Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Cheltuieli de consultanta pentru achizitie utilaje prin fonduri nerambursabile

OMFP 3055/2009codul fiscalcheltuieli consultanta
Intrebare:

Se achizitioneaza doua utilaje prin accesare de fonduri nerambursabile. Pentru accesarea acestor fonduri s-a apelat la o societate specializata in acest domeniu, societate care a emis factura de servicii de consultanta. Este corect sa fie marita valoarea celor doua utilaje cu cheltuiala acestui serviciu de consultanta?

Raspuns:

Din punct de vedere fiscal, la art.24 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca prin amortizare se recupereaza cheltuielile aferente achizitionarii, producerii, construirii, asamblarii, instalarii sau imbunatatirii mijloacelor fixe amortizabile.

Potrivit prevederilor de la pct. 50 din Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel:

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii




a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.
In cazurile mentionate la lit. c) si d), valoarea de aport si, respectiv, valoarea justa, se substituie costului de achizitie.

Potrivit prevederilor mentionate la pct 51 din acelasi act normativ, costul de achizitie a bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.

In concluzie, cheltuielile cu serviciile de consultanta sunt cheltuieli atribuibile direct achizitiei utilajelor si se includ in costul de achizitie.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Decembrie 2011


Votati articolul "Cheltuieli de consultanta pentru achizitie utilaje prin fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

VOUCHER cum le gestionez in gestiune

Intrebare: Buna ziua,
Firma noastra vrea sa introduca in magazinele proprii voucher cu valoare pentru a le vinde catre clienti ca acestia sa le ofere sub forma de cadou altor persoane.
Intrebarea este eu pot sa tiparesc acest voucher sau trebuie sa-l achizitionez de la o tipografie ?
Cum gestionez aceste vouchere le receptionez si le introduc in programul informatic de gestiune sau le gestionez doar in contabilitate prin contul 5328.

In casa de marcat cum trebuie sa apara in momentul in care il dau clientului.

Va rog sa ma ajutati si cu o monografie contabila si cadrul lrgislativ.Va multumesc

A 2 intrebare : in cazul in care eu am platit datoriile unei firme in numele ei , dar si eu am datorii catre ea ce documente trebuie sa fac.

EX : societatea A are datorii catre furnizori nu are bani ,eu ii platesc o parte din datorii catre furnizori ei , dar si eu am datorii catre societatea A.

MULTUMESC

Raspuns: Inregistrarea se face pe 5328 alte valori si poate fi marcat ca un produs pe casa de marcat. Nu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X