Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cheltuieli de consultanta pentru achizitie utilaje prin fonduri nerambursabile

OMFP 3055/2009codul fiscalcheltuieli consultanta




Intrebare:

Se achizitioneaza doua utilaje prin accesare de fonduri nerambursabile. Pentru accesarea acestor fonduri s-a apelat la o societate specializata in acest domeniu, societate care a emis factura de servicii de consultanta. Este corect sa fie marita valoarea celor doua utilaje cu cheltuiala acestui serviciu de consultanta?

Raspuns:

Din punct de vedere fiscal, la art.24 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca prin amortizare se recupereaza cheltuielile aferente achizitionarii, producerii, construirii, asamblarii, instalarii sau imbunatatirii mijloacelor fixe amortizabile.

Potrivit prevederilor de la pct. 50 din Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel:

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii




a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.
In cazurile mentionate la lit. c) si d), valoarea de aport si, respectiv, valoarea justa, se substituie costului de achizitie.

Potrivit prevederilor mentionate la pct 51 din acelasi act normativ, costul de achizitie a bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.

In concluzie, cheltuielile cu serviciile de consultanta sunt cheltuieli atribuibile direct achizitiei utilajelor si se includ in costul de achizitie.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 3055/2009codul fiscalcheltuieli consultanta

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Decembrie 2011


Votati articolul "Cheltuieli de consultanta pentru achizitie utilaje prin fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP,

Intrebare: comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP, refuz viza, ... ?

Va rog sa ma ajutati si sa imi dati un sfat cum
se poate rezolva urmatoarea problema:

- directorul institutiei a emis o Decizie de numire comisie receptie lucrari.
- juristul a refuzat sa semneze Decizia intrucat
in Decizie trebuiau trecuti ca membri salariati specialisti ai altor institutii,
insa acele institutii nu au trimis nici un raspuns
cu persoanele pe care le trimite la institutia noastra
si care le reprezinta.
- comunicarea persoanelor de la alte institutii
s-a facut doar telefonic,
urmand a ni se trimite si un Raspuns scris
la Adresele noastre.
- receptia s-a facut.
- Adresele institutiilor au ajuns la institutia noastra
dupa efectuarea receptiei.
- colega care pune viza CFP a spus ca
pentru a putea face plata
este necesara si viza juristului pe acea Decizie.
Colega a cerut directorului sa decida cine avizeaza din partea compartimentului juridic,
deoarece aceasta conditie face parte din
modul de efectuare a CFP
si a acordarii vizei CFP.
Colega a mai spus ca
pentru a se putea face plata conform Contractului
incheiat cu executantul de lucrari
si pentru a nu suporta penalitati de intarziere,
compartimentul financiar-contabil nu isi asuma
aceste penalitati cauzate de
intarzierea comunicarii vizelor /certificarilor legale.
- juristul a spus ca directorul si-a asumat singur raspunderea
cand a emis acea Decizie,
ca i-a facut cunoscut motivul refuzului de a semna acea Decizie
si ca dupa 2 saptamani,
dupa ce au venit Raspunsurile de confirmare
de la celelalte institutii
nu o poate semna retroactiv.
Juristul i-a mai spus ca
odata ce au venit si adresele,
toate viciile de procedură au fost acoperite.

Va rog mult de tot sa imi spuneti daca:
1.- viza juristului este obligatorie
pentru a se putea pune viza CFP si
pentru a se putea face plata ?
Dar daca juristul este in Concediul de odihna,
este singurul jurist din institutie
si nu este nici un alt salariat care sa il inlocuiasca
si sa semneze actele in locul lui,
acest lucru ar insemna ca
nu s-ar mai face plati
daca nu ar exista viza juristului pe documente ?
2. - daca pentru a se face plata,
directorul poate sa-si asume singur situatia,
fara a mai fi necesara viza juristului ?
pentru ca juristul refuzase sa semneze acea Decizie ...
3. - directorul a cerut juristului
sa spuna care sunt motivele de refuz, in scris,
pentru a trimite Raspunsul cu refuzul de viza la Consiliul Judetean
in vederea rezolvarii situatiei.
Ce s-ar dispune ?
Decizia este nelegala ?
Se poate face plata si fara viza juristului ?
Directorul isi poate asuma raspunderea
pentru emiterea Deciziei,
pentru a se putea face plata ?
Contabilul si salariata care pune viza CFP
daca refuza sa faca plata,
directorul poate dispune singur plata ?

Raspuns: Problema este in principal respectarea dispozitiilor legale, care este viciata de nerespectarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X