Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
The Practice Group - TPG
Bucuresti
Firma de contabilitate The Practice Group – ...
DMP CONTAB SRL
Bacau
Societate membra CECCAR, avand o echipa de profesi...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Popescu Daniela-Elisabeta Intreprindere Individuala
Timisoara
Sunt o contabila cu experienta de 5 ani.Ofer servi...
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro 2arrow Monografii contabile 1 Radiere societate. Inregistrari contabile


Radiere societate. Inregistrari contabile

Cuvinte cheie: radiere societate, Ordinul 3055/2009, Legea 31/1990, inregistrari contabile



Radierea societatii presupune parcurgerea a doua etape, ambele la Registrul Comertului:

Etapa 1 - Documente necesare:

- cerere de inregistrare in original (formular tipizat de la Registrul Comertului);
 
- hotarirea asociatilor (AGA) de efectuare, voluntara, concomitenta a dizolvarii si lichidarii societatii, luata cu cvorumul si majoritatea prevazuta de lege; hotarirea AGA trebuie sa fie insotita de WORD COUNT;
 
- dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui - daca este cazul;

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Vezi detalii



 
- avizele prevazute de legile speciale (daca este cazul) - in original;
 
- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (in original);
 
- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).
 
Etapa a II-a - se efectuaza dupa trecerea unui termen de 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, partea a IV-a a hotaririi AGA de dizolvare concomitenta cu lichidarea:
 
- cerere de radiere - in original - este formular tipizat la Registrul Comertului;
 
- hotarirea de repartizare a activelor ramase dupa plata creditorilor, luata prin votul unanim al asociatilor - in original;
 
- situatia financiara de lichidare si repartizare a activului, aprobata de asociati - este bilantul de lichidare intocmit la data lichidarii cu solduri si rulaje zero - semnat de asociati, depus in prealabil la Administratia Financiara;
 
- certificatul de Inregistrare si anexa - in original;
 
- certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat - in original;
 
- hotarire judecatoreasca prin care s-a respins opozitia, (daca este cazul);
 
- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale - in original;
 
- confirmarea publicarii hotaririi de dizolvare (de la etapa 1) in Monitorul Oficial - se obtine de la Registrul Comertului;
 
- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).
 
In cazul dizolvarii voluntare a societatii comerciale, in cadrul careia toti asociatii convin asupra impartirii activului, nu este necesara numirea lichidatorului. Inainte de inceperea operatiunii de dizolvare, societatea trebuie sa efectueze inventarirea generala a elementelor de activ si pasiv.  
Intre etapele 1 si 2, societatea trebuie sa efectueze operatiuni contabile de inchidere a conturilor cu solduri.
 
Avind in vedere faptul ca informatiile privind soldurile din balanta dvs. sunt foarte sumare, precizam urmatoarele:

Daca societatea detine active imobilizate sau stocuri, acestea trebuie vindute la pretul pietei. De aici pot rezulta TVA si impozit pe profit de plata.
 
Daca societatea are constituite rezerve legale, asupra lor se va calcula impozit pe profit (in cazul in care au fost constituite intr-o perioada cind societatea era platitoare de astfel de impozit) si impozit pe dividende (in cazul in care societatea are sold creditor la 117 si sold creditor la 121 (articolul contabil este: 1061 = 456 cu suma din balanta si 456=441 cu 16% aplicat pe suma din balanta).
 
Se vor incasa clientii din vinzarea activelor. Se vor plati furnizorii si alti creditori (din casa sau banca).
Daca, spre exemplu, societatea va avea, in final, profit, se va repartiza asociatilor astfel:
- 121=456 cu soldul profitului
- 456=446 cu impozitul pe dividende aferent profitului si rezervelor legale.
 
Se vor plati datoriile la bugetul de stat, care rezulta din operatiunile de lichidare.
Plata catre asociati:
- 456=5311
Inchiderea capitalului social:
- 1012=456
- 456=5311
 
Se intocmesc si se depun la administratia financiara:
- declaratia 100 - cu impozitul pe profit si impozitul pe dividende
- decontul 300
- declaratia 101 privind impozitul pe profit - in care se va bifa ca societatea se lichideaza
- bilantul de lichidare cu solduri si rulaje zero - intocmit in trei exemplare.
- cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.
 
Baza legala:
- art. 7 alin 1), 27 alin. 5), 28 si 36 alin. 4) din Legea82/1991 a contabilitatii - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- art. 227 si urm. din Legea 31/1990 - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- functiunea contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" din REGLEMENTARI CONTABILE din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, apobate prin Ordinul  3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea 571/2003 privind Codul Fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 16 Noiembrie 2011

Votati articolul "Radiere societate. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contributie la Casa de Pensii

Intrebare: Am deschis un PFA in urma cu 2 ani in judetul Constanta .Eu sunt student iar contabilul meu mi-a zis ca nu este obligatoriu sa platesc acea contributie la pensii pentru ca studentii sunt scutiti.Eu nu am nici pana in prezent un contract cu Casa de Pensii Constanta, dar in urma cu o saptamana contabilul mi-a zis sa ma duc si sa ma interesez ca trebuie sa platesc acei 31.3% lunar. Ajungand la ghiseu la Casa de Pensii doamna de acolo mi-a zis ca trebuie sa platesc in jur de 4000 lei suma fiind de la inceputul anului 2010 +penalizari+dobanzi. Eu ce trebuie sa fac in aceasta situatie? Repet: nu am un contract incheiat cu ei. Va multumesc. Astept raspuns.

Raspuns: CAS minim pentru PFA este de 31.3% din venitul mediu salarial . Trebuie sa incheiati un contract cu ... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la radiere societate


» Datorii si creante ale societatii catre o societate radiata. Cum facem scoaterea din evidenta?

» Societate radiata si factura emisa catre administrator. Cum procedam la facturare?

» Radiere societate. INREGISTRARI CONTABILE


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii" .
Eroare extragere nr_comentarii:

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la Ordinul 3055/2009, Legea 31/1990, inregistrari contabile,


» Auditare situatii consolidate. Cand exista obligatia auditarii?

» Avans incasat in lei. Cum gestionam o achizitie de utilaje intracomunitara?

» Vouchere valorice. Cum facem inregistrarile contabile?

Vezi toate articolele referitoare la Ordinul 3055/2009 (42)

» Studiu de caz: Implicatii fiscale si contabile cand se renunta la restituirea unui imprumut

» Angajare administrator societate comerciala. Care e contextul fiscal?

» Ce prevederi legale din Codul fiscal se refera doar la societatile in comandita simpla?

Vezi toate articolele referitoare la Legea 31/1990 (124)

» Studiu de caz: Analiza cota redusa de TVA in cazul unui schimb de bunuri

» Cum refacturam si inregistram utilitatile consumate de chiriasi?

» Ce tratament contabil se aplica pentru finantari nerambursabile in cadrul unui proiect?

Vezi toate articolele referitoare la inregistrari contabile (871)

Alte articole publicate in data de 16 Noiembrie 2011






Top cautari



AUTENTIFICARE UTILIZATORI

Utilizator:
Parola:

Nu am cont si doresc sa ma inscriu!
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial



© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI


X