCPDC) a supus aprobarii Memorandumul cu tema: Instituirea Registrului Unic al Transparenţei Inte...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X